![]() |
|||
| |||
(#61)
|
(#62)
|
(#63)
|
(#64)
|
|
Analfabet
Reg.datum: Jul 2008
|
2008-08-22, 12:31
Nu har jag satt igång med boken
Douglas Coupland - Alla familjer är psykotiska. Den är väldigt rolig. Har slutat köpa böcker, utan betar av de i bokhyllan jag redan har men inte läst. Håller på av översvämmas av böcker.. Nu är halva förrådet fyllt också. GE MIG ETT BIBLIOTEK. |
|
|
|
(#65)
|
(#66)
|
(#67)
|
(#68)
|
|
Analfabet
|
2008-09-02, 10:54
Jag fortsätter att hålla liv i denna tråd.
Ursinne är klar. Salman Rushie gör mig aldrig besviken. En mycket bra författare som alltid lyckas kombinera intressant handling med existentiella funderingar och samhällskritik. Inte illa. Där är han i samma klass som den skarpa anarkistportugisen Saramago. Nu skall jag läsa en dråplig men mycket träffande bok om universitetsvärlden - manliga huvudkaraktärer dock. David Lodge - A David Lodge Triology (Changing Places, Small World, Nice work) Om du har ett paraply i rumpan, var försiktig så du inte fäller ut det. |
|
|
|
(#69)
|
|
Kristdemokrat
|
2008-09-02, 11:38
Har läst klart "Den som dödar draken" av GW Persson.
En medelmåttigmordhistoria berättad med förvånansvärt dåligt språkbruk. -Jag lyssnar. - *, sade han och ryckte på sina breda axlar. m.m, m.m av liknande uttryck används om och om igen. Framför allt blir karaktärerna väldigt enahanda och platta om de uttrycker sig på samma sätt allihopa. Den stora behållningen var ju att få följa kommissarie Bäckström från insidan. En krassare och mer självupptagen figur är svårt att finna. Mycket, mycket roande. Jag ska faktiskt klämma en GW till bara för den sakens skull. ![]() |
|
|
|
(#70)
|
|
Analfabet
|
2008-09-02, 13:58
Drakboken av Persson tänkte jag vänta med till den kommer på pocket.
Är inte så där supersugen på den, vet inte varför, men det är nog för att handligen verkade så diffus. En bok där Bäckström gör sig bra är L som i Lindamordet. Om du har ett paraply i rumpan, var försiktig så du inte fäller ut det. |
|
|
|