Obsklassen - Forumet för dig som kräver lite extra stöd.  

Gå tillbaka   Obsklassen Livets väsentligheter Hus och Hem

Notiser

Hus och Hem Bostadsfrågor och hemtrivsel.

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
  (#11) Gammal
Gullan
Miss Marple

Gullans avatar

Reg.datum: Jul 2008
2008-09-27, 08:42

Citat:
Ursprungligen postat av sås på slipsen Visa inlägg
Det är kul att möblera om men nu var det länge sen. Förutom sovrummet som jag rev ut helt i somras dårå...
Det där räknar inte jag till ommöblering. Inte om man river ut och gör allt nytt.

Ommöblering är när man tar befintligt möblemang och drar runt. Emellanåt gör jag faktiskt det i köket, när jag tänker efter. Till jul (om huset ska fyllas med gäster) drar jag fram köksbordet och lägger i utdragsskivan och låter det stå mitt på köksgolvet och när den sista gästen är utkörd alla åkt hem igen så förminskas bordet och placeras vid fönstret. Då känns köket som en balsal. Ett nytt köksbord skulle jag vilja ha. Ett rektangulärt. I nåt kraftigt träslag, ek kanske? Och nya stolar också.

Väldigt många frågor är IQ-relaterade.
Gullan är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#12) Gammal
Mröff
Analfabet

Mröffs avatar

Reg.datum: Jul 2008
2008-09-27, 10:07

Citat:
Ursprungligen postat av sås på slipsen Visa inlägg
Det är kul att möblera om men nu var det länge sen. Förutom sovrummet som jag rev ut helt i somras dårå...
Det där går att tolka lite olika. Jag tolkar det naturligtvis som att du gick bärsärkargång och slängde ut alla möbler genom fönstret. Sedan fick du plocka in dem igen och möblera om med de som fortfarande var någorlunda helt..

Orsaken till bärsärkargången kan jag inte uttala mig om, men det kan ha att göra med att du borrade på FEL ställe och sätt i ett badrum..

Om du har ett paraply i rumpan, var försiktig så du inte fäller ut det.

Mröff är inte uppkopplad
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB code is
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av