Obsklassen - Forumet för dig som kräver lite extra stöd.  

Gå tillbaka   Obsklassen Kultur Äta, dricka och träna

Notiser

Äta, dricka och träna För dig som vill prata om mat, dryck och hälsofrågor.

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
  (#211) Gammal
Mröff
Analfabet

Mröffs avatar

Reg.datum: Jul 2008
2009-03-17, 01:14

Citat:
Ursprungligen postat av Christer Visa inlägg
Ikväll hade jag tänkt att motionera lite, men det var roligare att skriva här istället.
Jag har motionerat hjärncellerna med att skriva arabiska. Är helt snurrig.

Faaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan vad det är svårt, allt har inte lossnat ännu, men har iaf fått pejl på de långa vokalerna och ung. halva alfabetet.....

Om du har ett paraply i rumpan, var försiktig så du inte fäller ut det.

Mröff är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#212) Gammal
Ulvena
Test i bäst asbest

Ulvenas avatar

2009-03-17, 17:16

Jag känner ett visst ansvar för den här tråden måste jag erkänna.

Så, jag var på gymmet idag igen, 45 minuter på bandet, 90 situps och lite andra övningar sen solade jag, idag var jag modig och bestämde mig för att våga ligga 15 minuter i solariet, det gick bra.

I morgon har jag PT-timme så då får jag anledning att pyssla om den här tråden lite till, jag vill gärna att den ska överleva, förstår ni.

Only the paranoid survive.
Ulvena är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#213) Gammal
CodeMAN
Analfanatiker

CodeMANs avatar

2009-03-17, 17:31

Citat:
Ursprungligen postat av Ulvena Visa inlägg
Så, jag var på gymmet idag igen, 45 minuter på bandet, 90 situps och lite andra övningar sen solade jag, idag var jag modig och bestämde mig för att våga ligga 15 minuter i solariet, det gick bra.
Hur är det med solarium, kan man må bättre av det om man lider av höstdepression? Märker du själv någon skillnad?

Spritney Bears rockar f1!
CodeMAN är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#214) Gammal
Ulvena
Test i bäst asbest

Ulvenas avatar

2009-03-17, 18:47

Citat:
Ursprungligen postat av CodeMAN Visa inlägg
Hur är det med solarium, kan man må bättre av det om man lider av höstdepression? Märker du själv någon skillnad?
Jag vet faktiskt inte men det är varmt och skönt och för en frusen själ som mig gör det gott. Det ska tillföra D-vitamin och vissa läkare tycker det är bra att sola medan andra gör tummen ner.
Så länge jag känner att det gör mig gott så tänker jag fortsätta, att man får en fin färg och ser friskare och piggare ut gör inte saken sämre.
Att mitt eksem så gott som försvunnit mha. solarium och cortisonkrämer gör att jag ger tummen upp, när det gäller depression vet jag inte men det är värt ett försök tycker jag.

Svara med citat
  (#215) Gammal
Kickan
Glad satanist

Kickans avatar

2009-03-17, 20:34

Citat:
Hur är det med solarium, kan man må bättre av det om man lider av höstdepression?
En teori om det där med ljusterapi är att det skall vara dagsljusspektrum, och det skall gå in genom pupillen och därigenom träffa nån slags liten konstig körtel inne i skallen, som därigenom blir upptankad på detta ljus. Fan vet hur, eller om det är sant. Men för just den teorin, så lär ju inte solarium funka.
Kickan är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#216) Gammal
Mröff
Analfabet

Mröffs avatar

2009-03-17, 23:10

Det finns väl sådana där ljusrum man kan sitta i, mot höstdepressioner.
Med speciella lampor och allt är vitt. Ser ut lite som ett rymdlaboratorium, som det ser ut på film iaf.

Om du har ett paraply i rumpan, var försiktig så du inte fäller ut det.

Mröff är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#217) Gammal
CodeMAN
Analfanatiker

CodeMANs avatar

2009-03-17, 23:27

Citat:
Ursprungligen postat av Kickan Visa inlägg
En teori om det där med ljusterapi är att det skall vara dagsljusspektrum, och det skall gå in genom pupillen och därigenom träffa nån slags liten konstig körtel inne i skallen, som därigenom blir upptankad på detta ljus. Fan vet hur, eller om det är sant. Men för just den teorin, så lär ju inte solarium funka.
Det kan nog stämma, men jag ska prova iaf. Det enda som oroar mig för är vad folk kommer att tycka efteråt, det finns en del blattar som solar enbart för att det är "sexit".

En fett gud kedja borde man skaffa efteråt.

Svara med citat
  (#218) Gammal
Ulvena
Test i bäst asbest

Ulvenas avatar

2009-03-18, 17:35

Citat:
Det kan nog stämma, men jag ska prova iaf. Det enda som oroar mig för är vad folk kommer att tycka efteråt, det finns en del blattar som solar enbart för att det är "sexit".

En fett gud kedja borde man skaffa efteråt.
Hävda ifall någon säger nåt dumt att du har lite hudproblem och blivit rådd av en läkare att sola, det skulle jag göra om nån brydde sig eller så säger du bara att varför du solar ska de skita i.

Jag hade PT-timme idag, han berömde min benstyrka och sa att balansen blivit bättre. Jag blev bara lite lagom trött, när vi körde ben alltså men det var mycket ben idag.
Inget solande idag, jag tar det i morgon i stället, gymmet har nästan blivit mitt andra hem men det är ju typiskt mig att bli lite manisk när jag startar med något jag tycker är kul.

Svara med citat
  (#219) Gammal
Ulvena
Test i bäst asbest

Ulvenas avatar

2009-03-18, 19:03

Jag kom på några fler bra svar om någon kommenterar att du solar solarium:

"Jag tycker att jag är lite blek för att vara svartskalle och vill inte riskera att nån misstar mig för att vara svensk."

"Jag vill gärna bli lite brunare för det passar bättre till guldkedjan jag får när jag blir ordinarie medlem i OG, vilket bör ske rätt snart."

"Jag gillar att ligga där och drömma mig bort till när jag låg på Turkiets stränder, satte på mig solisarna och raggade upp spåniga svenskor."

"I det här iskalla landet är solarium det enda sättet att bli varm, självfallet är jag insmord med solkräm 20+, man vill ju inte att nån ska tro att man är en svartskalle, hajar du väl?!"

Så, varsågod, några idéer som naturligtvis kan omarbetas om så krävs.

Svara med citat
  (#220) Gammal
CodeMAN
Analfanatiker

CodeMANs avatar

2009-03-18, 21:00

Citat:
Ursprungligen postat av Ulvena Visa inlägg
"Jag tycker att jag är lite blek för att vara svartskalle och vill inte riskera att nån misstar mig för att vara svensk."

"Jag vill gärna bli lite brunare för det passar bättre till guldkedjan jag får när jag blir ordinarie medlem i OG, vilket bör ske rätt snart."
De två passar mig utmärkt. Oftast berömer folk min svenska, dags att visa vad en riktig blatte går ut på...

Ska testa solarium någon dag, det är bara hitta en solarium ute i stan, sånt där ställe enbart med solarium, för att vara lite anonym.

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB code is