Obsklassen - Forumet för dig som kräver lite extra stöd.  

Gå tillbaka   Obsklassen Kultur Volvo 245

Notiser

Volvo 245 Motorer, farkoster och vråltrimmat.

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
  (#241) Gammal
Ulvena
Test i bäst asbest

Ulvenas avatar

Reg.datum: Jul 2008
2009-06-02, 17:43

Citat:
Ursprungligen postat av CodeMAN Visa inlägg
Yes, läs nedersta raden:

Ja, jag vet men faktum är att så snart jag ska ut och resa med flyg så dråsar det ner mängder med plan, problemet är att de brukar vara tre i stöten så nu kommer det hända två flygolyckor till inom de närmaste veckorn och om det inte gör det så blir det Fritidsresors flight till Dalaman den 19 juni.

Jag vet att ni inte tror mig men jag vet hur det fungerar, nästan 300 människor dog för att jag ska ut och flyga.

Only the paranoid survive.
Ulvena är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#242) Gammal
Mröff
Analfabet

Mröffs avatar

2009-06-02, 19:17

De frågade på Aftonbladet, hur detta påverkade din inställning till att flyga.

Tryckte att det inte påverkade mig alls, för jag är ju redan flygrädd...

Om du har ett paraply i rumpan, var försiktig så du inte fäller ut det.

Mröff är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#243) Gammal
Ulvena
Test i bäst asbest

Ulvenas avatar

2009-06-02, 19:25

Jag retar mig på att det hände efter 4 timmar, herregud i vanliga fall kallsvettas jag bara när man lyfter och landar, det här innebär att jag måste vara rädd hela tiden.

Svara med citat
  (#244) Gammal
CodeMAN
Analfanatiker

CodeMANs avatar

2009-06-02, 19:28

Äsch, jag är inte rädd för att flyga, tvärtom, älskar landningar i kraftig vind eller snöfall.

En gång fick vi flyga över Ängelholms flygplats (skulle till Båstad) två gånger pga. snö innan vi vände mot Göteborg. Skojigt var det...

Flyget till Dalaman blir nog ett tråkigt 4 timmars (och 20 minuter?) flyg. Om man åker bil (eller hoj) varje dag så kan man nog lätt konstatera att flyget 1000 gånger säkrare.

Spritney Bears rockar f1!
CodeMAN är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#245) Gammal
Ulvena
Test i bäst asbest

Ulvenas avatar

2009-06-02, 19:47

Citat:
Ursprungligen postat av CodeMAN Visa inlägg
Äsch, jag är inte rädd för att flyga, tvärtom, älskar landningar i kraftig vind eller snöfall.

En gång fick vi flyga över Ängelholms flygplats (skulle till Båstad) två gånger pga. snö innan vi vände mot Göteborg. Skojigt var det...

Flyget till Dalaman blir nog ett tråkigt 4 timmars (och 20 minuter?) flyg. Om man åker bil (eller hoj) varje dag så kan man nog lätt konstatera att flyget 1000 gånger säkrare.
En gång fick jag sitta på ett plan som cirklade över Köpenhamn i nästan 2 timmar, till sist fick det landa i typ Århus för att bränslet var slut. Där fick vi sitta i planet i 3 timmar, jag hade en bebis då som var med, tur att jag hade mat till honom i handbagaget för allt vi fick var ett glas vatten. Sen missade vi vårt flyg till Barcelona och fick sova på hotell men det var ju bättre än att störta.
Piloten provade att landa, vi kunde se landningsbanan men sen lyfte han igen.
Inte loligt!

Svara med citat
  (#246) Gammal
Mröff
Analfabet

Mröffs avatar

2009-06-02, 20:17

Citat:
Ursprungligen postat av Ulvena Visa inlägg
Jag retar mig på att det hände efter 4 timmar, herregud i vanliga fall kallsvettas jag bara när man lyfter och landar, det här innebär att jag måste vara rädd hela tiden.
Risken för att plan störtar på marschhöjd är mycket liten under en flygtur. Och då är det redan säkert att flyga.

Det vet jag statistiskt och logiskt, även om min känslohjärna inte fattat det.

Mröff är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#247) Gammal
Ulvena
Test i bäst asbest

Ulvenas avatar

2009-06-02, 20:30

Citat:
Ursprungligen postat av Mröff Visa inlägg
Risken för att plan störtar på marschhöjd är mycket liten under en flygtur. Och då är det redan säkert att flyga.

Det vet jag statistiskt och logiskt, även om min känslohjärna inte fattat det.
Ja, jag vet det, därför brukar jag bli lugn när man får lossa säkerhetsbältena men efter det här kan man ju inte känna sig trygg ens då längre, planet hade ju varit uppe i 4 timmar när det försvann.

Svara med citat
  (#248) Gammal
CodeMAN
Analfanatiker

CodeMANs avatar

2009-06-02, 21:00

Citat:
Ursprungligen postat av Ulvena Visa inlägg
Ja, jag vet det, därför brukar jag bli lugn när man får lossa säkerhetsbältena men efter det här kan man ju inte känna sig trygg ens då längre, planet hade ju varit uppe i 4 timmar när det försvann.
Man ska alltid ha säkerhetsbältet på, även när man går på toan:

http://www.dn.se/nyheter/sverige/man...varen-1.882092

Citat:
När en Boeing 737 i april 1988 tappade en stor del av taket klarade sig passagerarna tack vare ett piloten snabbt kunde gå ned från 7.200 meters höjd. En person sögs ut ur planet och omkom.

Spritney Bears rockar f1!
CodeMAN är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#249) Gammal
Mröff
Analfabet

Mröffs avatar

2009-06-02, 22:32

Ja, men hur vet du att taket över toa slets bort...

Det kanske är säkrast att sitta inne på toan om man kraschar.
Eller inne i flygvärdinnornas klädskåp.

Mröff är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#250) Gammal
sås på slipsen
Kristdemokrat

sås på slipsens avatar

2009-06-03, 01:40

Jag tror att de åkt in i åskväder.
Piloten har chansat på att åskcellen inte skulle hinna ladda ur innan de var förbi, eller också var det ett så stort område att de inte kunde komma runt eller över det. En blixt har träffat planet och slagit ut delar av elektroniken, bl.a. väderradarn. Med den utslagen har de inte kunnat se var de värsta molnen är och helt enkelt kört in i ett fett åskmoln där de uppåt- och nedåtgående vindarna med hagel i har förstört planet.
Det har varit väldigt läskigt för passagerarna.
Processen har ju tagit en stund tydligen, flera hade ju skickat SMS till släkt och vänner. Det kanske var alla mobiler som sattes på som var den sista spiken i kistan - autopiloten fick spelet och lade kärran i spinn :scared..

Detta forum kräver att du väntar 10 sekunder mellan sökningar. Var vänlig och försök igen om 10 minuter.
sås på slipsen är inte uppkopplad
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB code is
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av