![]() |
|||
| |||
|
|||||||
| Notiser |
| Volvo 245 Motorer, farkoster och vråltrimmat. |
![]() |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
(#11)
|
(#12)
|
(#13)
|
|
Återanpassningsbar?
Reg.datum: Jul 2008
|
2008-08-04, 06:26
Citat:
![]() Dom är smiiiidiga tycker jag. Hmm snuthjälm. Bajs. ![]() Gillar inte vitt men bara för den sakens skull borde man fan. Min nuvarande är grå, det är ingen jättehit när man ska synas."Bara för att jag inte bryr mig behöver det inte betyda att jag inte förstår."
|
|
|
|
|
(#14)
|
|
Smegmatiker
|
2008-08-04, 07:48
Jag behövde ju en ny hjälm, så häromdan så googlade jag reda på ett ställe i Göteborg som sålde skitbilliga hjälmar. Men nackdelen med dom där nya är ju att stoppningen har blivit så mycket tjockare så att en öppen jet-hjälm nu mera ser ut som en gigantisk färglad vattenskalle eller som om bäraren skulle vara nån av killarna i Spotnicks:
![]() Men eftersom firman verkade skum och tycktes ha som huvudsyfte att prångla ut osannolikt billiga kinesiska (?) fyrhjulingar och minicrossar så tänkte jag att det kunde vara idé att åka dit och kolla eftersom SVEMO och TÜV nog inte nådde ända till Kina... Men tyvärr, även denna hjälm var enorm. Inte lika groteskt stoppad som den i övrigt jättesnygga från Davida, men vattenskalle det var det. Men jag köpte den ändå och sekunderna senare när jag står där utanför så upptäcker jag att resåren till mina goggles inte räcker runt! Nu tänker jag slipa bort nitarna till hakbandet och flytta över det till min gamla slimmade indiska kruka. |
|
|
|
(#15)
|
|
Analfabet
|
2008-08-04, 10:49
Du måste vara rädd om hjärnsubstansen Jan Troell.
Om jag skaffar EU-moppen vill jag se ut som Tim Robbins motorcykelpolis i filmen Short Cuts. En sådan hjälm man kan ha pilotbrillor under. Var får man tag på en sådan här kostym? ![]() Kolla in 1.47 och ett tag framåt i denna trailer. Vikken hjälm... http://www.youtube.com/watch?v=sTipAEA2hsM Om du har ett paraply i rumpan, var försiktig så du inte fäller ut det. |
|
|
|
(#16)
|
|
Smegmatiker
|
2008-08-04, 12:26
Det fanns ju en FB-moderator som ordnade sig nåt liknande med hjälp av grejor från Dressman, men eftersom jag känner dig så vet jag ju att du vill ha riktiga grejor och inte nåt klåperi. Därför så googlade jag reda på ett par amerikansk online-förtag som sålde just sånt där, men dom där ridbyxetajta mc-brallorna (som jag misstänker att du egentligen skall ha) fanns inte att uppbringa. Kanske kan du köpa skjortan och det där på nätet och resten i nån hästbutik? Med ett par påsydda revärer så blir dom ju snarlika och jag tror att du kan komma att göra succé även när den där veckan ni har där upp är över.
På den här sidan så finns det mesta, förutom brallorna då: http://www.policeone.com/police-products/duty-gear/badges/ |
|
|
|
(#17)
|
(#18)
|
|
Analfabet
|
2008-08-04, 12:37
Tack Jan Troell..
![]() Skall kolla in det där. Man måste regga sig för att få tag på polisuniformen. Sedan skall det vara höga läderstövlar till. Däremot är jag väldans intresserad av vad hjälmen heter och var man får tag på en sådan. Om du har ett paraply i rumpan, var försiktig så du inte fäller ut det. |
|
|
|
(#19)
|
|
Smegmatiker
|
2008-08-04, 12:39
Citat:
Jag har förresten hört att El Zorro har en spansk sergantuniform nere i källaren och att han johnny_vicious tycker om att klä ut sig till "A London Bobby" Mroeff: Jag skall leta reda på en sån där åt dig. ![]() |
|
|
|
|
(#20)
|