![]() |
||||
| ||||
|
|||||||
| Notiser |
| Filosofiska forumet Tråden för abstrakt tänkande kring tillvaron. |
![]() |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
(#1)
|
(#2)
|
(#3)
|
(#4)
|
|
Elev
Reg.datum: Jul 2008
|
2008-10-03, 15:34
Ingen cancer direkt i släkten, däremot får vi problem med kolesterolet och pumpen såsmåningom, på min mors sida är det rultiga små gummor och farbröder. Jag tycks dock vara besparad från just det särdraget.
På min fars sida dör man av hjärnblödning eller också går man ned i källaren och sätter gevärspipan i munnen. När min mormor dog 2001 höll jag på att gå sönder av sorg. |
|
|
|
(#5)
|
|
Den vilda paltkokerskan
|
2008-10-03, 15:44
På min mammas sida av släkten blir alla jättegamla och dör till slut av ren tristess tror jag.
Går och lägger sig vid 97 år ålder och ids inte stiga upp något mer. På min pappas sida dör man ganska tidigt av någon form av missbruk min farfar dog i hjälklämd mellan två tågvagnar när han var 50 år han var växlare och full på jobbet. Min pappa dog när han var 56 full i sprit och benzo. Min faster håller som bäst på att kröka i hjäl sig. Själv har jag aldrig lidit av dödsångest utan snarare av livsångest i perioder. |
|
|
|
(#6)
|
(#7)
|
(#8)
|
(#9)
|
(#10)
|
|
Elev
|
2008-10-03, 17:28
Citat:
Sedan har jag en på den sidan som tagit livet av sig också, och en som dog i en helikopterolycka. Ingen jag odlat någon djupare kontakt med, men visst vetskapen ligger där och surrar som en giftampull i blodet. |
|
|
|
|