Citat:
Ursprungligen postat av mroeff
Tja...till slut skiter man i stålar. För det tar för mycket kraft att oroa/vara besviken sig för hur det blev ekonomiskt varje månad. Bara inte de slimmade räkningarna går till kronis och man får mat så man inte svälter ihjäl.
Det lönar sig aldrig att jobba för mycket i dålig arbetsmiljö. Du blir sjuk, fattigt och får börja om med ny karriär/liv.
|
Jamen, det är ju självklart, det är ju det som är så sjukt i vårt samhälle (tycker jag) man jobbar och sliter som en galning (ja, jag har varit där) och vad får man för det när man slitit ut sig och är 35 år?
Ingenting utom skit och sköt dig själv, jag var så nära en gång men då bestämde jag mig, tillsammans med min man, att nej, det här är inte okej.
Jag hoppade helt enkelt av, jag ville inte leva så, jag pallade inte att lämna mina ungar till andra klockan 7 och hämta dem klockan 18 för att jag skulle jobba skiten av mig. Man har
ett liv och jag ville och vill vara med mina barn under den korta tid man har dem. Jag har förlorat massor av pensionspengar och trygghet på äldre dar pga. det men det är det värt, det ordnar sig alltid.
Du behöver inte börja om, du startar på nytt, på dina villkor, tänk på det så. Du bestämmer hur du vill leva, ingen annan har med det att göra, du gör som du vill. Försök tänka så och då blir ditt val och liv ditt och ingen annans.