Obsklassen - Forumet för dig som kräver lite extra stöd.  

Gå tillbaka   Obsklassen Livets väsentligheter Hus och Hem

Notiser

Hus och Hem Bostadsfrågor och hemtrivsel.

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
  (#71) Gammal
Torsten
med borsten

Torstens avatar

Reg.datum: Jul 2008
2009-05-03, 08:36

Har alltid drömt om sjöutsikt så en flytande liten stuga skulle sitta fint.

Eller en ombonad skuta vid någon av Sthlms många kajer.
Torsten är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#72) Gammal
Gullan
Miss Marple

Gullans avatar

2009-05-03, 08:52

Tror att du skulle få väldigt många våldgäster under sommaren med en sån bostad. Eller så rör du på dig tillräckligt mycket att det blir en vild jakt genom Sverige för att försöka hitta var du är just nu.

Väldigt många frågor är IQ-relaterade.
Gullan är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#73) Gammal
Sven Hedin
Smegmatiker

Sven Hedins avatar

2009-05-03, 09:07

Citat:
Ursprungligen postat av Stortån Visa inlägg
Jag skulle kunna döda för en öppen spis.
Samma här! Jag var hemma hos några jävlar härom kvällen som hade tre (3) öppna spisar. Det var två "vanlig" snygga grejor som liksom satt ihop med samma stock men i olika rum, men så hade dom en på utsidan... Inne i en nedsänkt och gott övervuxen pergola! Spisen satt dessutom i ett litet timrat hus med hela ena långväggen öppen. Otroligt grannt... Jag funderar på att ha ihjäl allihopa och sno hela anläggningen.

Citat:
Ursprungligen postat av Gullan Visa inlägg
Så fånigt, jag rekommenderade just dressinåkning i en annan tråd.
Haha! Jag såg det.
Undrar om det där med järnvägar kommer med åren? Jag kan inte minnas att jag tidigare har varit speciellt intresserad av räls, men nuförtiden så har jag svårt att tänka mig någonting mera spännade och snyggt än en bit tillgänglig järnväg på tomten. Tänk en nitad bro i fackverk med rejäla murade fundament och lite vatten... Det vore mumma det!
Sven Hedin är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#74) Gammal
Gullan
Miss Marple

Gullans avatar

2009-05-03, 09:13

Det finns en gubbe i NV-Skåne som har en järnväg i hela trädgården och om jag inte missminner mig, halva huset. Googlade men hittar ingenting. Ska frånga Dagge när han vaknar. Det är iofs inte i full storlek men ändå. Kanske lagom för en dagsutflykt för dig?

Svara med citat
  (#75) Gammal
Gullan
Miss Marple

Gullans avatar

2009-05-03, 09:23

Nu har han vaknat. I Konstnärsgården i Mölle är det. En av Europas största modelljärnvägar. Finns dåligt när man googlar men du kanske kan hitta eller åka dit?

Svara med citat
  (#76) Gammal
Stortån
Elev

Reg.datum: Apr 2009
2009-05-03, 13:06

Citat:
Ursprungligen postat av Sven Hedin Visa inlägg
Samma här! Jag var hemma hos några jävlar härom kvällen som hade tre (3) öppna spisar. Det var två "vanlig" snygga grejor som liksom satt ihop med samma stock men i olika rum, men så hade dom en på utsidan... Inne i en nedsänkt och gott övervuxen pergola! Spisen satt dessutom i ett litet timrat hus med hela ena långväggen öppen. Otroligt grannt... Jag funderar på att ha ihjäl allihopa och sno hela anläggningen.
Jag kan hjälpa dig. Inte att döda dem, men vi kan skrämma bort dem. Det är asenkelt. Lite högljudda backanaler nära intill bara. Galna blickar och nakenfisar får iväg de flesta.
Stortån är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#77) Gammal
Sven Hedin
Smegmatiker

Sven Hedins avatar

2009-05-03, 21:12

Citat:
Ursprungligen postat av Gullan Visa inlägg
Nu har han vaknat. I Konstnärsgården i Mölle är det. En av Europas största modelljärnvägar. Finns dåligt när man googlar men du kanske kan hitta eller åka dit?
Men är det verkligen där? Gubben verkar däremot heta Mölle i efternamn, men precis som du säger så fanns det sorgligt dåligt med material om honom och hans järnväg. Men absolut, modelljärnvägar är också någonting som har börjat kännas högaktuellt och jag skulle gärna se den.
Sven Hedin är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#78) Gammal
Gullan
Miss Marple

Gullans avatar

2009-05-03, 21:17

Citat:
Ursprungligen postat av Sven Hedin Visa inlägg
Men är det verkligen där? Gubben verkar däremot heta Mölle i efternamn, men precis som du säger så fanns det sorgligt dåligt med material om honom och hans järnväg. Men absolut, modelljärnvägar är också någonting som har börjat kännas högaktuellt och jag skulle gärna se den.
Jag har varit där, och det var i Mölle. Om det hette Konstnärsgården eller inte vet jag inte, den infon har jag fått från nätet men, hur stort är Mölle? Kanske går att fråga sig fram? Eller ringa någon turistinformation i Höganäs eller så?

Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB code is
Smilies är
[IMG]-kod är