![]() |
|||
| |||
|
|||||||
| Notiser |
| h@XX0r och teknik- och spelstofiler IT, datanööördar och spel. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
(#16)
|
|
Analfanatiker
Inlägg: 4 294
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Costa del Stockholm
|
2008-10-31, 08:22
Citat:
)Det stämmer att XPs ursprungliga utgåva inte klarar av att komma åt SATA-diskar, den funktionen kom först med SP2. Med andra ord så har du två alternativ: - Använda en färdigpachad version av XP (kallas för "slipstreamed", mer om detta nedan). - Bränna en separat skiva med SATA-drivrutiner för din hårddisk. Under installationen kan man trycka på F6 när man blir tillfrågad om man vill installera tredjeparts-drivrutiner, och på så sätt installera drivrutinen separat. Hur man slipstreamar SPs: http://www.theeldergeek.com/slipstreamed_xpsp2_cd.htm http://www.helpwithwindows.com/WindowsXP/winxp-sp2-bootcd.html http://www.winsupersite.com/showcase/windowsxp_sp2_slipstream.asp I en del exempel ovan använder man SP2, men det går alldeles utmärkt att slimstreama SP3 också, som är den senaste SPn. |
|
|
|
|