handdator

Visa fullständig version : Bränn fläsket...(aka träningstråden)

Sidor : 1 [2]

Ulvena
2009-08-20, 13:46
Kan du riva isär telefonkataloger? Alltså så där brutalt rakt över på mitten så att sidnummer och begynnelsebokstäver hamnar i var sin del?

Nä, så stark är jag inte. :skamsen:

Jag menade mer stark som med att jag orkar träna lika mycket som förut och att mina muskler kommer fram igen.

Sven Hedin
2009-08-20, 13:48
Aha! :)

Ulvena
2009-09-07, 12:14
Jaja, jag tränar på som vanligt (idag får jag dock ta en paus pga. sjukdom i familjen), på onsdag ska jag börja träna med min PT igen, det ser jag fram emot.
Jag har gått ner 3,5 kg. på tre veckor, rätt okej men det finns mer att ta av. :D
Ska den här hösten koncentrera mig på att bygga muskler har jag bestämt, vikt och kondition är naturligtvis viktigt det med men det fixar jag genom att träna mycket själv, muskelbygget behöver jag hjälp med.

Ulvena
2009-09-09, 15:52
PT-timme idag med vägning och mätning av fett och vätska och muskelmassa, jag var rätt okej, lite mindre fett och mer muskler behöver jag dock.
Nåja, det var ju muskler jag ville ha så vi satte igång med det idag, mina armar och ben känns rätt skakiga kan jag berätta för han la på så himla mycket tyngder, det ska tydligen vara så när man ska bygga muskler.
Tungt som bara den var det men det gick med lite hjälp.
Jag ska dessutom äta 120 gram protein om dagen, det visade sig vara rätt mycket mer än vad jag trodde först, får börja med proteinpulver för att få i mig så mycket, minimalt med kolhydrater men fett var okej, bra fett dåra.

10 veckor ska jag köra stenhårt på det här och sen får jag se hur jag mår och ser ut.
Vet inte om jag kom med i PT-kampen ännu men jag hoppas att jag har tur vid lottningen, någon gång kan väl jag få vinna en lottdragning?!

Ulvena
2009-09-29, 16:37
Hur är det med träningen här, är det fortfarande bara jag som kör stenhårt? :unsure:

Jag kom förstås inte med i PT-kampen men jag tävlar mot mig själv och det går rätt bra tycker jag.
Kör på gymmet 4-6 dagar i veckan, varannan gång kondition och core och varannan gång styrketräning.
Magen är stenhård under den fettiga delen som fortfarande täcker den. :mad:
Fast jag går långsamt ner i vikt och till sist ska väl magfettet ge med sig hoppas jag.

Kickan
2009-09-29, 17:08
Hur är det med träningen här, är det fortfarande bara jag som kör stenhårt? :unsure:
Igår satt jag på min boll en stund. :proud:

Gullan
2009-09-29, 18:45
Nej, ingenting. Törs inte. Ringde ortopedmottagningen idag och fick reda på att jag skulle kallas inom 6 veckor... räknat från 10/9 när de mottog remissen.:rolleyes: Tänkte att jag skulle få lite info om vad jag absolut inte bör göra för att försämra ryggen och vad som är bra så att jag inte kvaddar totalt.

Christer
2009-09-29, 19:13
Jag tänkte träna igår. Och det är ju tanken som räknas. :)

Gullan
2009-09-29, 20:14
Jag tänkte träna igår. Och det är ju tanken som räknas. :)

Nu tänker vi Christer. :yes: Jättemycket.

Ulvena
2009-09-29, 20:38
Phhh.....
Tänka, det räknas inte, jag tränade inte igår utan ägnade mig åt intensivt hemarbete vilket gjorde att jag tränade extrahårt idag.

Jag vet att jag är lite (:whistle:) fanatisk med min träning men jag har svårt att göra saker lagom. I allafall så gör träningen så mycket gott, i synnerhet när man börjar bli lite äldre för man blir starkare rätt fort.
Jag är i bättre fysisk form nu än för 20 år sen, dock har jag en del kilo mer nu och så smal som jag var då kan jag nog inte bli men en stark kropp med muskler är inte fy skam det heller.
:)

Kickan
2009-09-29, 21:03
Tänkte att jag skulle få lite info om vad jag absolut inte bör göra för att försämra ryggen
Jag kan som expert på vad man absolut inte vill får göra berätta att det går utmärkt att sitta på en boll nån halvminut. :)

Gullan
2009-09-30, 07:23
Jag kan som expert på vad man absolut inte vill får göra berätta att det går utmärkt att sitta på en boll nån halvminut. :)

Tack för infon. Tyvärr förstår jag inte om man får eller inte får sitta på en boll? :skamsen:

Kickan
2009-09-30, 14:21
Tack för infon. Tyvärr förstår jag inte om man får eller inte får sitta på en boll? :skamsen:
Du får sitta på en boll, eftersom det inte är ansträngande. :yes:

Gullan
2009-09-30, 20:12
Du får sitta på en boll, eftersom det inte är ansträngande. :yes:

Aha! Vi får se vad doktorn säger. De ringde idag och frågade om jag kunde komma i morgon sen eftermiddag. En återbudstid.

Gullan
2009-10-02, 06:48
Aha! Vi får se vad doktorn säger. De ringde idag och frågade om jag kunde komma i morgon sen eftermiddag. En återbudstid.

Jag får leva. Doktorn sa att det är lite för tidigt för operation. Jag har inte haft ont tillräckligt länge... det betyder om man benar lite i det att det fortfarande finns en chans att det läker så pass att jag inte kommer att han så ont fortsättningsvis.

Träning som är lämplig är ryggsim och cykling. Han tyckte jag skulle köpa en träningscykel... jag köpte ju en crosstrainer för nåt år sedan. :rolleyes:

För övrigt tränar jag inte men äter jävligt smalt men ändå balanserat så just nu går jag ner i vikt iaf. :kaffe:

sås på slipsen
2009-10-02, 10:18
Jag får leva. Doktorn sa att det är lite för tidigt för operation. Jag har inte haft ont tillräckligt länge... det betyder om man benar lite i det att det fortfarande finns en chans att det läker så pass att jag inte kommer att han så ont fortsättningsvis.

Träning som är lämplig är ryggsim och cykling. Han tyckte jag skulle köpa en träningscykel... jag köpte ju en crosstrainer för nåt år sedan. :rolleyes:

För övrigt tränar jag inte men äter jävligt smalt men ändå balanserat så just nu går jag ner i vikt iaf. :kaffe:

Operera vad?
Jag har inte uppfattat exakt vilket fel som är trasigt?

Betyder detta att det inte kommer några bilder på dig draperad över Pilatesbollen i olika utmanande positioner? :unsure:

Framtiden
2009-10-02, 15:02
Pilatesboll är en myt bänkpress är det som hjälper oss.

Gullan
2009-10-02, 19:30
Operera vad?
Jag har inte uppfattat exakt vilket fel som är trasigt?

Betyder detta att det inte kommer några bilder på dig draperad över Pilatesbollen i olika utmanande positioner? :unsure:

Ryggen, som är rätt körd. Och nej, inga utmanande positioner varken med eller utan Pilatesboll. Ska däremot be Dagge ta någon badbild som jag kan posta så småningom. :evilgrin39:

Kickan
2009-10-02, 19:37
Jag var ju på väg att posta några på mig, men då så! :mad:

Mröff
2009-10-03, 14:39
Jag vill se ekivoka övningar med pilatesboll.

sås på slipsen
2009-10-03, 17:58
Jag vill se ekivoka övningar med pilatesboll.

Kickan skickade PM med några bilder, men jag avrådde från publicering med hänvisning till det protrudenta venusberget vilket eventuellt kan verka stötande på forumets homosexuella deltagare.

Själv fick jag ribba :evilgrin39:

Kickan
2009-10-03, 20:25
Jag låg på magen :pippi:

Gullan
2009-10-04, 07:12
Jag låg på magen :pippi:

Tror att såsen behöver skaffa sig glasögon, eller så är han så uråldrigt gammal att han fullständigt förvirrar ihop allting.

Och den där ribban. Gissar att han var på ByggMax eller Bauhaus och handlade. :kaffe:

Ulvena
2009-10-04, 10:22
Jag kan dessutom meddela att man ser inget vidare tilldragande ut när man ligger på den där bollen, brukar ibland få göra såna övningar på gymmet och man påminner mest om en jävla flodhäst.:mad:
Ser alltid till att inte ligga vänd mot spegeln när jag blir tvingad att använda bollen.
F.ö. så har jag inte mycket kvar till min målvikt nu, typ ett och ett halvt kilo om nu vågen visade rätt i morse. :proud:

Ulvena
2009-10-14, 16:40
Hade mätning idag. Vikten var inte helt okej (enligt mig då) men fettprocenten hade minskat betydligt och muskelmassan vuxit så jag känner mig nöjd, dessutom tyckte vågen att min kropp var 15 år yngre än vad den är!!!
:proud:

pippi
2009-10-14, 16:51
BILDER!

Ulvena
2009-10-14, 17:29
BILDER!

Inte ännu, kanske senare, måste få lite plattare mage och lite mer muskler innan det blir förevigat med fotografier. :)

Kickan
2009-10-14, 17:34
Jag har börjat lägga mig baklänges, över bollen. :cool:

Har läst på the internet att det är en jättebra övning, den ploppar liksom tillbaka alla kotorna i deras läge, efter en lång gamsittande dag på kontoret.

Ulvena
2009-10-27, 16:26
Dags att uppdatera lite kanske, visst är ni vansinnigt intresserade av min strävan efter att få en fin kropp. :D

I helgen orkade jag inte stå emot kolhydratsuget utan åt choklad (visserligen mörk med typ 70% kakao i), saltlakrits, lite potatis och lite fiberpasta.
Jag tränade i söndags, rätt hårt, igår ägnade jag mig åt vardagsträning (läs: städade huset), i allafall så klev jag upp på vågen i morse fullt beredd på att jag skulle gått upp nåt kilo men det hade jag inte, jag hade gått ner ett kilo i stället, mycket märkligt. Kroppen behöver nog lite tillskott av kolhydrater för att orka bränna fett eller jag vet inte riktigt.

Tränade idag, 25 minuter kondition och sen ett corepass, faktum är att jag känner att jag blivit mycket starkare och dessutom börjar en del av musklerna synas. Jag är mycket nöjd med mig själv.
I morgon har jag PT-timme, det brukar vara tufft men himla kul, ja, jag har nog blivit träningsnarkoman, vilket känns underligt då jag under hela mitt liv försökt smita från all form av träning, jag hade dessutom 1:a i gymnastik under mina skolår. Tänk vad man kan ändra sig.
:)

Ulvena
2009-11-03, 09:59
Jag är skadad!!!! :crybaby:

En muskel i ryggen värker som bara den, måste ta smärtstillande och dessutom gör det ont på utsidan av vänster knä.
Får träna mycket försiktigt, i morgon ska jag träffa min PT, då får han ta och titta på ryggmuskeln, det är den på insidan av höger skulderblad (ni kan anteckna det :kaffe:).

Kickan
2009-11-03, 22:36
Kroppen behöver nog lite tillskott av kolhydrater för att orka bränna fett Precis så är det. Kroppen kan inte förbränna kroppsfett om den inte får minst 100g kolhydrater/dag.

Detta har jag läst i ett flertal militära överlevnadshandböcker så det måste vara sant. :|

Ulvena
2009-11-25, 17:33
Vägning och mätning idag, mycket bra resultat. Jag är nöjd och det var PTM också. :proud:

Ulvena
2009-12-02, 16:43
Jag måste få skryta lite.

Idag hade jag PT-timme och han peppade mig så mycket att jag kunde ta 155 kg i benpress 8 st. gånger 3. :proud:

Gullan
2009-12-05, 10:24
Jag måste få skryta lite.

Idag hade jag PT-timme och han peppade mig så mycket att jag kunde ta 155 kg i benpress 8 st. gånger 3. :proud:

Vill bara förtydliga att det nog kan vara på sin plats att ta det jävligt varligt med OBS-klassens Mrs Fitness. Blir hon ilsk lär hon sparka som den värsta känguru. :scared:

Gullan
2009-12-05, 10:52
Träningscykel införskaffad och jag cyklar en mil varje dag (om det inte finns en jävligt god anledning att inte göra det... som t.ex. att jag inte är hemma). I morse satte jag på mig mina cykelbyxor redan när jag steg upp eftersom jag strax ska köra dagens tur. Nu såg jag att jag hade klätt mig utochin... :skamsen:

Kickan
2009-12-06, 19:39
Gullan: nu blir jag lite rädd. Tränar du möjligen inför en cykelsemester i Danmark? :scared:

Jag har varken hunnit banta, skaffa träningskläder eller kondition ännu.

Christer
2009-12-06, 20:30
Men snälla ni, jag säger bara: Bertil Uggla (http://www.obsklassen.se/showthread.php?t=1492)!

Ulvena
2010-02-10, 18:09
Jag vill bara meddela att jag fortfarande tränar rätt intensivt, idag hade jag min PT-timme och det gick riktigt bra, har varit tungt ett tag men nu tror jag att det har vänt. :)

Ulvena
2010-05-05, 18:24
Nytt personbästa i benpressen, 182 kg idag. :proud:

Och vill jag bara förtydliga, mina små, smala ben ser inte ut för det, det måste vara sätesmuskeln som är jävligt vältränad. :)

Torsten
2010-05-08, 07:33
Går åt rätt håll. Fick för första ggn på länge på mig en XL istället för en XXl. :kaffe: