Citat:
Ursprungligen postat av Jan Troell
Att det inte är bra alls. Jag bryr mig inte ett dugg om ifall det om två hundra år kanske kommer att finnas en massa välmående och självständiga små länder i den där delen av världen. Allting var mycket bättre när kommunisterna fortfarande höll ordning där borta och vi har aldrig haft det så bra i Västeuropa och större delen av den övriga världen som när Sovjetunionen var i sin krafts dagar. På den tiden behövde vi inte oroa oss för lågpriskonkurrens och kriminella horder från öst, utan vi hade bara en enda stor och pålitlig fiende, en rejäl rysk björn, som förutom att den sysselsatte miljontals människor inom krigsmakter och dito industri världen över också såg till att den egna befolkningen i såna där avlägsna provinser inte behövde falla hän åt tjuveri och allehanda könshandel för att klara livhanken.
När jag får bestämma så skall muren upp, Trabanterna rulla av banden i Zwickau och minfälten läggas tillbaka!
|
Exakt min åsikt inte fan hade två tredjedelar av försvaret skrotats här i Sverige om vi haft kvar Sovjetstaten.
På den tiden blomstrade Boden vi hade ingen arbetlöshet vi hade många affärer.
Vi hade många överbetalda officerare som handlade dyrt.
Sen var det roligt att veta att man var reggad av Säpo jag sökte ofta okvalificerade städ och köksjobb på kronan.
Det var alltid lika kul att bli nekad efter personundersökningen.
Hujjaligen 22 år och medlem i APK jag var ett riktigt spionämne.
Men allvarligt talat det fanns en viss trygghet när det var terrorbalans.
Usa höll sig mer på mattan också.