![]() |
Ryssland??
Nu är det igång med konflikt mellan Georgien och Ryssland.
Georgien bombade Sydossetien (en lite utbrytarrepubik i Georgien) och då brakade Putin på med stridsflyg över Georgien. Tio tusentals människor har börjat fly och tusentals redan dödats. Nå, vad tror ni om Ryssland? Och om Kaukasus? |
Ryssland är som USA utan en besvärande demokrati att ta hänsyn till.
Vad jag tror om Ryssland? Rätt stor fråga, men det är intressant att vara med i detta skede av historien. Kina går om USA ifråga om värdens största ekonomi och Ryssland är nära. Rise and fall of the roman empire. |
Citat:
När jag får bestämma så skall muren upp, Trabanterna rulla av banden i Zwickau och minfälten läggas tillbaka! |
I frågan om minering ligger Suomi-finnarna i täten. De har minerat hela sin gräns mot Ryssland och stenvägrat skriva på internationella dokument mot landminor.
Kanske dags för ett studiebesök i exempelvis Karelen? |
Finnarna visar vägen. Eller inte... Jag tror förresten inte att finnarna visar vägen, åtminstone inte där över. Hur många minor var det det rörde sig om? Det var väl flera hundra tusen har jag för mig.
|
Citat:
På den tiden blomstrade Boden vi hade ingen arbetlöshet vi hade många affärer. Vi hade många överbetalda officerare som handlade dyrt. Sen var det roligt att veta att man var reggad av Säpo jag sökte ofta okvalificerade städ och köksjobb på kronan. Det var alltid lika kul att bli nekad efter personundersökningen. Hujjaligen 22 år och medlem i APK jag var ett riktigt spionämne. Men allvarligt talat det fanns en viss trygghet när det var terrorbalans. Usa höll sig mer på mattan också. |
Japp!
|
Ett nytt krig i Europa är fruktansvärt. Tydligen bombar ryssarna urskillningslöst även civila mål. Det här kan om det vill sig illa utvecklas till ett tredje världskrig om USA känner sina intressen hotade.:cry:
|
Citat:
Men man kan väl kanske tänka sig att mänsklighetens framtid innebär ett skifte där vi kulturellt och politiskt evolverar ur forna tiders terrorbalans som främsta nav i ekonomierna. Det känns inte så där jäddra fräscht att gå tillbaka till "öst mot väst" med terror uppräthållen av "super massive nano death particle pestilence annihalition missiles" |
Men å andra sidan så är det snart år 2012 och då kommer det att ske så mycket nytt underligt skit så det inte spelar någon roll vad som händer med dessa gamla arkaiska beteenden.
|
| Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:13. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.7.6
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson