![]() |
||||
| ||||
|
|||||||
| Notiser |
| Sverige och Utrikes Samhälle, politik och debatt. |
![]() |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
(#21)
|
(#22)
|
|
Test i bäst asbest
Reg.datum: Jul 2008
|
2008-08-29, 18:30
Det här tycker jag var ett intressant debattinlägg som jag dessutom i mångt och mycket håller med om.
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=572&a=820399
|
|
|
|
(#23)
|
|
Kristdemokrat
|
2008-08-29, 18:35
Citat:
![]() |
|
|
|
|
(#24)
|
(#25)
|
(#26)
|
(#27)
|
|
Test i bäst asbest
|
2008-08-29, 19:18
Citat:
![]() När livet är så stressigt som det är med heltidsarbete, barn på dagis, alltid effektiv, tjäna pengar, vara bra förälder så orkar man inte bry sig om mer än det. Jag har varit i den där rundgången en gång och till sist bestämde jag mig för att det inte var värt det och hoppade av, det har jag fått mycket skit för.
|
|
|
|
|
(#28)
|
|
Analfabet
|
2008-08-29, 19:23
Citat:
Rent krasst tycker jag de flesta verkar klaga i den snurren. Husrenoveringarna verkar komma ganska klockrent vid samma tidpunkt för hela gänget. Undrar om inte livet blir till ett "projekt" som skall färdigställas i vissa etapper.. OM man levt för mycket med bara projektet så blir det skilsmässa när det inte finns så mycket mer att renovera vid 40+. Då är projektet slut, rent krasst. Nu klagar jag rätt mycket också. Så vi är väl klagnissar allesammans. Om du har ett paraply i rumpan, var försiktig så du inte fäller ut det. |
|
|
|
|
(#29)
|
|
Analfanatiker
|
2008-08-29, 19:24
Att man har lite tid för politik är det ingen tvekan om. Däremot tror jag att tryggheten i Sveriges neutralitet har också bidragit till att man inte orkar bry sig.
Om man hade levt i ett land som drabbades av terrorism så skulle man nog vara mer engagerad. Vi ratar amerikaner när det gäller deras syn på politik (enbart två partier? Duh!), men vi har det nog inte mycket annorlunda. Sossarna och högern, sedan tar det slut. |
|
|
|
(#30)
|
|
Analfabet
|
2008-08-29, 19:29
Citat:
Så jäkla neutrala var inte Sverige under WW2. Det satt en nassaglad kung på tronen, nassarna fick järn samt flytta trupper genom landet etc etc. Efter det så slickade vi jänkarna i röven. Neutraliteten har ofta främst definierats gentemot kommunismen. Om du har ett paraply i rumpan, var försiktig så du inte fäller ut det. |
|
|
|
|