Obsklassen - Forumet för dig som kräver lite extra stöd.  

Gå tillbaka   Obsklassen Kultur Farbror Barbro och Sofi Fahrman

Notiser

Farbror Barbro och Sofi Fahrman Prylbögeri, skönhet och mode. I en salig blandning.

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Kickan
Glad satanist

Kickans avatar

Reg.datum: Jul 2008
2012-04-05, 21:38

Ni har väl inte missat jumpsuits? (alt playsuits)
Kickan är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#2) Gammal
Mröff
Analfabet

Mröffs avatar

2008-09-10, 18:44

Citat:
Ursprungligen postat av Kickan Visa inlägg
Måste man ha höga jeans igen?
Jag kan inte äta mig mätt i höga jeans
Jag är just på väg att dra mig ut på stan på modespaning. Har tid med ett kort svar.

Enligt alla modeorakel skall man ha höga jeans nu. De skall i det närmaste ha Stig-Helmer-linning. Har ett par på mig i detta nu. Tog och satte in tröjan innanför linningen för att se hur det skulle se ut. Tror däremot jag behöver en second opinion innan jag vågar mig ut på gator och torg med det.

Eftersom jag är liberal, tycker jag det är helt ok att ha vilka jeans som helst, bara de är klädsamma. Tom låg linning och synliga stringtrosor är OK i min värld, bara man kör konceptet konsekvent, fullt ut och med stolthet.

Skit i de höga jeansen.

Om du har ett paraply i rumpan, var försiktig så du inte fäller ut det.

Mröff är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#3) Gammal
Sven Hedin
Smegmatiker

Sven Hedins avatar

2008-09-10, 19:46

Men nikedojorna då? Funkar det i höst också eller bör jag köpa Stan Smith?
Sven Hedin är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#4) Gammal
Ulvena
Test i bäst asbest

Ulvenas avatar

2008-09-10, 20:17

Höga jeans kommer jag aldrig sätta på mig igen om nu inte PTM gör mig väldigt platt om magen.
Låga jeans är det som gäller för oss med tantmage.

Only the paranoid survive.
Ulvena är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#5) Gammal
Evert
Grillat är godast!

Everts avatar

Reg.datum: Aug 2008
2008-09-10, 21:18

Citat:
Ursprungligen postat av mroeff Visa inlägg
Det går bra att ställa frågor också.
Jag har köpt ett antal nätlinnen, även nätbrynja kallad, vilket är ett riktigt snyggt och bekvämt plagg som passar såväl hemma i tv-soffan som ute bland folk. Nu undrar jag om jag kan ha nätlinne även när jag går på krogen, eller verkar det lite slappt och ledigt? Bör jag kanske fortsätta lite mer strikta kläder som min hawaiiskjorta istället? Vad gillar brudarna bäst?

Evert är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#6) Gammal
Mröff
Analfabet

Mröffs avatar

2008-09-11, 20:29

Citat:
Ursprungligen postat av Evert Visa inlägg
Jag har köpt ett antal nätlinnen, även nätbrynja kallad, vilket är ett riktigt snyggt och bekvämt plagg som passar såväl hemma i tv-soffan som ute bland folk. Nu undrar jag om jag kan ha nätlinne även när jag går på krogen, eller verkar det lite slappt och ledigt? Bör jag kanske fortsätta lite mer strikta kläder som min hawaiiskjorta istället? Vad gillar brudarna bäst?

Det här är delikat fråga, då nätbrynjan inte passar vem som helst. Den bärs bäst av en riktig karl.

Nätbrynjan du visar på bilden är dock en lite mer "chic" variant, och inte den stormaskiga och fettfläckiga som vi är vana vid att se i diverse filmer där WT skall gestaltas.

För att få hugg på krogen (vilket jag antar är kärnfrågan) skulle jag rekommendera den distanserade "det här trodde ni inte om en nätbrynjekille va"-stilen.

Köp den lite mer "chica" typen av nötbrynja. Håll den ren och vit. EN speciell brynja för krogen alltså. Klipp bort några centimeter av brösthåret om de hänger ut oregerligt genom maskorna. Parfymera dig noggrant med inte för mycket. Diskret. Damer är svaga för herrparfymer/rakvatten, så fråga gärna personalen i parfymbutiken vilket rakvatten som ger flest brudar. Du skall inte bara parfymera dig dock, utan ta en dusch innan.

Sedan kör du hawaii-skjortan oknäppt ovanpå. (den skall vara lite mer diskret, långärmad och inte alltför snäv).
Känner du inte...känner du inte....det blir lite Miami Vice-vibbar....och DET är inne...DET är succe.
Kör! Kör!
Unga som äldre damer kommer flockas kring dig.

Det var ovandelen. Återkom gärna om du vill ha tips på byxor, skor, ytterjacka eller frisyr.

Lycka till på köttmarknaden!

Senast redigerad av Mröff den 2008-09-11 klockan 20:35.
Mröff är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#7) Gammal
Fortune
Söt och mycket naiv

Fortunes avatar

2008-09-11, 20:44

Citat:
Det här är delikat fråga, då nätbrynjan inte passar vem som helst. Den bärs bäst av en riktig karl.

Nätbrynjan du visar på bilden är dock en lite mer "chic" variant, och inte den stormaskiga och fettfläckiga som vi är vana vid att se i diverse filmer där WT skall gestaltas.

För att få hugg på krogen (vilket jag antar är kärnfrågan) skulle jag rekommendera den distanserade "det här trodde ni inte om en nätbrynjekille va"-stilen.

Köp den lite mer "chica" typen av nötbrynja. Håll den ren och vit. EN speciell brynja för krogen alltså. Klipp bort några centimeter av brösthåret om de hänger ut oregerligt genom maskorna. Parfymera dig noggrant med inte för mycket. Diskret. Damer är svaga för herrparfymer/rakvatten, så fråga gärna personalen i parfymbutiken vilket rakvatten som ger flest brudar. Du skall inte bara parfymera dig dock, utan ta en dusch innan.

Sedan kör du hawaii-skjortan oknäppt ovanpå. (den skall vara lite mer diskret, långärmad och inte alltför snäv).
Känner du inte...känner du inte....det blir lite Miami Vice-vibbar....och DET är inne...DET är succe.
Kör! Kör!

Det var ovandelen. Återkom gärna om du vill ha tips på byxor, skor, ytterjacka eller frisyr.

Fortune är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#8) Gammal
Mröff
Analfabet

Mröffs avatar

2008-09-11, 20:52

Evert: Jag glömde ge tips på en fin sida på internet där utbudet av hawaii-kläder ständigt uppdateras och utökas.

http://www.paradiseclothingco.com/

Aloha Shirts (som de heter på den internationella modescenen) är i röret som en het het grej inom kort. Då kommer de även finnas med lång ärm. De är lite svåra att få tag på nu.

Här är ett exempel på en fin aloha shirt med små surfingbrädor på.

Senast redigerad av Mröff den 2008-09-11 klockan 20:56.
Mröff är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#9) Gammal
Ulvena
Test i bäst asbest

Ulvenas avatar

2008-09-11, 21:01

Måste berätta om foppa-tofflor, jag tycker de är skitfula och skulle aldrig sätta på mig ett par.
I allafall så fick min dotter ett par av en Warzawa-kompis och hon har hasat runt i dem till min yngre sons fasa.
I midsomras var vi på en fest hos min syster, ALLA hade foppatofflor, mina söner höll på att smälla av, dottern smälte in bra dock.
Jag har sett att folk i allmänhet använder dem både här och där, skitfula är de och jag stoppar inte mina fötter i nåt sånt.

Only the paranoid survive.
Ulvena är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#10) Gammal
Evert
Grillat är godast!

Everts avatar

2008-09-11, 21:06

Citat:

Kör! Kör!

Tack för dina fina tips

Dock funderar jag lite över din rekommendation att jag ska använda mig av den grovmaskiga nätbrynjan istället för den finmaskiga. Syns inte min korsett under brynjan lite väl mycket då? Jag brukar ha korsett på mig när jag går på krogen för att hålla in magen lite och ser det verkligen bra ut under en grovmaskig nätbrynja? Ska jag knäppa hawaiiskjortan?
Evert är inte uppkopplad
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB code is
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av