![]() |
|||
| |||
|
|||||||
| Notiser |
| Äta, dricka och träna För dig som vill prata om mat, dryck och hälsofrågor. |
![]() |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
(#1)
|
(#2)
|
(#3)
|
(#4)
|
(#5)
|
(#6)
|
|
Test i bäst asbest
Reg.datum: Jul 2008
|
2008-09-12, 20:00
Min syster tror benhårt på aloe vera, hon tvingar på mig alla möjliga såna produkter. Hittills har inget blivit bättre förutom att det svalkar när man fått nåt eländigt bett.
Jag dricker ett glas Berocca varje morgon och tar en tablett arctic rot, nu har jag börjat så smått med extra kalcium också. Grönt te brukar jag dricka och örtte på kvällarna. Nej, jag mår inte bättre men jag tror att åtminstone Beroccan gör nytta för när alla andra snörvlade och var förkylda här hemma var jag pigg och frisk. ![]()
|
|
|
|
(#7)
|
|
Analfabet
|
2008-09-12, 20:03
Aloe vera är väl sådant man vet om det hjälper på lång sikt.
När du kommer på att du fyller 96 år...och inte vet hur det kunde komma sig. Jag tror också stenhårt på aloe. Nu iaf... ![]() Om du har ett paraply i rumpan, var försiktig så du inte fäller ut det. |
|
|
|
(#8)
|
(#9)
|
(#10)
|
|
Nu ännu tjockare
|
2008-09-12, 20:31
http://www.emuprodukter.se/emuoil.asp Emuolja är en ren naturprodukt, som utvinns ur underhudsfettet på emun, en strutsart som funnits i Australien i ca 80 miljoner år. Emuolja består till största delen av ett antal fettsyror, upp till 25 olika har identifierats. Ungefär hälften utgörs av oljesyra (enkelomättad omega 9), ca 20% av linolsyra och linolensyra (fleromättad omega 6 resp omega 3) och ca 20% av palmitinsyra. Resterande delar består av andra fettsyror, E-vitamin och ev en eller flera oidentifierade komponenter. Sammansättningen liknar människans eget underhudsfett. Huden uppfattar därför inte oljan som ett främmande ämne, vilket gör att den tränger in i huden många gånger snabbare än de vegetabiliska oljor och mineraloljor, som återfinns i de flesta andra hudvårdsprodukter. Den goda penetrationsförmågan innebär också att oljan kan användas för att transportera andra nyttiga och verksamma ämnen genom huden in i muskulatur och leder. Denna egenskap utnyttjas i emuoljeprodukterna. Först under de senaste tjugo åren har kunskapen om emuoljans speciella egenskaper spridits utanför aboriginernas värld. Särskilt unikt är det ju dock inte att medicinsk forskning bekräftar egenskaper hos naturmedel, som varit traditionellt kända under många år. Ursprunget till många av våra mest sålda läkemedel hittar vi i naturen. En ständigt ökande samling vittnesmål och forskningsresultat dokumenterar oljans speciella egenskaper. I Australien är den registrerad som naturläkemedel och är en självklar produkt i husapoteket. Ett flertal patent, som utnyttjar emuoljans unika egenskaper, har registrerats i USA. Några biverkningar/allergiska reaktioner av emuolja har inte rapporterats. Resultat från kliniska studier saknas dock för närvarande. Ja
Nej |
|
|
|