Obsklassen - Forumet för dig som kräver lite extra stöd.  

Gå tillbaka   Obsklassen Livets väsentligheter Mångfotade vänner

Notiser

Mångfotade vänner Djur i största allmänhet.

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  (#41) Gammal
LillaLasse
Storfiskaren
 
LillaLasses avatar
 
Inlägg: 429
Reg.datum: Jul 2008
2008-08-06, 22:40

Vilka fina hundar ni har. Tråkigt med din kompis dock Mroeff. Så snart jag får slag på usb-kabeln ska jag posta lite bilder på min vovvsing.
LillaLasse är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#42) Gammal
Mröff
Analfabet
 
Mröffs avatar
 
Inlägg: 8 175
Reg.datum: Jul 2008
2008-08-06, 23:07

Här är en litet bildspel jag gjorde om henne för några år sedan.
Musik: Bob Dylan - If not for You.




Om du har ett paraply i rumpan, var försiktig så du inte fäller ut det.



Mröff är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#43) Gammal
sås på slipsen
Kristdemokrat
 
sås på slipsens avatar
 
Inlägg: 2 384
Reg.datum: Jul 2008
2008-08-06, 23:09

Var det din hund eller någon bekants?


Detta forum kräver att du väntar 10 sekunder mellan sökningar. Var vänlig och försök igen om 10 minuter.
sås på slipsen är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#44) Gammal
Mröff
Analfabet
 
Mröffs avatar
 
Inlägg: 8 175
Reg.datum: Jul 2008
2008-08-06, 23:13

Det var min pappas hund, men jag har varit med henne jättemycket. Så vi hade en väldigt speciell relation till varandra. När jag visslade i telefonluren från Sthlm, sprang hon upp för trapporna i deras hus och trodde jag var där.

Min egen hund är yorkieblandisen som jag postat massor med bilder på. Han är också är en fantastisk filur.

När tiden är mogen skall jag dock skaffa en brukshund också, och då blir det en beauceron-tik.



Om du har ett paraply i rumpan, var försiktig så du inte fäller ut det.



Mröff är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#45) Gammal
sås på slipsen
Kristdemokrat
 
sås på slipsens avatar
 
Inlägg: 2 384
Reg.datum: Jul 2008
2008-08-06, 23:16

Citat:
Ursprungligen postat av mroeff Visa inlägg
Det var min pappas hund, men jag har varit med henne jättemycket. Så vi hade en väldigt speciell relation till varandra. När jag visslade i telefonluren från Sthlm, sprang hon upp för trapporna i deras hus och trodde jag var där.

Min egen hund är yorkieblandisen som jag postat massor med bilder på. Han är också är en fantastisk filur.

När tiden är mogen skall jag dock skaffa en brukshund också, och då blir det en beauceron-tik.
Då förstår jag.

Men jag måste googla beauceron...Fan oxå. Jag trodde jag hade pejl på hundar.


Detta forum kräver att du väntar 10 sekunder mellan sökningar. Var vänlig och försök igen om 10 minuter.
sås på slipsen är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#46) Gammal
sås på slipsen
Kristdemokrat
 
sås på slipsens avatar
 
Inlägg: 2 384
Reg.datum: Jul 2008
2008-08-06, 23:20

Hittade en bra sida.
http://www.i-love-dogs.com/dog-breeds/Beauceron.html

Fin ras!


Detta forum kräver att du väntar 10 sekunder mellan sökningar. Var vänlig och försök igen om 10 minuter.
sås på slipsen är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#47) Gammal
Mröff
Analfabet
 
Mröffs avatar
 
Inlägg: 8 175
Reg.datum: Jul 2008
2008-08-06, 23:29

Det är en fantastisk ras.
Från Frankrike, men det finns inte så många av dem i Sverige.
Lojal, trofast, arbetsvillig, fokuserad och kraftfull.
Vakt och vallhund. Så den är inte lika spattig som en dobermann och inte lika stabbig som en Rottweiler.

Supernäsa hade hon, så jag skulle nog vilja träna spår med en beaucerontik.



Om du har ett paraply i rumpan, var försiktig så du inte fäller ut det.



Mröff är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#48) Gammal
sås på slipsen
Kristdemokrat
 
sås på slipsens avatar
 
Inlägg: 2 384
Reg.datum: Jul 2008
2008-08-07, 00:52

Senaste familjemedlemmen.



Detta forum kräver att du väntar 10 sekunder mellan sökningar. Var vänlig och försök igen om 10 minuter.
sås på slipsen är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#49) Gammal
Koolaid
Den bannade vilden
 
Koolaids avatar
 
Inlägg: 511
Reg.datum: Jul 2008
2008-08-07, 02:39

Söt pålle, Såsen!

Ser lite pömsig alt. pårökt ut men det är väl kanske bara ren chock av att acklimatisera sig hos The Såsers!



Ååfyfan, ååfyfan, ååfyfan!!!







Koolaid är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#50) Gammal
Gullan
Miss Marple
 
Gullans avatar
 
Inlägg: 3 877
Reg.datum: Jul 2008
2008-08-07, 07:05

Men!!! Den stackars hästen har ju bara tre ben!
Gullan är inte uppkopplad
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB code is
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp