![]() |
||||
|
|
Notiser |
Övrigt Jag hittade inget annat ställe att posta denna fundering. |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
(#1)
![]() ![]() |
Analfanatiker
Reg.datum: Jul 2008
|
Döda artister som vi minns -
2009-07-24, 21:11
I väntan på filmen på 1:an så tittade jag lite på "Sjukan", mest för att det var skådespelare från "Jönssonligan"-filmerna (Ragnar och Harry).
Och så dyker plötsligt Lasse Lindroth upp i rutan! ALI HUSSEIN JUE! Visste för lite om honom, förutom att han var ståupp-komiker... Och att han dog i en trafikolycka... Allan Edwall då? Visste inte alls något om honom när jag jobbade 1996 som frilansande ljudtekniker på hans teater, Teater Brunnsgatan Fyra, där han och Kristina Lugn sjöng(!) Kristinas dikter... Han dog ett år efter det. Här pratar vi om döda artister som vi minns. |
![]() |
![]() |
(#2)
![]() ![]() |
Dekandent bollbrud
Reg.datum: Aug 2008
|
2009-07-24, 23:13
OK. Döda artister. Rysslands främsta rockstjärna på 80- och 90-talet, Viktor Tsoi, från bandet "Kino". Dog i trafikolycka '96. Skapade helt ojämförbara låtar som fångade känslor som man fångar fjärilar i håv på sommaren.
http://www.youtube.com/watch?v=crNO9JKKGHE - Bandets mest kända låt som översätts som "Blodtyp" - refrängens ord är "Min blodtyp är på ärmen, mitt ordningsnummer är på ärmen, önska mig lycka till, önska mig lycka till", en mycket vemodig låt (om en soldat som ska ut i krig). /En drucken och vemodig Hårfällerska. ![]() |
![]() |
![]() |
(#3)
![]() ![]() |
(#4)
![]() ![]() |
(#5)
![]() ![]() |
(#6)
![]() ![]() |
(#7)
![]() ![]() |