![]() |
|||
| |||
|
|||||||
| Notiser |
| Sverige och Utrikes Samhälle, politik och debatt. |
![]() |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
(#31)
|
(#32)
|
|
Analfanatiker
Reg.datum: Jul 2008
|
2008-08-29, 19:36
Citat:
Vi har inget försvar, ratar EU, och tror fortfarande att alla har det bra. Hade vi varit involverade i ett enda krig så skulle synen på livet i Sverige vara mycket annorlunda idag. Muppar som Blondipucko kunde enbart skriva till sina vänner om "mode, shopping, och livet kring Stureplan". |
|
|
|
|
(#33)
|
|
Analfabet
|
2008-08-29, 19:41
Jag är ju då inte speciellt materiellt lagd, skulle mest uppskatta att ha någon man tyckte om att babbla med på kvällarna, göra saker med, ha skoj etc etc. Och att man slapp ta alla smällar eller medgångar själv.
Kravspecen för livet har förändrats en aning för mig, och jag är hyfsat säker på att jag aldrig kommer hamna i den där snurren. Har ju lyckats göra allt annat i livet i vad som betraktas som "fel ordning". Om du har ett paraply i rumpan, var försiktig så du inte fäller ut det. |
|
|
|
(#34)
|
|
Analfabet
|
2008-08-29, 19:45
Citat:
Skatten tror jag däremot på. Vi har trott att om vi betalar skatt blir vi omhändertagna om ngt händer. Så funkar det inte längre, och det tror jag börjar gå upp för många. Om du har ett paraply i rumpan, var försiktig så du inte fäller ut det. |
|
|
|
|
(#35)
|
|
Test i bäst asbest
|
2008-08-29, 19:53
Citat:
Min systers son började i 6-års verksamheten i år, han har en bokstavsdiagnos, det har även 3-4 andra barn i den klassen. Min syster stred för att han skulle få en assistent men icke, de är 26 barn i den klassen med 3 vuxna, hur ska de kunna tillgodose behoven hos dessa barn? Alla förlorar på det och man mister tron på det fina svenska samhället eftersom det faller i spillror och man får skrapa ihop det hela bäst man kan medan man jobbar och betalar skatt utan att få det man borde få för de pengarna. Här kan man ju även se de som jobbat stenhårt, gått i väggen, blivit sjukskrivna och får leva på typ ingenting, klart att folk blir besvikna.
|
|
|
|
|
(#36)
|
|
Analfabet
|
2008-08-29, 20:36
Tja...till slut skiter man i stålar. För det tar för mycket kraft att oroa/vara besviken sig för hur det blev ekonomiskt varje månad. Bara inte de slimmade räkningarna går till kronis och man får mat så man inte svälter ihjäl.
Om du har ett paraply i rumpan, var försiktig så du inte fäller ut det. |
|
|
|
(#37)
|
|
Test i bäst asbest
|
2008-08-29, 20:51
Citat:
Ingenting utom skit och sköt dig själv, jag var så nära en gång men då bestämde jag mig, tillsammans med min man, att nej, det här är inte okej. Jag hoppade helt enkelt av, jag ville inte leva så, jag pallade inte att lämna mina ungar till andra klockan 7 och hämta dem klockan 18 för att jag skulle jobba skiten av mig. Man har ett liv och jag ville och vill vara med mina barn under den korta tid man har dem. Jag har förlorat massor av pensionspengar och trygghet på äldre dar pga. det men det är det värt, det ordnar sig alltid. Du behöver inte börja om, du startar på nytt, på dina villkor, tänk på det så. Du bestämmer hur du vill leva, ingen annan har med det att göra, du gör som du vill. Försök tänka så och då blir ditt val och liv ditt och ingen annans. ![]()
|
|
|
|
|
(#38)
|
|
Analfanatiker
|
2008-08-29, 20:55
Citat:
En blondipucko är för mycket här... Gud, jag blir så irriterad på avsaknad av engagemang i detta land. När jag öppnar munnen och pratar om högre krav på invandrare så kallas jag för "Jackie-Arklöv-wannabe"... När jag röster på SD så kallas jag för "rasist"! Jag går inte iaf och röstar på de som har skänkt landet tilll Tysland, USA, osv i smyg. |
|
|
|
|
(#39)
|
|
Analfabet
|
2008-08-29, 20:58
Citat:
Eller vad menar du? Eftersom SD i praktiken är ett enfrågeparti är det lätt att det sticker lite i ögonen på medelsvennen, och du får argumentera för varför du röstat på dem. Om du har ett paraply i rumpan, var försiktig så du inte fäller ut det. |
|
|
|
|
(#40)
|
|
Analfabet
|
2008-08-29, 21:06
Tack Ulvena.
Känns jävligt kämpigt att dra igång karusellen. Tänkte börja på greja mer måndag. ![]() Det är så jävla många val man skall göra: Nivå på jobb? Vad försakar jag om jag gör det och det valet? Bo kvar i Sverige? Inte bo kvar i Sverige? Bo kvar här, eller flytta inom landet? Jag har ju liksom ingen familj eller partner, så jag "behöver" bara tänka på mig själv. Huvva...vad jag är leds att bara måsta tänka på mig själv (och vovven då, men han kan man ju dra runt i europa åtminstone) Vore lättare om det fanns en trygg bas och ramar. Om du har ett paraply i rumpan, var försiktig så du inte fäller ut det. |
|
|
|