![]() |
|||
| |||
(#51)
|
(#52)
|
(#53)
|
(#54)
|
(#55)
|
(#56)
|
(#57)
|
|
Elev
Reg.datum: Jul 2008
|
2008-09-30, 13:51
Citat:
I såfall gav du prov på en synnerligen beprövad och sliten härskarteknik själv, när du dels använder dig av diminutivet "småtjejer" och sedan viftar med pedofilflaggan och kommer med insinuanta kommentarer som likställer en försynt komplimang med barnarov typ. Löjligt. Tjejen är ju snygg, det ser de flesta män och även kvinnor. Hoppas det inte är där skon klämmer. Det finns dock något som heter "se men inte röra". Edit: Citat:
|
||
|
|
|
(#58)
|
|
Analfabet
|
2008-09-30, 14:07
Citat:
Jag har blivit anklagad för epitetet "småtjejer" förrut. Jag står för det ordet, och anser det inte som nedvärderande. Vad är det för negativt med att vara barn/ung och tjej? Dessutom är det ett dialektalt uttryck, precis som "jordgubbe" eller "småfolk". Jordgubbe = begravd död person Småfolk=barn Personligen tar jag inte åt mig av att någon kallar mig för "tant" eller "gumman". Det tycker jag är charmigt, och kan kalla mig själv "tant". Har tom gjort det sedan jag var 25 år. Det beror inte på själva ordet, utan hur det sägs. Suck igen...bla bla "tanten har problem med att hon ser bra ut"...hört den förr också. ![]() Jag har inga problem med att tjejen är söt, för det är hon. Dessutom sjöng hon väldigt bra och jag håller inte med juryn om att hennes tolkning av låten var helt platt. Nu diskuterar vi emellertid "småtjejers" sätt att spela på sexualitet i offentligheten. Om du har ett paraply i rumpan, var försiktig så du inte fäller ut det. |
|
|
|
|
(#59)
|
|
Analfabet
|
2008-09-30, 14:13
Hoppas att du också sitter inne med några tentor från högskola/universitet (provet har jag personligen bara gjort en gång för att komma in). Du verkar vara intresserad av psykologi, så få höra ngn utvecklingspsykologisk tolkning av fenomenet. Det vore spännande.
Om du har ett paraply i rumpan, var försiktig så du inte fäller ut det. |
|
|
|
(#60)
|
|
Elev
|
2008-09-30, 14:26
Jag tycker att "småtjejer" är ett förklenande uttryck som används av äldre kvinnor när de känner sig hotade av olika skäl. Men då undantar jag dig från den diagnosen.
Var går f.ö gränsen för småtjej? När är man inte det längre? Eller står det i relation till hur gammal personen som myntar epitetet själv är? Kan en 45 åring kalla en 25-åring för småtjej? Det är intressant ur en rent etnologisk och sociologisk aspekt. Jag kan tänka mig att du inte blev allt för glad om du fick höra det bakom ryggen från en äldre person som kanske var konkurrent om samma anslag/tjänst etc. Och ja, fenomenet förekommer definitivt. När äldre kvinnor skall sätta yngre på plats. Men det är en annan diskussion. Citat:
|
|
|
|
|