Obsklassen - Forumet för dig som kräver lite extra stöd.  

Gå tillbaka   Obsklassen Kultur h@XX0r och teknik- och spelstofiler

Notiser

h@XX0r och teknik- och spelstofiler IT, datanööördar och spel.

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  (#1) Gammal
skumrask
Elev
 
skumrasks avatar
 
Inlägg: 2 166
Reg.datum: Jul 2008
Kyla ned laptopen - 2008-09-29, 11:00

Bärbara är schysst, men det blir så jävla varmt att ha dem i knät efter ett tag. Sitter man dessutom med en macbook pro som är typ klädd i värmeledande lättmetall blir den stekhet.

Nu har jag två frågor:

1: Kan det vara skadligt för spermaproduktionen att ha en varm laptop i knät flera timmar per dag. Jag har ju bunkrat upp för ett rejält praktknull här och jag vill inte ta några risker.

2: Kan man smeta på någon kylsalva av något slag? På datorn alltså...
skumrask är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#2) Gammal
Fortune
Söt och mycket naiv
 
Fortunes avatar
 
Inlägg: 1 513
Reg.datum: Aug 2008
2008-09-29, 11:06

Citat:
Ursprungligen postat av skumrask Visa inlägg
Bärbara är schysst, men det blir så jävla varmt att ha dem i knät efter ett tag. Sitter man dessutom med en macbook pro som är typ klädd i värmeledande lättmetall blir den stekhet.

Nu har jag två frågor:

1: Kan det vara skadligt för spermaproduktionen att ha en varm laptop i knät flera timmar per dag. Jag har ju bunkrat upp för ett rejält praktknull här och jag vill inte ta några risker.

2: Kan man smeta på någon kylsalva av något slag? På datorn alltså...
1. Ja, det kan vara fara för spermaproduktionen enligt vad jag har läst iaf.

2. Det tror jag inte men lägg en dubbelvikt handduk/badlakan i knäet eller en filt eller nåt under datorn.
Fortune är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#3) Gammal
Birger
Busets tvåtaktare
 
Birgers avatar
 
Inlägg: 166
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Illinois
2008-09-29, 12:46

Citat:
Ursprungligen postat av Fortune Visa inlägg
2. Det tror jag inte men lägg en dubbelvikt handduk/badlakan i knäet eller en filt eller nåt under datorn.
Bra lösning för knä och pung, men sämre för datorn då den inte tillåter värmeavledning.

Bättre alternativ: kudde/påse med vetekorn, alt metallplatta med mjuka distanskuddar undertill.
Birger är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#4) Gammal
skumrask
Elev
 
skumrasks avatar
 
Inlägg: 2 166
Reg.datum: Jul 2008
2008-09-29, 13:35

Citat:
Ursprungligen postat av Birger Visa inlägg
Bra lösning för knä och pung, men sämre för datorn då den inte tillåter värmeavledning.

Bättre alternativ: kudde/påse med vetekorn, alt metallplatta med mjuka distanskuddar undertill.
Alternativt en sådan där frukostbricka som man fäller upp ovanför sig. Problemet är att de inte är justerbara och man får inte plats under dem om man dras med ett gigantiskt könsorgan. Det är dessutom lite pinsamt att släpa med sig (frukostbrickan alltså)

I övrigt tycker jag att det är lite märkligt att teknikutvecklingen inte har kommit längre när det kommer till en sådan elementär sak som knädatorer (laptop) som man inte kan ha i knät.

Kan det verkligen inte funka med något kemiskt kylmedel?
skumrask är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#5) Gammal
Mröff
Analfabet
 
Mröffs avatar
 
Inlägg: 8 175
Reg.datum: Jul 2008
2008-09-29, 14:21

Köp PC...den sprutar ut värmen på sidorna....

Måste man spara spermier till praktknull?



Om du har ett paraply i rumpan, var försiktig så du inte fäller ut det.



Mröff är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#6) Gammal
elbastardo
aka Dr. OlhonRhot
 
elbastardos avatar
 
Inlägg: 242
Reg.datum: Jul 2008
Ort: WT style framför TV'n
2008-09-29, 14:31

Kylmedel gör det svalare genom att helt enkelt öka värmespridningen - m.a.o kuken blir ändå stekt korv.

Att göra ett eget ställ är inte svårt; upp och ned vänd bricka plus lite kardborre och en najs kudde med dito material och vips så har du ett väl fungerande hemmaställ.

Är jag ute och reser så brukar jag använda mig av laptopväskan eller en bit kartong.

Du behöver inte mycket för att avleda värmen från dig. Se bara till att INTE lägga den på något mjukt material som tex en kudde då det isolerar och förhindrar värmeledningen från datorn. En laptop är stryktålig men klarar inte av att jobba i varm miljö hur länge som helst. Utöver det så är det bara att tänka på att du vill ha värmen FRÅN dig inte mot...


Med motorsåg kommer man långt
elbastardo är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#7) Gammal
skumrask
Elev
 
skumrasks avatar
 
Inlägg: 2 166
Reg.datum: Jul 2008
2008-09-29, 14:43

Citat:
Ursprungligen postat av mroeff Visa inlägg
Köp PC...den sprutar ut värmen på sidorna....

Måste man spara spermier till praktknull?
Gör de inte alls, jag har flera pc och de blir lika heta de. men det beror på modell kanske.

Nja, men man vill ju ändå att det skall vara tip top kvalitet..
skumrask är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#8) Gammal
skumrask
Elev
 
skumrasks avatar
 
Inlägg: 2 166
Reg.datum: Jul 2008
2008-09-29, 14:46

Citat:
Ursprungligen postat av elbastardo Visa inlägg
Kylmedel gör det svalare genom att helt enkelt öka värmespridningen - m.a.o kuken blir ändå stekt korv.

Att göra ett eget ställ är inte svårt; upp och ned vänd bricka plus lite kardborre och en najs kudde med dito material och vips så har du ett väl fungerande hemmaställ.

Är jag ute och reser så brukar jag använda mig av laptopväskan eller en bit kartong.

Du behöver inte mycket för att avleda värmen från dig. Se bara till att INTE lägga den på något mjukt material som tex en kudde då det isolerar och förhindrar värmeledningen från datorn. En laptop är stryktålig men klarar inte av att jobba i varm miljö hur länge som helst. Utöver det så är det bara att tänka på att du vill ha värmen FRÅN dig inte mot...
Det där var värt att reflektera över. Oftast blir det ju en kudde eller dylikt, men det är skall tänka på att lägga något hårt och värmeavledande ovanpå.
skumrask är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#9) Gammal
Fortune
Söt och mycket naiv
 
Fortunes avatar
 
Inlägg: 1 513
Reg.datum: Aug 2008
2008-09-29, 17:30

Citat:
Ursprungligen postat av Birger Visa inlägg
Bra lösning för knä och pung, men sämre för datorn då den inte tillåter värmeavledning.

Bättre alternativ: kudde/påse med vetekorn, alt metallplatta med mjuka distanskuddar undertill.
Jaha? Skulle man tänka på datorn också?
Fortune är inte uppkopplad
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB code is
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp