Obsklassen - Forumet för dig som kräver lite extra stöd.  

Gå tillbaka   Obsklassen Kultur Äta, dricka och träna

Notiser

Äta, dricka och träna För dig som vill prata om mat, dryck och hälsofrågor.

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Östen
Bajs är livet

Östens avatar

Reg.datum: Jul 2008
Billiga alternativ på systemet - 2009-03-12, 19:08

Det finns ju redan en otroligt intressant tråd om lågprisprodukter man kan hitta i mataffären. Jag tänkte att det kunde vara trevligt med en tråd där man kan tipsa om billiga och smakliga alternativ man kan hitta på systembolaget. Mac scot, Beyaz, California red, Eau de vie osv.

Själv längtar jag efter att denna ölsort ska lanseras på den svenska marknaden

Östen är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#2) Gammal
Ulvena
Test i bäst asbest

Ulvenas avatar

2009-03-12, 19:17

Räcker det om man kommer med prisvärda alternativ?

När det gäller alkohol är jag rätt petig med att det måste smaka riktigt gott och de du räknade upp är sånt som jag aldrig i livet skulle köpa.

Only the paranoid survive.
Ulvena är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#3) Gammal
skumrask
Elev

skumrasks avatar

2009-03-12, 19:51

Chapel Hill mousserande är minst lika bra som de flesta andra under rena champagneklassen.

Sedan tycker jag inte det är något störe fel på california white tetra 53 spänn eller prego rosso som kostar något liknande på litertetra.

Whisky är inget vidare i billighetsvarianterna. Med gin eller vodka spelar det ingen roll, billigast är bäst.

Jag är överempatisk och jag tror på det själv
skumrask är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#4) Gammal
Sven Hedin
Smegmatiker

Sven Hedins avatar

2009-03-12, 21:37

Jag vill slå ett slag för Explorer, den ädla drycken med den snygga flaskan som så länge har prytt allt från kräftskivebord och facken i kylskåpsdörrar till putande innerfickor och golvet bak i amerikanska bilar.
Tyvärr så fick nån virrpanna för sig att göra om etiketten, men vi som var med förr vi minns den av Sigvard Bernadotte designade tidiga modellen och det är delvis med hjälp av dess positiva stimulans som vi blandar oss någonting gott att dricka.
Sven Hedin är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#5) Gammal
Kickan
Glad satanist

Kickans avatar

2009-03-12, 22:18

I så fall vill jag slå ett slag Errazurriz Pinot Noir. 79:-? (Rödvin från systemet)
Klart, lysande, lätt ren smak.
Kickan är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#6) Gammal
Miriam
Den vilda paltkokerskan

Miriams avatar

2009-03-12, 22:25

Jag gillar verkligen ett spanskt rödvin som heter Albali godast är det på flaska men boxen för 189 kr är extremt prisvärd.
Häller man bara upp det i tid på Karaff är det jättegott.
Sen när karaffen är tom dricker jag gladeligen ur boxen utan att gnälla om luftning.

I know what I know and that is all I know and I know it.
Miriam är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#7) Gammal
Sven Hedin
Smegmatiker

Sven Hedins avatar

2009-03-12, 22:32

Det lättdruckna och endast 32-procentiga Brännvin Special är också en höjdare. Blandat med något av systembolagets prisvärda dessertviner så får man en mild, smakrik och inte sällan i PET-flaska färdigblandad gångdryck.

Mången vistelse i t.ex. Varberg har lysts upp, eller kanske fördunklats, av denna i det närmaste explosiva cocktail.

Edit:
Citat:
Ursprungligen postat av Miriam Visa inlägg
dricker jag gladeligen ur boxen
Sven Hedin är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#8) Gammal
Östen
Bajs är livet

Östens avatar

2009-03-12, 22:43

Citat:
Ursprungligen postat av Sven Hedin Visa inlägg
Jag vill slå ett slag för Explorer, den ädla drycken med den snygga flaskan som så länge har prytt allt från kräftskivebord och facken i kylskåpsdörrar till putande innerfickor och golvet bak i amerikanska bilar.
Tyvärr så fick nån virrpanna för sig att göra om etiketten, men vi som var med förr vi minns den av Sigvard Bernadotte designade tidiga modellen och det är delvis med hjälp av dess positiva stimulans som vi blandar oss någonting gott att dricka.
Det är ju tyvärr inte bara etiketten som är omgjord utan även själva formen på flaskan. Renat är ju en annan ädel dryck som råkat ut för samma öde, den gamla tidlösa flaskan som hängt med sedan hedenhös byttes ju ut mot en riktigt groteskt designad sak för några år sedan
Östen är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#9) Gammal
Östen
Bajs är livet

Östens avatar

2009-03-12, 22:45

Citat:
Ursprungligen postat av skumrask Visa inlägg
Chapel Hill mousserande är minst lika bra som de flesta andra under rena champagneklassen.

Sedan tycker jag inte det är något störe fel på california white tetra 53 spänn eller prego rosso som kostar något liknande på litertetra.

Whisky är inget vidare i billighetsvarianterna. Med gin eller vodka spelar det ingen roll, billigast är bäst.
Chapel hill är trevligt att sippa på en varm sommardag
Östen är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#10) Gammal
Kickan
Glad satanist

Kickans avatar

2009-03-12, 22:58

Citat:
Ursprungligen postat av Sven Hedin Visa inlägg
färdigblandad gångdryck