Obsklassen - Forumet för dig som kräver lite extra stöd.  

Gå tillbaka   Obsklassen Livets väsentligheter Hus och Hem

Notiser

Hus och Hem Bostadsfrågor och hemtrivsel.

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Torsten
med borsten
 
Torstens avatar
 
Inlägg: 1 207
Reg.datum: Jul 2008
Hur ofta möblerar ni om? - 2009-02-07, 13:13

Själv gjorde jag det i dag och det känns faktiskt nästan som en ny lägenhet. Eftersom jag bor högt med en trevlig utsikt över träd och takåsar så satte jag t.ex databordet så det går att njuta av utsikten samtidigt som jag skriver det här. Tröttnar ni också på att alltid ha möblerna på samma sätt?
Torsten är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#2) Gammal
CodeMAN
Analfanatiker
 
CodeMANs avatar
 
Inlägg: 4 294
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Costa del Stockholm
2009-02-07, 13:35

Aaaah, att möblera om rockar fett! Jag har gjort det ibland när jag har känt mig deprimerad i lägenheten, och mått mycket bättre. För hela känslan med lägenheten förändras ju.

Det är oftast el- och tvuttagen som hindrar mig från att möblera om som jag vill. I min tidigare lägenhet i Skarpnäck hade dragit en massa kablar för att möblera om vardagsrummet, men det sket jag i i lägenheten i Gävle och min nuvarande lägenhet. En massa förlängningssladdar, lister, osv, jag orkade helt enkelt inte.

Och jag har kommit fram till att jag skulle trivas bättre i en stor etta, för då kan man möblera om "bättre", man har ju en massa utrymme man kan utnyttja. Jag ska köpa egen lägenhet inom ett par år, och tänker att satsa på en 1:a, säg, på 60 kvm.


Spritney Bears rockar f1!
CodeMAN är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#3) Gammal
Ulvena
Test i bäst asbest
 
Ulvenas avatar
 
Inlägg: 3 850
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Hemma
2009-02-07, 13:48

I princip aldrig, jag har så himla mycket möbler och när jag äntligen fått dem på plats med tavlor och sånt som passar så orkar jag inte möblera om utan är bara tacksam över att jag har ett trivsamt hem.

Till hösten, då min ena son flyttar ska jag dock ändra om lite grann men då bara i två av sovrummen.
Mitt hus är dessutom på dryga 200 kvm. så att möblera om det är inget man gör på en förmiddag direkt.


Only the paranoid survive.
Ulvena är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#4) Gammal
Fortune
Söt och mycket naiv
 
Fortunes avatar
 
Inlägg: 1 513
Reg.datum: Aug 2008
2009-02-07, 17:33

MINST två gånger om året möblerar jag om oftast oftare. Det är kul. Tyvärr har jag en svårmöblerad lägenhet men det brukar lösa sig. Sen kan jag byta plats på ett par möbler då och då men det räknas knappt.
Fortune är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#5) Gammal
Gullan
Miss Marple
 
Gullans avatar
 
Inlägg: 3 877
Reg.datum: Jul 2008
2009-02-08, 08:54

Som Ulvena. Jag skulle vilja möblera om men det är en så stor apparat. Och risken är överhängande att det inte blir så bra som var tänkt och då måste man göra hela processen igen, fast omvänt.

Dotterns rum är omgjort till gästrum och motorcykelkläderförvaringsrum... När jag tänker på det så borde tömma garderoben där så att jag kan få in kläder och hjälmar och sånt där.

I mitt tidigare liv, för en evighet sedan, när jag var singel och hade mindre boende möblerade jag om rätt ofta.


Väldigt många frågor är IQ-relaterade.
Gullan är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#6) Gammal
selma
Den ultimata bajstanten
 
selmas avatar
 
Inlägg: 776
Reg.datum: Aug 2008
2009-02-08, 18:40

Inte så ofta som jag vill. Sambon gnäller om att sladdar och sånt tjafs är så bökigt att dra om.




I´m happy
selma är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#7) Gammal
Torsten
med borsten
 
Torstens avatar
 
Inlägg: 1 207
Reg.datum: Jul 2008
2009-02-08, 19:16

Citat:
Ursprungligen postat av selma Visa inlägg
Inte så ofta som jag vill. Sambon gnäller om att sladdar och sånt tjafs är så bökigt att dra om.
Många har också ofta hängt platt TVn på väggen numera. Men det livar upp med omväxling ibland.
Torsten är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#8) Gammal
Mröff
Analfabet
 
Mröffs avatar
 
Inlägg: 8 175
Reg.datum: Jul 2008
2009-02-08, 20:07

Jag möblerade om för ca ett halvår sedan. Det var ett veritabelt helvete. Har så många böcker och en så jäkla tung säng.

Tar nog ett bra tag till nästa gång, om ingen känner för att komma förbi och hjälpa mig.



Om du har ett paraply i rumpan, var försiktig så du inte fäller ut det.



Mröff är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#9) Gammal
CodeMAN
Analfanatiker
 
CodeMANs avatar
 
Inlägg: 4 294
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Costa del Stockholm
2009-02-08, 20:11

Citat:
Ursprungligen postat av Mröff Visa inlägg
Tar nog ett bra tag till nästa gång, om ingen känner för att komma förbi och hjälpa mig.
Apropå besök. Jag är jätteupptagen nuförtiden, ska skaffa barn, familj, kanske flytta till Australien t o m. Efter det så kommer jag nog starta företag, flytta igen, inte till Sverige dock, utan Afrika, eller Sydamerika.

Vi kommer nog inte att ses ett bra tag.


Spritney Bears rockar f1!
CodeMAN är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#10) Gammal
Mröff
Analfabet
 
Mröffs avatar
 
Inlägg: 8 175
Reg.datum: Jul 2008
2009-02-08, 20:18

Citat:
Ursprungligen postat av CodeMAN Visa inlägg
Apropå besök. Jag är jätteupptagen nuförtiden, ska skaffa barn, familj, kanske flytta till Australien t o m. Efter det så kommer jag nog starta företag, flytta igen, inte till Sverige dock, utan Afrika, eller Sydamerika.

Vi kommer nog inte att ses ett bra tag.


När kommer du tillbaka då? Blir det en regnbågsfamilj?
Frågorna är många.



Om du har ett paraply i rumpan, var försiktig så du inte fäller ut det.



Mröff är inte uppkopplad
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB code is
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp