![]() |
|||
| |||
(#71)
|
(#72)
|
|
Går med Jesus
Reg.datum: Jul 2008
|
2008-07-21, 23:17
Haha.
Det finns vissa balla flygmaskiner även i min lilla värld av blommor(och flygplansoinintresse). Titta vad Fitzenstrahl på BS skakade fram idag! Ser ju hur kul som helst ut. Skyrunning kallas det tydligen. Flygmaskinerna finns på Hobbex. http://www.hobbex.se/p/productmenu,3...t/product.html |
|
|
|
(#73)
|
|
Kristdemokrat
|
2008-08-06, 23:39
OH! Bara så jag inte glömmer det:
Det kommer Red Bull Air Race från London på lördag kl 1600...Eller söndag! Vet inte vilken kanal heller men det är i faggorna! Hjälp mig komma ihåg så försöker jag påminna dig osså. ![]() |
|
|
|
(#74)
|
|
Analfabet
|
2008-08-06, 23:40
Åh..flygplan.
Hoppas det är ngn kanal jag har, annars får jag väl våldgästa ngn granne med fler kanaler. Kanske skulle bege mig ut till Arlanda i morgon och titta på flygplan i terapeutiskt syfte. Här sitter jag inknölad i en stooor motor till en Airbus 330. Den var på service i en hangar. Fattar inte hur de fick in den. Var ungeför 0.5 meter spelrum för vingarna åt sidorna. ![]() Om du har ett paraply i rumpan, var försiktig så du inte fäller ut det. |
|
|
|
(#75)
|
|
Kristdemokrat
|
2008-08-06, 23:53
Citat:
Hehe. Svaret är antagligen fusklinjer på golvet. Håll noshjulet på strecket, annars blir det dyyyrt. ![]() Visst är de otäckt stora de där motorerna? |
|
|
|
|
(#76)
|
|
Analfabet
|
2008-08-06, 23:59
Jag flyttade flygdiskussionen...
Ja, de är jäääävligt stora...fick hasa mig upp och även fast jag är lång ser jag ut som en smurf. Benen når inte ut över framkanten till motorn. En flygmekare hade ett roligt jobb. Att sitta och spela dataspelen i passagerardelen för att se om de funkade.. ![]() Om du har ett paraply i rumpan, var försiktig så du inte fäller ut det. |
|
|
|
(#77)
|
|
Kristdemokrat
|
2008-08-07, 00:11
Citat:
![]() Kommer osökt att tänka på denna: Citat:
|
||
|
|
|
(#78)
|
|
Analfabet
|
2008-08-07, 00:20
Haha...jag hängde med mekanikerna en dag på Arlanda.
De snackade mycket skit om piloter. På de flesta flighter i Europa är det rökfritt i kabinen. Det hindrar dock inte piloterna, i detta fall på Iberia och AirItalia; att blossa så in i helvete i Cockpit. När jag var där hade en italiensk pilot tappat sin tändare, så den åkt ner under golvet i nosen. Det tog ett tag för mekanikerna att försöka krypa in och pillra ut den. En annan pilot hade tappat juice på en databox i mittkonsollen, så den var tvungen att bytas ut. De loggar jag tittade på, var det nästan aldrig något att göra. Iofs var inget av planen på "hemma" utan vände bara, så då koncentrerar sig mekarna på att kunna skicka iväg planet för grundligare genomgång på hemmabas. Om du har ett paraply i rumpan, var försiktig så du inte fäller ut det. |
|
|
|
(#79)
|
|
Kristdemokrat
|
2008-08-07, 00:32
Eftersom du sket i att svara på min fråga har jag nu fått googla mig gul och blå.
![]() Motorernas turbiner är nästan tre meter i diameter. ![]() |
|
|
|
(#80)
|