Obsklassen - Forumet för dig som kräver lite extra stöd.  

Gå tillbaka   Obsklassen Allvarliga frågor Övrigt

Notiser

Övrigt Jag hittade inget annat ställe att posta denna fundering.

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  (#11) Gammal
Gullan
Miss Marple
 
Gullans avatar
 
Inlägg: 3 877
Reg.datum: Jul 2008
2009-05-09, 08:03

Citat:
Ursprungligen postat av Torsten Visa inlägg
Och tycker du ändå att det är OK att frysa ut en person som behöver hjälp? Att hon "knaprar" piller hur vet du det? Luktar unket om den arbetsplattsen tyvärr.
Nej det är inte okej och därför klipper vi nu måttband och räknar ner. Hon kommer att få stöd och vård så snart den nya chefen tillträder. Jag lovar dig att det är frustrerande för alla inblandade. Det är inte bara hon som är alkis som mår dåligt, alla som jobbar med henne mår också dåligt. Det är en omöjlig situation. Jag tror att det skulle bli begripligt hur det blivit som det blivit om jag skrev var och vad också men det gör jag naturligtvis inte.

Något helt absurt i situationen är att vi har en person som kommer att börja snart och som ska ta över arbetsuppgifterna och denna nyanställning har chefen godkänt så helt uppenbart är att chefen FAKTISKT inte är helt okunnig om situationen, men ändå låtsas som att det regnar. Rubbat!

Jo, det här med hur vi känner till missbruket. Färsk fylla luktar, gammelfylla luktar också så ingen inom två meters radie kan missa det. Pillermissbruk kan man se på olika sätt, ett är pupillstorlek. Fix pupill på en millimeter och helt stirrig, tom blick är inte normalt.


Väldigt många frågor är IQ-relaterade.
Gullan är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#12) Gammal
Torsten
med borsten
 
Torstens avatar
 
Inlägg: 1 207
Reg.datum: Jul 2008
2009-05-09, 08:06

Verkar som att det ser ut som på dom flesta arbetsplatser. Sparka nedåt och slicka uppåt är dagens melodi.

Senast redigerad av Torsten den 2009-05-09 klockan 08:12.
Torsten är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#13) Gammal
Torsten
med borsten
 
Torstens avatar
 
Inlägg: 1 207
Reg.datum: Jul 2008
2009-05-09, 08:21

Citat:
Ursprungligen postat av Gullan Visa inlägg
Nej det är inte okej och därför klipper vi nu måttband och räknar ner. Hon kommer att få stöd och vård så snart den nya chefen tillträder. Jag lovar dig att det är frustrerande för alla inblandade. Det är inte bara hon som är alkis som mår dåligt, alla som jobbar med henne mår också dåligt. Det är en omöjlig situation. Jag tror att det skulle bli begripligt hur det blivit som det blivit om jag skrev var och vad också men det gör jag naturligtvis inte.

Något helt absurt i situationen är att vi har en person som kommer att börja snart och som ska ta över arbetsuppgifterna och denna nyanställning har chefen godkänt så helt uppenbart är att chefen FAKTISKT inte är helt okunnig om situationen, men ändå låtsas som att det regnar. Rubbat!

Jo, det här med hur vi känner till missbruket. Färsk fylla luktar, gammelfylla luktar också så ingen inom två meters radie kan missa det. Pillermissbruk kan man se på olika sätt, ett är pupillstorlek. Fix pupill på en millimeter och helt stirrig, tom blick är inte normalt.
Tycker ändå att det verkar vara ett skitsnackargäng du jobbar med. Kolla pupiller och skitsnacket tar fart. Har ni kollat om hon inte glömt att spola på muggen också?
Torsten är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#14) Gammal
Gullan
Miss Marple
 
Gullans avatar
 
Inlägg: 3 877
Reg.datum: Jul 2008
2009-05-09, 08:29

Citat:
Ursprungligen postat av Torsten Visa inlägg
Tycker ändå att det verkar vara ett skitsnackargäng du jobbar med. Kolla pupiller och skitsnacket tar fart. Har ni kollat om hon inte glömt att spola på muggen också?
Som jag skrev, kunde jag fylla i en massa kringfakta skulle det förmodligen bli rätt klart och det snackas inte särskilt mycket. Det som snackas är hur man ska lösa akuta jobbrelaterade problem som rör tredje part och som ingen riktigt har mandat att göra förutom alkisen. Det tar rätt mycket tid.


Väldigt många frågor är IQ-relaterade.
Gullan är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#15) Gammal
Stortån
Elev
 
Inlägg: 65
Reg.datum: Apr 2009
2009-05-09, 16:02

Jag tycker det framgår ganska tydligt vad G menar utan att hon postar mer. Självklart uppstår spänningar kring en person som lassar över sina arbetsuppgifter på andra. Tycker inte att det verkar handla om regelrätt mobbing, tycker mer att det verkar som om nån är lite känslig i frågan här på forumet...




På min arbetsplats är jag faktiskt något av ett mobboffer för första gången i mitt liv. Chefen och några på avdelningen bredvid min har bestämt sig för att jag är obekväm.
Tyvärr får jag bekräfta det som skrevs om kvinnodominerade arbetsplatser; de är kvinnor allihop. De som jobbar med mig på min avdelning och arbetsplatsens män har inga problem med mig, jag gör ett rätt bra jobb.

Så varför är jag obekväm? Jo, jag säger vad jag tycker och kräver att chefen ska hålla sig till gällande arbetslagstiftning.
Praxis här är annars att negativa åsikter om någons arbete luftas bakom personens rygg i stället för att tas upp på ett vänligt sätt. Och, förstås, att man får martyrpoäng ju mer arbetsuppgifter man tar på sig- oavsett om det i praktiken innebär att nån annan får ta över ens egna.
Själv går jag till jobbet för att göra ett bra jobb med det jag anställdes för.

Senast redigerad av Stortån den 2009-05-09 klockan 16:32.
Stortån är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#16) Gammal
Mröff
Analfabet
 
Mröffs avatar
 
Inlägg: 8 175
Reg.datum: Jul 2008
2009-05-09, 16:32

Jag har råkat illa ut i forntiden för att jag sade vad jag tyckte om verksamheten. Konstruktiv kritik var inte välkommen.



Om du har ett paraply i rumpan, var försiktig så du inte fäller ut det.



Mröff är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#17) Gammal
Sven Hedin
Smegmatiker
 
Sven Hedins avatar
 
Inlägg: 3 694
Reg.datum: Jul 2008
Ort: клізма клініки
2009-11-24, 22:26

Jag ville bara tala om att vi har en ny pellejöns som vi mobbar och saboterar för. Han skall vissst föreställa nån sorts chef eller ansvarig. Det går väl så där just nu men trägen vinner.
Sven Hedin är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#18) Gammal
Mröff
Analfabet
 
Mröffs avatar
 
Inlägg: 8 175
Reg.datum: Jul 2008
2009-11-25, 11:59

Citat:
Ursprungligen postat av Sven Hedin Visa inlägg
Jag ville bara tala om att vi har en ny pellejöns som vi mobbar och saboterar för. Han skall vissst föreställa nån sorts chef eller ansvarig. Det går väl så där just nu men trägen vinner.
Hur gör ni när ni mobbar och saboterar?



Om du har ett paraply i rumpan, var försiktig så du inte fäller ut det.



Mröff är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#19) Gammal
Sven Hedin
Smegmatiker
 
Sven Hedins avatar
 
Inlägg: 3 694
Reg.datum: Jul 2008
Ort: клізма клініки
2009-11-25, 14:21

Vi baktalar, gör oss lustiga och undanhåller viktig information.
Sven Hedin är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#20) Gammal
Sven Hedin
Smegmatiker
 
Sven Hedins avatar
 
Inlägg: 3 694
Reg.datum: Jul 2008
Ort: клізма клініки
2010-02-06, 09:46

Jag kan uppdatera lite:
Han verkar ha stärkt sina aktier hos ledningen. Men efter att jag under tämligen uppmärksammade och spektakulära former bl.a nekat honom att ta med mig i en informell och hastigt hopkommen konfereringsgrupp så torde det inte längre råda några tvivel, inte ens hos honom, om att den dag då bubblan spricker och sanningen kommer ikapp då är det Sven Hedin som tänker stå där med triumferande besserwissermin och illa dold förtjusnig.
Sven Hedin är inte uppkopplad
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB code is
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp