Obsklassen - Forumet för dig som kräver lite extra stöd.  

Gå tillbaka   Obsklassen Livets väsentligheter Mångfotade vänner

Notiser

Mångfotade vänner Djur i största allmänhet.

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  (#11) Gammal
Mröff
Analfabet
 
Mröffs avatar
 
Inlägg: 8 175
Reg.datum: Jul 2008
2008-09-12, 09:54

Det är väl bra om buren funkar.

Ibland är det svårt att veta vad de har för sig de små filurerna. En gång när jag möblerade om ioch flyttade sängen, blev min filur lite småsur och deppig. Började fundera på om han hade feber/var sjuk. Förstod inte riktigt vad det berodde på, och kopplade inte samman det med flytten.

Efter ett tag förstod jag att han var missnöjd med att han inte kunde glotta ut genom fönstret lika bra efter ommöbbleringen.
Det gick över efter en vecka, och han blev glad igen.



Om du har ett paraply i rumpan, var försiktig så du inte fäller ut det.



Mröff är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#12) Gammal
Vänlige Viktor
Elev
 
Inlägg: 150
Reg.datum: Sep 2008
2008-09-12, 10:36

Citat:
Ursprungligen postat av Ulvena Visa inlägg
Jag visste att nån skulle reagera på det där med sängen
Som jag skrev så är det högst personligt och jag har många vänner som tycker precis likadant. Inget konstigt med det.
Mina råd i det fallet var bara ett råd blandat med personliga tyckanden och inget annat.

Jag lägger heller inga moralkakor eller annat i din hundhållning.
Om det är en 'ofrivillig sådan' är det egentligen ingen skillnad alls.
Min analys var bara vad jag kan misstänka, långtifrån veta, vad det kan bero på.

1-3 timmar borde en hund klara av att vara ensam.
Men om han är van att alltid ha folk omkring sig kan det måhända också vara en orsak till dina problem.
Jag brukar ha med dom i bilen (om det inte är för varmt) när jag gör ärenden. Men jag har en kombi med bur och bilen är ett 'andra hem' för hundarna.

Som sagt, det är ingen moralpredikan (även om det kanske såg ut så, sry) utan tips i all vänlighet.

/VV
Vänlige Viktor är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#13) Gammal
Vänlige Viktor
Elev
 
Inlägg: 150
Reg.datum: Sep 2008
2008-09-12, 13:55

Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor Visa inlägg
Som jag skrev så är det högst personligt och jag har många vänner som tycker precis likadant. Inget konstigt med det.
Menade 'jag har många vänner som tycker precis likadant' som du.

/VV
Vänlige Viktor är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#14) Gammal
Ulvena
Test i bäst asbest
 
Ulvenas avatar
 
Inlägg: 3 850
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Hemma
2009-01-10, 19:42

*slumpbump*

Han har blivit ännu knasigare, jag kan inte ens lämna honom typ 10 minuter själv utan att han biter sönder saker. Han skäller mot barnen och skyddar mig och sin mat fanatiskt.
Jag ska ringa en veterinär i veckan för så här kan vi inte ha det helt enkelt.
Jag vill börja jobba eller plugga och jag kan inte vara hemma med honom hela dagarna.
I övrigt är han pigg, skuttar i snön och gillar långpromenader så fysiskt verkar det inte vara något fel på honom.


Only the paranoid survive.
Ulvena är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#15) Gammal
Gullan
Miss Marple
 
Gullans avatar
 
Inlägg: 3 877
Reg.datum: Jul 2008
2009-01-11, 09:02

Ceasar skulle säga att det är hunden som är herre i huset och inte den lägst stående. Han vet inte sin plats helt enkelt. Hur du ska få bukt med det har jag ingen aning om dessvärre.


Väldigt många frågor är IQ-relaterade.
Gullan är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#16) Gammal
Svimfärdig
Återanpassningsbar?
 
Svimfärdigs avatar
 
Inlägg: 2 476
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Sluten avdelning på okänd ort.
2009-01-11, 18:01

Citat:
Ursprungligen postat av Gullan Visa inlägg
Ceasar skulle säga att det är hunden som är herre i huset och inte den lägst stående. Han vet inte sin plats helt enkelt. Hur du ska få bukt med det har jag ingen aning om dessvärre.
Håller med.

Bukt. Kurs och träning. Hejdå!


"Bara för att jag inte bryr mig behöver det inte betyda att jag inte förstår."
Svimfärdig är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#17) Gammal
Ulvena
Test i bäst asbest
 
Ulvenas avatar
 
Inlägg: 3 850
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Hemma
2009-01-11, 18:05

Citat:
Ursprungligen postat av Svimfärdig Visa inlägg
Håller med.

Bukt. Kurs och träning. Hejdå!

Hunden blir 10 år i år så jag tror det är kört faktiskt, nu har jag haft honom i snart tre år, igår var det tre år sen mamma dog.


Only the paranoid survive.
Ulvena är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#18) Gammal
Svimfärdig
Återanpassningsbar?
 
Svimfärdigs avatar
 
Inlägg: 2 476
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Sluten avdelning på okänd ort.
2009-01-11, 18:20

Citat:
Ursprungligen postat av Ulvena Visa inlägg
Hunden blir 10 år i år så jag tror det är kört faktiskt, nu har jag haft honom i snart tre år, igår var det tre år sen mamma dog.
Aaaw det är mammas gamla hund. Hmm känslomässigt. Jobbigt med 3-årsdagen.

Men nej, det är inte för sent.


"Bara för att jag inte bryr mig behöver det inte betyda att jag inte förstår."
Svimfärdig är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#19) Gammal
Svimfärdig
Återanpassningsbar?
 
Svimfärdigs avatar
 
Inlägg: 2 476
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Sluten avdelning på okänd ort.
2009-01-11, 21:56

Justja, ringa vet. Ska du ha IHJÄÄÄÄL honom? Eller be om råd? Eller va? VA VA VA?

Hur gammal kan han bli då? Ras? Eller står det i tråden? Måste jag läsa?


"Bara för att jag inte bryr mig behöver det inte betyda att jag inte förstår."
Svimfärdig är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#20) Gammal
Svimfärdig
Återanpassningsbar?
 
Svimfärdigs avatar
 
Inlägg: 2 476
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Sluten avdelning på okänd ort.
2009-01-12, 22:52

Hallåja? Vad sades? Om något...


"Bara för att jag inte bryr mig behöver det inte betyda att jag inte förstår."
Svimfärdig är inte uppkopplad
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB code is
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp