Visa fullständig version : Du är vad du äter
Nu är det "du är vad du äter" i 3:an.
Såg någon annan förra veckans program? Fyfan vad jag blev förbannad.
De två "patienterna" lurade ju programledaren:
Det var två makar i 150-kg-klassen, som levde på stora lass av skräpmat, och ingen motion. Anna Skipper fick dem att börja hårdmotionera, och leva på kokta grönsaker.
Invägningen efter 8 veckor visade att mannen gått ner... 5kg tror jag. Kvinnan kanske 6. Anna Skipper ylade och berömde dem, och det var SÅÅÅ duktigt.
Det finns ingen chans att de levt så som programmet visade. Om en såpass tung person lägger om kosten så drastiskt, och dessutom motionerar, så skulle de ha gått ner minst 20 kg per person. Det är så det funkar, den första snabba minskningen.
:mad:
Pomperipossa
2008-08-18, 19:53
Det stämmer som du säger. Ju tyngre du är, desto fortare går du ner i vikt i början. De måste ha fuskat, om det nu inte berodde på ökad muskelmassa?
Jag har sett alla avsnitt av Supersize vs Superskinny. Fascinerande att se hur andra människor äter av någon anledning.
Det stämmer som du säger. Ju tyngre du är, desto fortare går du ner i vikt i början. De måste ha fuskat, om det nu inte berodde på ökad muskelmassa? Motionen var ju långa promenader, de (sade) att de gick minst 12000 steg per dag, och det tror jag inte bygger tunga muskler på det sättet.
Jag har sett alla avsnitt av Supersize vs Superskinny. Fascinerande att se hur andra människor äter av någon anledning. Har jag inte sett. Skall kolla in.
Menar du att det alltid finns en underliggande orsak till överätning? Eller att de hittar på bra ursäker för sig själva?
Pomperipossa
2008-08-18, 20:10
Nej, jag menade att jag av någon anledning tycker programmet är intressant. Annars brukar jag ha svårt att titta på sensationslystna program.
Visst kan det många gånger finnas anledningar till att människor äter för mycket, mat kan fungera som en drog. Men en del av de som deltagit i Supersize vs Superskinny äter för att de är uttråkade, eller för att det är gott. Alla tjockisar mår inte dåligt psykiskt.
sås på slipsen
2008-08-18, 20:18
Nu är det "du är vad du äter" i 3:an.
Såg någon annan förra veckans program? Fyfan vad jag blev förbannad.
De två "patienterna" lurade ju programledaren:
Det var två makar i 150-kg-klassen, som levde på stora lass av skräpmat, och ingen motion. Anna Skipper fick dem att börja hårdmotionera, och leva på kokta grönsaker.
Invägningen efter 8 veckor visade att mannen gått ner... 5kg tror jag. Kvinnan kanske 6. Anna Skipper ylade och berömde dem, och det var SÅÅÅ duktigt.
Det finns ingen chans att de levt så som programmet visade. Om en såpass tung person lägger om kosten så drastiskt, och dessutom motionerar, så skulle de ha gått ner minst 20 kg per person. Det är så det funkar, den första snabba minskningen.
:mad:
Japp. Åtminstone 15. 6-7 kilo hade dragit första veckan utan motion, sen går det lite trögare.
Svimfärdig
2008-08-18, 21:15
Ja jag hade sett avsnittet förr och kollade igen bara för att dom var SÅ SATANS JÄVLA SEGA och sävliga. Jag ville bitchslappa både henne och honom med en jävla kokt med bröd. Och FUSK så det stank. Men hey, alla klarar det inte så bra. Sånt händer.
Anna Skipper lever ju inte som hon lär sägs det men även hon måste få fuska lite ibland.
sås på slipsen
2008-08-18, 21:22
Ja jag hade sett avsnittet förr och kollade igen bara för att dom var SÅ SATANS JÄVLA SEGA och sävliga. Jag ville bitchslappa både henne och honom med en jävla kokt med bröd. Och FUSK så det stank. Men hey, alla klarar det inte så bra. Sånt händer.
Anna Skipper lever ju inte som hon lär sägs det men även hon måste få fuska lite ibland.
Nä, inte alla klarar det. Naturligtvis.
Anna, är inte hon flata förresten? Eller bi?
Svimfärdig
2008-08-18, 21:23
Fast jag hatar dom som inte ger 100% när dom tar upp platsen för någon som är beredd att satsa. Dom VET ju för fan vad det går ut på vid det här laget.
Vetefan. Jag skulle inte ta i na med en...oliv-urpillare ens. Nasty!
Möjligt, hon är iaf gift med Olof. http://www.skippercoach.com/swe/about.html
Pomperipossa
2008-08-18, 21:52
Hon röker tydligen som en borstbindare. Att hon dricker alkohol stör mig inte, men rökningen borde hon skämmas för. Hon står ju och skäller ut folk i TV för att de röker och så gör hon det själv.
Svimfärdig
2008-08-18, 21:54
Hon röker tydligen som en borstbindare. Att hon dricker alkohol stör mig inte, men rökningen borde hon skämmas för. Hon står ju och skäller ut folk i TV för att de röker och så gör hon det själv.
Mmm det är det som retar mig med. Sen om hon sväljer en McD ibland skiter ju jag i. Fast ja, har dom gett sig in i leken så... Men det känns ju inte helt 100.
Svimfärdig
2008-08-18, 21:57
Möjligt, hon är iaf gift med Olof. http://www.skippercoach.com/swe/about.html (http://www.obsklassen.se/redirector.php?http%3A%2F%2Fwww.skippercoach.com%2 Fswe%2Fabout.html)
Olof är ett jävla flummo. Helt bisarr. :D
Skulle nån ställa upp i "Du är vad du äter"?
Pomperipossa
2008-08-18, 22:00
Jag skulle aldrig ställa upp i ett realityprogram, oavsett vad programmet handlar om. Så mediakåt kommer jag aldrig bli.
Jag skulle aldrig ställa upp i ett realityprogram, oavsett vad programmet handlar om. Så mediakåt kommer jag aldrig bli.
Instämmer helt och fullt. Har varit i närheten av en sån inspelning och gjorde mitt yttersta (och lyckades) undvika kameran. Aldrig!
Ja, herre Jesus....min skapare....Gud i höjden.
Sådana där program är inte roliga att se på. Fusk så det stänker om det.
Satt själv en dag och resonerade med en granne om vi skulle vilja vara med i reality-teve.
Rent krasst skulle jag vilja att något heminredningsprogram kom och fixade i ordning min lägenhet, men bara under premisserna att jag fick ha en påse på skallen och de förvrängde min röst.
Anna Skipper är en vidrig människa. Å om hon nu är så jävla hälsosam, varför ser hon ut som hon är minst 50 år???? Jävvla skata säger jag :mad:
Svimfärdig
2008-08-18, 22:49
Anna Skipper är en vidrig människa. Å om hon nu är så jävla hälsosam, varför ser hon ut som hon är minst 50 år???? Jävvla skata säger jag :mad:
Gener? Men ja, hon är BUTT UGLY! :tjurig:
Ah, nu blev det ett av mina älsklingämnen: den fuskande Anna Skipper.
Ja, hon är åldrad i förtid, äter och lever osunt, har tre nummer för små kläder och budgetblondering, och predikar (troligen) hälsofarliga idéer om kost. (Har ni tänkt på att hon aldrig nånsin deltar själv i gympaprogrammen och aktiviteterna hon ordinerar? Det vore väl naturligt att vara med och coacha nån gång.)
Ändå har jag sett några förmildrande drag på sistone. Den empati hon visar vissa av kvinnorna som verkligen lider verkar äkta, och när hon pratade med tjejen med ätstörningar igår framkom värme och hon gav vettiga råd. På den psykologiska sidan tycker jag inte hon är helt snett ute.
Skulle nån ställa upp i "Du är vad du äter"?
Om man fick en heltidscoach och tillika lyxig PT, och betalda menyer, övervakning och diverse makeovers, så skulle jag nog faktiskt det.
Men programmet är alltför budget för mig :tjurig:. Jag skulle kunna svulla hur mycket som helst utan att de upptäckte det.
sås på slipsen
2008-08-19, 09:47
Hur gammal är hon då? :unsure:
Själv hade jag inte tagit i hennen med tång, iklädd rymddräkt, men i vissa vinklar ser hon ut att ha en relativt imponerande byst.
Det måste man väl ändå se som en tämligen förmildrande omständighet gällande hennes tillkämpat auktoritära uppträdande?
Hur gammal är hon då? :unsure:
Själv hade jag inte tagit i hennen med tång, iklädd rymddräkt, men i vissa vinklar ser hon ut att ha en relativt imponerande byst.
Det måste man väl ändå se som en tämligen förmildrande omständighet gällande hennes tillkämpat auktoritära uppträdande?
Har för mig att Anna Skipper är i slutet av de trettio.
sås på slipsen
2008-08-19, 10:18
Har för mig att Anna Skipper är i slutet av de trettio.
Stämmer. Saxat från TV3:
Anna Skipper. Födelsedatum. 14 januari 1968. Jobbar som. Kostexpert & Coach. Familj. Make Olof Skipper – Barn Magdalena 16 år Philip 13 år
Hårfällerskan
2008-08-19, 12:14
Hon är ju tre år yngre än min mor... Och min mor hade sett ut som en tonåring bredvid henne.
Instämmer, hon är väl bara 39 eller om hon har hunnit fylla 40. :unsure:
Är det inte vanligt att träningsfanatiker ser ut äldre än vad de är, och går sönder mer och oftare.
Vi tar en liknelse med bilar. Om du kör järnet med din bil, går den sönder snabbare och blir sliten fortare. Du tänjer på bilens gränser, och ligger och balanserar på kanten till snabbhet/totalhaveri.
Det verkar stämma på människor också. Exempelvis människor som böjer och vrider lederna med att träna karate och bli smidiga ett kort tag, hamnar vid relativt ung ålder i tillståndet "orörliga" pga utslitna leder.
Nä nä, Anna Skipper är ingen träningsfanatiker när det kommer till henne själv. Det törs jag nog lova dig.
För att slippa underbygga det ännu mer vill jag påstå att om hon verkligen svettats och tränat, så skulle vi inte undkommit de bilderna. Inte på något sätt.
Någon som såg programmet med Sanna Bråding?
Vet inte vad jag skall tycka riktigt. På det psykologiska planet var Anna Skipper (ännu en gång) ganska rätt ute. Men på det ätmässiga.... herregud. Hur kan man öht ge en person som har så extrema mat-och motionsvanor (äta var 3:e dag, springa flera mil) råd om att välja "hälsosam" mat. Det borde handla om att glömma allt vad hälsosamt heter.
Svimfärdig
2009-03-14, 00:11
Brukar inte titta på det programmet heller (skrev just i Lyxfällan-tråden), iaf inte längre. Såg en del säsong 1, kanske 2...vet inte om dom är inne på 3 nu? Skitsamma. Tråkigt är det iaf. Programmet. Skipper. Konceptet. Allt. Bajs.
Idag är jag en kinapuff.:tihihi:
Svimfärdig
2009-03-14, 00:32
Jävlar vad gott.
Nu är det en tatuerad 124-kg-man i du-är-vad-du-äter. Han är tatuerad överallt.
Men när han väger in efter viktminskningen har han t-shirt på.
Om han har gjort tatueringarna som överviktig, blir de inte "distorderade" när han går ner i vikt?
Om han har gjort tatueringarna som överviktig, blir de inte "distorderade" när han går ner i vikt?
Disto- que?
De blir "distortade" oavsett. Om han har skaffat dem innan han blev tjock så tänjdes huden, och därmed tatueringarna efteråt. Huden återställs ju inte när man går i vikt sen, det vet ju kvinnor som har haft barn.
Det är KÖÖÖÖÖÖÖRT!
Jag äter Bassetts traditional Winegum nu. Vad är jag för typ?
Sven Hedin
2009-03-19, 19:37
En gourmet-typ
Fan va skönt nu har jag nåt att skylla på när jag inte vill banta.
Nä det går inte då sabbar jag min tatuering.
Senaste dumheten:
Anna vill visa att magsäcken spricker om man äter för mycket.
Så hon tar en ballong och låter storätaren blåsa tills den spricker. "SÅ KOMMER DET ATT GÅ FÖR DIG" vrålar hon.
Nä så kommer det inte att gå...
Nä, precis. Sådant händer bara på film om man äter en mintkaka.
I meningen med livet.
Senaste dumheten:
Anna vill visa att magsäcken spricker om man äter för mycket.
Så hon tar en ballong och låter storätaren blåsa tills den spricker. "SÅ KOMMER DET ATT GÅ FÖR DIG" vrålar hon.
Nä så kommer det inte att gå...
Menar du det? Hur kan hon säga det? Det fattar hon väl att det inte är så?
Den kärringen är fan galen
Sven Hedin
2009-03-26, 13:27
Nä, det händer bara ifall man häller i sig uppemot en liter bakpulver och massvis med kolsyrad läskedryck. Inte ens Mentos och Cola verkar funka. Tyvärr... Det hade varit intressant att se.
Jag har gått upp 7 kilo på typ 3 månader.
:tihihi:
:cry:
Jag har ätit
1) en vitlöksbaguette
2) Grillade kamben
3) mörk choklad.
En fantastisk matdag.
*dyster röst* ni ÄR vad ni äter... :ledsen:
sås på slipsen
2009-07-29, 09:58
Jag åt kalkon igår. :besvarad:
Igår åt jag fläskkotlett, idag åt vi köttbullar och spagetti, jag är nog en köttbulle gjord av fläskfärs. :crybaby:
Christer
2009-07-29, 21:34
Jag har vräkt i mig godis på semestern, så jag antar att jag är ganska söt nu. :unsure:
Jag har ätit vita bönor idag :)
Du är en vit böna.
:peka:
Jag som trodde du kom från Göteborg. :D
Det gör jag också :D
Bönor betyder på stockholmska kvinnor, om du inte visste det. :D
dr fotpall
2009-07-31, 02:45
Igår åt jag fläskkotlett, idag åt vi köttbullar och spagetti, jag är nog en köttbulle gjord av fläskfärs. :crybaby:
jag har ätit sill o kokt potatis några dagar i sträck nu. det brukar bli 2-3 ggr per vecka under sommaren (mars-oktober).
vanligen tillsammans med massor av hackad lök och en skvätt filmjölk alt gräddfil, beroende på vad som finns hemma.
innebär det att jag luktar lök?
eller att jag är en liten men fet rackare som borde köpa en ny konservbrytare?