![]() |
|||
| |||
(#61)
|
(#62)
|
|
Analfanatiker
Reg.datum: Jul 2008
|
2009-07-22, 17:51
Jag vill bara säga att jag har träffat bilägare, som har stannat vi fel röttljus, två gånger i mitt liv. Första gången för några år sen, och för den andra gången, idag.
I det första fallet handlade om japaner, men idag var det nog en svensk (budbil?) som körde... eller snarare, stannade vid fel trafikljus. Till er som undrar: Trafikljusen på vänstra sidan gäller inte, såvida det inte finns ett till på högra sidan. ![]() |
|
|
|
(#63)
|
|
Glad satanist
|
2009-07-22, 20:15
Bilägartyper?
Har någon nämnt "mannen i klimakteriet" än? *hoppas inte göra män arga*Körde på söderleden med en väninna. Vid en av påfarterna gled alla bilar in sådär käckt varannan, eftersom det var tät trafik i båda motorvägsfilerna. Men bilen som skulle slinka in bakom mig blev helt vansinnig då jag inte flyttade mig över till vänsterfil. När han nesligen bromsat och klämt sig in bakom, slängde han sig ut i vänsterfilen bredvid oss, visade långfingret, tutade och skrek. Han var i 45-60-årsåldern, lila i ansiktet och med gråvit anskitsbehåring. Vid följande avfart svängde han av, han skulle tydligen inte längre. Frågade min väninna om hon skulle tagit åt sig av dylik incident. Hon svarade lakoniskt nej, eftersom hon kände igen bilförartypen. |
|
|
|
(#64)
|
|
Analfanatiker
|
2009-07-22, 21:04
Citat:
Det är dock rätt roligt att observera bilister som hetsar upp sig genom att köra om mig, för att sedan upptäcka att det är röttljus längre fram. |
|
|
|
|
(#65)
|
|
Test i bäst asbest
|
2009-07-22, 21:28
Har jag svarat i den här tråden tro? Jag är nämligen en vidrig bilist, jag hatar alla som kör för sakta, inte blinkar och helt plötsligt bara bromsar in och stannar för att de ska läsa kartan.
Jag bor ju på ett ställe där det kommer mängder av turister på sommaren och det är ju kul men faan så synd att de inte kan köra bil. Herregud, så jobbiga de är och vägen är lite smal så man kan inte köra fortare än 60, trots att det är 70 och jag har åkt där i snöstorm utan problem. Ja, just det jag kör en Chevrolet Transport som mejar sig fram överallt, skitbra bil för att vara amerikansk.
|
|
|
|
(#66)
|
|
Smegmatiker
|
2009-07-23, 01:14
Citat: