![]() |
|||
| |||
(#51)
|
(#52)
|
|
aka Dr. OlhonRhot
Reg.datum: Jul 2008
|
2008-09-24, 00:53
mjae det är inte hela sanningen. när silikon blir skitigt å en har rullat till små kulor mellan fingrarna så ser det ut som snorkusar - m.a.o kan en redig karl med klen snorproduktion få hjälp.
Kan man inte dra ut fingret med en rejäl kråka från kranen så är en ingen redig karl. Hur skall en annars ragga å få lägga vantarna på ovan nämnda spänstiga fjortiskuddar? |
|
|
|
(#53)
|
(#54)
|
(#55)
|
(#56)
|
(#57)
|
(#58)
|
|
Den ultimata bajstanten
Reg.datum: Aug 2008
|
2008-09-28, 17:16
Idag har Selma varit händig ska ni veta. På husvagnen satt en list nertill lite löst då ett par nitar lossnat. Detta har irriterat mig en längre tid så....
Utrustad med skruvdragare, skruv, borr, silikon och en blyslägga gick jag glad i hågen ut och satte igång. Jag började med att pilla loss listen lite mer så jag kom åt att få bort grus och annat som hamnat innanför. Sen förborrade jag små hål med jämna mellanrum. Drog en sträng silikon mellan själva husvagnen och listen och bankade dit den ordentligt med släggan och satte i skruvarna. Sedan avslutade jag hela projektet med att drag ännu en sträng sikikon precis i kanten på listen och saken var klar.![]() |
|
|
|
(#59)
|
|
Smegmatiker
Reg.datum: Jul 2008
|
2008-09-28, 17:26
Åh så händigt! Speciellt blysläggan och dess hantering måste ha impat stort på förbipasserande.
![]() Själv så har jag tillverkat en bit ny bränsleledning till bilen. Det var iofs igår, men jag nyttjade det som fanns hemma och den här gången så föll valet på ställningen till en utrangerad babysitter. Den var gjord av nästan två meter skitfint galvat rör så nu har jag en stilig och lite grövre blank bensinledning innanför ena tröskeln. |
|
|
|
(#60)
|