Obsklassen - Forumet för dig som kräver lite extra stöd.  

Gå tillbaka   Obsklassen Kultur h@XX0r och teknik- och spelstofiler

Notiser

h@XX0r och teknik- och spelstofiler IT, datanööördar och spel.

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  (#21) Gammal
Hårfällerskan
Dekandent bollbrud
 
Hårfällerskans avatar
 
Inlägg: 361
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Geebeegee
2008-10-31, 11:37

Citat:
Ursprungligen postat av Östen Visa inlägg
Min nuvarande laptop har en skärm på 14 tum och jag tycker att det är på gränsen. Annars verkar de ju vara rätt käcka. Hur är prestandan jämfört med ordinära laptopar?
Hm, jag kan inte säga exakt hur mycket Vista saktar ner processerna, men jag tror att kapaciteten är rätt låg ändå... Jag har då inte haft några problem, men så gör jag inget annat än att surfa och skriva lite i Wordpad


Freudianska fallosfixationer och homosexuell perversionssymbolik följer varje man in i döden.
Hårfällerskan är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#22) Gammal
skumrask
Elev
 
skumrasks avatar
 
Inlägg: 2 166
Reg.datum: Jul 2008
2008-10-31, 12:05

Ni har missat det nya allihop, det hetaste just nu är antiportabla!

Min laptop väger 700 kg och tar 3 timmar att starta upp. Skärmen är på 2 hektar.
skumrask är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#23) Gammal
Mröff
Analfabet
 
Mröffs avatar
 
Inlägg: 8 175
Reg.datum: Jul 2008
2008-10-31, 14:12

Min laptop har hela 1.5 timmars batteritid...

Det är mycket bättre än den som hade 3 timmar.



Om du har ett paraply i rumpan, var försiktig så du inte fäller ut det.



Mröff är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#24) Gammal
skumrask
Elev
 
skumrasks avatar
 
Inlägg: 2 166
Reg.datum: Jul 2008
2008-10-31, 16:01

Citat:
Ursprungligen postat av mroeff Visa inlägg
Min laptop har hela 1.5 timmars batteritid...

Det är mycket bättre än den som hade 3 timmar.
Ja, den är ju dubbelt så snabb.
skumrask är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#25) Gammal
Torsten
med borsten
 
Torstens avatar
 
Inlägg: 1 207
Reg.datum: Jul 2008
2008-10-31, 19:56

Ok laddade hem en XP med inlagda SATA drivisar från en sunkig bittorentsida och kör på den. Gråter som vanligt ut här om det skiter sig.
Torsten är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#26) Gammal
CodeMAN
Analfanatiker
 
CodeMANs avatar
 
Inlägg: 4 294
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Costa del Stockholm
2008-11-09, 10:22

Asus Eee PC 1000H har fått en 8/10, MSI Wind U100 en 9/10 i IDGs test nedan:

http://www.idg.se/2.1085/1.191127/8-...s-med-i-vaskan


Ett par netbooks man bör undvika verkar vara HP 2133 (4/10) och Elonex (3/10).


Spritney Bears rockar f1!
CodeMAN är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#27) Gammal
Torsten
med borsten
 
Torstens avatar
 
Inlägg: 1 207
Reg.datum: Jul 2008
2008-11-09, 11:51

Citat:
Ursprungligen postat av CodeMAN Visa inlägg
Asus Eee PC 1000H har fått en 8/10, MSI Wind U100 en 9/10 i IDGs test nedan:

http://www.idg.se/2.1085/1.191127/8-netbook-datorer-som-enkelt-tas-med-i-vaskan


Ett par netbooks man bör undvika verkar vara HP 2133 (4/10) och Elonex (3/10).
Min har en HD på 160GB. Dessutom var det enkelt att klämma i 2GB minne. I t.ex Acer är det mycket krångligare.
Torsten är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#28) Gammal
Torsten
med borsten
 
Torstens avatar
 
Inlägg: 1 207
Reg.datum: Jul 2008
2008-11-22, 13:20

Installerade vista och det funkar faktiskt riktigt bra. Men har fått ett problem med skärmar. Kopplade in min platttv och kollade lite film. Men nu går det inte att ta bort den som utökad i någon inställning. Rutan för det går inte att kryssa i. Vista är ju så gnällig om behörighet tyvärr.
Torsten är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#29) Gammal
CodeMAN
Analfanatiker
 
CodeMANs avatar
 
Inlägg: 4 294
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Costa del Stockholm
2008-11-22, 13:24

Citat:
Ursprungligen postat av Torsten Visa inlägg
Installerade vista och det funkar faktiskt riktigt bra. Men har fått ett problem med skärmar. Kopplade in min platttv och kollade lite film. Men nu går det inte att ta bort den som utökad i någon inställning. Rutan för det går inte att kryssa i. Vista är ju så gnällig om behörighet tyvärr.
Vad menar du med den fetmarkerade delen?

Får du ett meddelande om behörigheter?


Spritney Bears rockar f1!
CodeMAN är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#30) Gammal
Torsten
med borsten
 
Torstens avatar
 
Inlägg: 1 207
Reg.datum: Jul 2008
2008-11-22, 13:28

Citat:
Ursprungligen postat av CodeMAN Visa inlägg
Vad menar du med den fetmarkerade delen?

Får du ett meddelande om behörigheter?
Nej det står i tippsrutan om orsaker. Tyvärr har jag inte tillgång till datorn i dag.
Torsten är inte uppkopplad
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB code is
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp