![]() |
||||
| ||||
(#1)
|
(#2)
|
(#3)
|
(#4)
|
(#5)
|
(#6)
|
(#7)
|
|
Analfabet
Reg.datum: Jul 2008
|
2008-08-08, 10:29
Citat:
Förr hade jag sängen så jag hade ena halvan av den mot ett fönster, alltså i ett hörn. Det tyckte vovven var skitbra för då kunde han klättra upp och sitta på fönsterbrädan och glotta. Enligt feng shui är detta inte bra då hövvet skall vara stabilt mot en vägg etc. Jag behövde också få in ny energi i rummet av diverse anledningar. Då flyttade jag sängen mot en annan vägg, med luft på båda sidorna om den. Med energiflödet passerande genom rummet utan att träffa sängen. Ställde lite blommor i fönstret , så inte energin skulle färdas för snabbt, och ljusa gardiner för att inte stänga ute ljuset. Rensade ut en massa saker. Vips...blev det skitbra och harmoniskt i sovrummet. Eg. är allt detta common sense som alla gör utan att tänka på det. Sens moral: vi är alla feng shuiter även de som inte erkänner det. Sovit gott har jag iofs alltid gjort, men däremot så känns det trevligare i sovrummet nu. Även om hunden var lite sur ett tag. Obs: Jag talar ju då om den goda energin CHI... ![]() Om du har ett paraply i rumpan, var försiktig så du inte fäller ut det. |
|
|
|
|
(#8)
|
|
Glad satanist
|
2008-08-08, 11:03
Citat:
Skulle inte vara främmande för att kräma på med glänsande brons, eller varför inte lite Spoiler:
Citat:
Men det är klart... vill ni ta den risken, så.. ![]() |
||
|
|
|
(#9)
|
|
Återanpassningsbar?
|
2008-08-08, 13:49
Enda bruna jag har är lite bajs..eller vänta! jag har en stor jävla nalle på ett av nattduksborden.
![]() På min sida har jag en stooooooooooor jävla hög med böcker. Inte mycket lugn och ro vad gäller oredan i mitt rum. Hmm jag måste nog ta och röja lite. Kläder på golvet har jag med. Ack en sån slarva jag är. "Bara för att jag inte bryr mig behöver det inte betyda att jag inte förstår."
|
|
|
|
(#10)
|
|
Miss Marple
|
2008-08-08, 19:48
Vi har snedtak i sovrummet och blå tapeter.
Jag försöker verkligen att det ska vara så lite grejor som möjligt, vi har en jäkla förmåga att ha pryttlar överallt. Gardinenupphängningen är jag rätt nöjd med. En gammal mormorsstång som jag har klätt med papperssnöre och hängt direkt upp i taket med lite båtskrokar och en tamp. sen är det tunna vita linnegardiner som bara hänger rätt ner. Upphängning Spoiler:
Så här ser det ur Spoiler:
|
|
|
|