Citat:
Ursprungligen postat av mroeff
Rent krasst tycker jag de flesta verkar klaga i den snurren. Husrenoveringarna verkar komma ganska klockrent vid samma tidpunkt för hela gänget. Undrar om inte livet blir till ett "projekt" som skall färdigställas i vissa etapper.. OM man levt för mycket med bara projektet så blir det skilsmässa när det inte finns så mycket mer att renovera vid 40+
Nu klagar jag rätt mycket också. Så vi är väl klagnissar allesammans.
|
Jag håller med dig, allt tenderar att bli ett projekt och det är nog därför många äktenskap går åt helvete. Man tror att allt blir bra om bara huset blir perfekt, inredningen så som den ska vara just det året, ny bil varannat år osv. i stället för att försöka få ett bra familjeliv utan den nya soffan.
Visst är vi klagnissar, utan drömmen om något mer så har man inget att sträva efter men man kan försöka hitta något mellanting, det viktigaste borde vara att ha tid till sin familj och sig själv, inte att ha allt som man förväntas ha.
Jag klagar också men egentligen har jag det oförskämt bra i det mesta, det är så lätt att hamna i den där spiralen att "alla andra har/kan" göra saker, att de sitter i skiten med skulder är lätt att glömma.
Solidaritet och empati förloras lätt i drömmen om att får jag bara en ny soffa, spis, badrum så blir jag lycklig när det egentligen inte alls är det som det handlar om.