Obsklassen - Forumet för dig som kräver lite extra stöd.  

Gå tillbaka   Obsklassen Kultur Filmtajm och tevesoffan

Notiser

Filmtajm och tevesoffan Från Grötbögen till Sex and the City.

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Kickan
Glad satanist

Kickans avatar

Reg.datum: Jul 2008
Du är vad du äter - 2008-08-18, 19:49

Nu är det "du är vad du äter" i 3:an.

Såg någon annan förra veckans program? Fyfan vad jag blev förbannad.
De två "patienterna" lurade ju programledaren:
Det var två makar i 150-kg-klassen, som levde på stora lass av skräpmat, och ingen motion. Anna Skipper fick dem att börja hårdmotionera, och leva på kokta grönsaker.
Invägningen efter 8 veckor visade att mannen gått ner... 5kg tror jag. Kvinnan kanske 6. Anna Skipper ylade och berömde dem, och det var SÅÅÅ duktigt.

Det finns ingen chans att de levt så som programmet visade. Om en såpass tung person lägger om kosten så drastiskt, och dessutom motionerar, så skulle de ha gått ner minst 20 kg per person. Det är så det funkar, den första snabba minskningen.

Kickan är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#2) Gammal
Pomperipossa
Ugnsbakad trollpacka

Pomperipossas avatar

2008-08-18, 19:53

Det stämmer som du säger. Ju tyngre du är, desto fortare går du ner i vikt i början. De måste ha fuskat, om det nu inte berodde på ökad muskelmassa?

Jag har sett alla avsnitt av Supersize vs Superskinny. Fascinerande att se hur andra människor äter av någon anledning.
Pomperipossa är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#3) Gammal
Kickan
Glad satanist

Kickans avatar

2008-08-18, 20:04

Citat:
Ursprungligen postat av Pomperipossa Visa inlägg
Det stämmer som du säger. Ju tyngre du är, desto fortare går du ner i vikt i början. De måste ha fuskat, om det nu inte berodde på ökad muskelmassa?
Motionen var ju långa promenader, de (sade) att de gick minst 12000 steg per dag, och det tror jag inte bygger tunga muskler på det sättet.

Citat:
Ursprungligen postat av Pomperipossa Visa inlägg
Jag har sett alla avsnitt av Supersize vs Superskinny. Fascinerande att se hur andra människor äter av någon anledning.
Har jag inte sett. Skall kolla in.

Menar du att det alltid finns en underliggande orsak till överätning? Eller att de hittar på bra ursäker för sig själva?

Senast redigerad av Kickan den 2008-08-18 klockan 20:27.
Kickan är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#4) Gammal
Pomperipossa
Ugnsbakad trollpacka

Pomperipossas avatar

2008-08-18, 20:10

Nej, jag menade att jag av någon anledning tycker programmet är intressant. Annars brukar jag ha svårt att titta på sensationslystna program.

Visst kan det många gånger finnas anledningar till att människor äter för mycket, mat kan fungera som en drog. Men en del av de som deltagit i Supersize vs Superskinny äter för att de är uttråkade, eller för att det är gott. Alla tjockisar mår inte dåligt psykiskt.
Svara med citat
  (#5) Gammal
sås på slipsen
Kristdemokrat

sås på slipsens avatar

2008-08-18, 20:18

Citat:
Ursprungligen postat av Kickan Visa inlägg
Nu är det "du är vad du äter" i 3:an.

Såg någon annan förra veckans program? Fyfan vad jag blev förbannad.
De två "patienterna" lurade ju programledaren:
Det var två makar i 150-kg-klassen, som levde på stora lass av skräpmat, och ingen motion. Anna Skipper fick dem att börja hårdmotionera, och leva på kokta grönsaker.
Invägningen efter 8 veckor visade att mannen gått ner... 5kg tror jag. Kvinnan kanske 6. Anna Skipper ylade och berömde dem, och det var SÅÅÅ duktigt.

Det finns ingen chans att de levt så som programmet visade. Om en såpass tung person lägger om kosten så drastiskt, och dessutom motionerar, så skulle de ha gått ner minst 20 kg per person. Det är så det funkar, den första snabba minskningen.

Japp. Åtminstone 15. 6-7 kilo hade dragit första veckan utan motion, sen går det lite trögare.

Detta forum kräver att du väntar 10 sekunder mellan sökningar. Var vänlig och försök igen om 10 minuter.
sås på slipsen är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#6) Gammal
Svimfärdig
Återanpassningsbar?

Svimfärdigs avatar

2008-08-18, 21:15

Ja jag hade sett avsnittet förr och kollade igen bara för att dom var SÅ SATANS JÄVLA SEGA och sävliga. Jag ville bitchslappa både henne och honom med en jävla kokt med bröd. Och FUSK så det stank. Men hey, alla klarar det inte så bra. Sånt händer.

Anna Skipper lever ju inte som hon lär sägs det men även hon måste få fuska lite ibland.

"Bara för att jag inte bryr mig behöver det inte betyda att jag inte förstår."
Svimfärdig är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#7) Gammal
sås på slipsen
Kristdemokrat

sås på slipsens avatar

2008-08-18, 21:22

Citat:
Ursprungligen postat av Svimfärdig Visa inlägg
Ja jag hade sett avsnittet förr och kollade igen bara för att dom var SÅ SATANS JÄVLA SEGA och sävliga. Jag ville bitchslappa både henne och honom med en jävla kokt med bröd. Och FUSK så det stank. Men hey, alla klarar det inte så bra. Sånt händer.

Anna Skipper lever ju inte som hon lär sägs det men även hon måste få fuska lite ibland.
Nä, inte alla klarar det. Naturligtvis.

Anna, är inte hon flata förresten? Eller bi?

Detta forum kräver att du väntar 10 sekunder mellan sökningar. Var vänlig och försök igen om 10 minuter.
sås på slipsen är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#8) Gammal
Svimfärdig
Återanpassningsbar?

Svimfärdigs avatar

2008-08-18, 21:23

Citat:
Ursprungligen postat av sås på slipsen Visa inlägg

Fast jag hatar dom som inte ger 100% när dom tar upp platsen för någon som är beredd att satsa. Dom VET ju för fan vad det går ut på vid det här laget.

Vetefan. Jag skulle inte ta i na med en...oliv-urpillare ens. Nasty!

"Bara för att jag inte bryr mig behöver det inte betyda att jag inte förstår."
Svimfärdig är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#9) Gammal
Gullan
Miss Marple

Gullans avatar

2008-08-18, 21:24

Citat:
Ursprungligen postat av sås på slipsen Visa inlägg

Möjligt, hon är iaf gift med Olof. http://www.skippercoach.com/swe/about.html
Gullan är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#10) Gammal
Pomperipossa
Ugnsbakad trollpacka

Pomperipossas avatar

2008-08-18, 21:52

Citat:
Ursprungligen postat av Svimfärdig Visa inlägg
Hon röker tydligen som en borstbindare. Att hon dricker alkohol stör mig inte, men rökningen borde hon skämmas för. Hon står ju och skäller ut folk i TV för att de röker och så gör hon det själv.
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB code is
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av