Obsklassen - Forumet för dig som kräver lite extra stöd.  

Gå tillbaka   Obsklassen Kultur h@XX0r och teknik- och spelstofiler

Notiser

h@XX0r och teknik- och spelstofiler IT, datanööördar och spel.

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Torsten
med borsten
 
Torstens avatar
 
Inlägg: 1 207
Reg.datum: Jul 2008
XP och SATA disk - 2009-08-08, 10:34

Som jag tidigare skrev tänker jag sätta ihop en ny dator med bl.a en SATA disk och även en DVD med SATA gränssnitt. Problemet är att jag vill installera XP och vet av erfarenhet att det inte går rakt av på en SATA disk. Har ingen floppy så dom drivisar som krävs i början går ej att använda. Men hur är det med nyare moderkort? Går det kanske att ändra i BIOS och installera som vanligt numera? Vet att det går att fixa med program och lägga in nödvändiga drivisar direkt på installations CDn men orkar inte böka med det tyvärr.
Torsten är inte uppkopplad
Svara med citat
 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB code is
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp