![]() |
||||
| ||||
|
|||||||
| Notiser |
| Sverige och Utrikes Samhälle, politik och debatt. |
![]() |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
(#41)
|
(#42)
|
|
Kristdemokrat
Reg.datum: Jul 2008
|
2008-08-29, 21:25
Citat:
![]() |
|
|
|
|
(#43)
|
(#44)
|
|
Analfanatiker
|
2008-08-29, 21:35
Citat:
Skillnaden mellan USA och Sverige är att vi förväntar allting från staten, tack vare politiken som lovade landet en trygghet som håller på att försvinna idag. Då måste vi engagera oss, inte bara sitta och gnälla hemma, för staten gör ingenting på egen hand. Gör en sökning på "antiterror sweep" på Google så förstår du vad andra länder gör, när det gäller t ex terrorism. Jag skulle inte vilja läsa reaktionerna här hemma inför ett eventuellt beslut om en "sweep", det skulle vara alldeles för underhållande... |
|
|
|
|
(#45)
|
(#46)
|
|
Analfanatiker
|
2009-03-13, 18:09
Våra underbara politiker...
![]() http://www.dn.se/sthlm/forslag-kan-stoppa-dubbdack-1.820774 Citat:
|
|
|
|
|
(#47)
|
|
Test i bäst asbest
|
2009-03-13, 18:20
Jag håller med om att det är ett larvigt förslag, samtidigt så är det väl bara i Norden man använder dubbdäck? I Europa så är det förbjudet och man har snökedjor vid dåligt väglag.
Själv har jag kört med dubbfria vinterdäck i flera vintrar (i Polen är det förbjudet med dubbisar) och i år har det varit vinterväglag härute där jag bor i allafall och det har fungerat.
|
|
|
|
(#48)
|
|
Den ultimata bajstanten
Reg.datum: Aug 2008
|
2009-03-14, 15:39
I norge är det förbjudet med "piggedäck" iaf i Oslo
I övrigt stämmer jag in i frågan vart är sverige (världen) på väg? 6 månader innan min vän dog i hjärntumör tyckte försäkringskassan att det var dags för henne att gå tillbaka till jobbet och inte vara sjukskriven längre. Sug på den!! Ansvaret för att arbetstillfällen bevaras läggs på den anställde själv med nedgång i lön med upp till 20% medan toppchefer gör om sina bonusar till löneförhöjningar. Låt gå för att de backar nu men det är ju för den massiva protestvåg som de möttes av, inte det faktum att de själva kom på det omoraliska i sitt beteende. Det som förr var en fråga om politik och att gå in med åtgärder som skulle underlätta för livsdugliga företag som har lite problem med lönsamheten just nu är numera en facklig fråga. Jag har aldrig i mitt liv hört näringslivs höjdare använda sig av ordet solidaritet lika ofta som nu. Det som i deras värld var ett skällsord används flitigt av dem. Undrar var den solidariteten fanns när företagen gjorde miljard vinster.... Man häpnar. Pust jag orkar inte ......... ![]() I´m happy |
|
|
|