Obsklassen - Forumet för dig som kräver lite extra stöd.  

Gå tillbaka   Obsklassen Allvarliga frågor Sverige och Utrikes

Notiser

Sverige och Utrikes Samhälle, politik och debatt.

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
  (#11) Gammal
Mröff
Analfabet

Mröffs avatar

Reg.datum: Jul 2008
2008-08-02, 13:23

Citat:
Ursprungligen postat av skumrask Visa inlägg
Alla har sett baksidor av kakan. Jag tycker faktiskt att det är hög tid att du tar dig ur den där offerrollen. Det var det här samhället socialdemokratin byggde, nu är det dags för skörd.

Du är en fullt fungerande individ, sluta att förvänta dig att bli omhändertagen. Eller flytta till Albanien.
Jupp...men detta är en problematiseringtrååååd.
Nå, var är Sverige på väg Skummis?

Om du har ett paraply i rumpan, var försiktig så du inte fäller ut det.

Mröff är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#12) Gammal
Mröff
Analfabet

Mröffs avatar

2008-08-02, 13:30

Citat:
Ursprungligen postat av Torsten;8011
Min åsikt är oviktig men det där med utanförskap köper jag inte. Ta bara den senaste debatten om att flickor opererar sig i underlivet annars svävar dom i ren livsfara pg av den utbredda hederskulturen. Vill man inte anpassa sig till våra normer och värderingar så väljer man själv sitt utanförskap.
Ja, men där håller jag med dig. Det är inte mänskligt värdigt att behöva operera sig i underlivet för att inte bli dödad, enligt en uråldrig klankultur.
Där är det bara att anpassa sig.

Mröff är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#13) Gammal
skumrask
Elev

skumrasks avatar

Citat:
Ursprungligen postat av mroeff Visa inlägg
Jupp...men detta är en problematiseringtrååååd.
Nå, var är Sverige på väg Skummis?
Sverige är ett nivellerat harmaggedon, hoppas att en meteor slår ner snart, i stockholmstrakten, i närheten av Enskede.
skumrask är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#14) Gammal
Mröff
Analfabet

Mröffs avatar

Citat:
Sverige är ett nivellerat harmaggedon, hoppas att en meteor slår ner snart, i stockholmstrakten, i närheten av Enskede.
Varför i Enskede och inte i Kortedala?

Mröff är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#15) Gammal
CodeMAN
Analfanatiker

CodeMANs avatar

2008-08-02, 13:31

Citat:
Ursprungligen postat av Torsten Visa inlägg
Min åsikt är oviktig men det där med utanförskap köper jag inte. Ta bara den senaste debatten om att flickor opererar sig i underlivet annars svävar dom i ren livsfara pg av den utbredda hederskulturen. Vill man inte anpassa sig till våra normer och värderingar så väljer man själv sitt utanförskap.
Kom igen, berätta nu. Ifall du har "annorlunda" (höger, högerextrema) åsikter så gör det inget, jag själv har blivit kallade för Jackie-wannabe 100 gånger nu.
CodeMAN är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#16) Gammal
skumrask
Elev

skumrasks avatar

2008-08-02, 13:32

I Kortedala och i Enskede. Jag tror att samhället kommer renas från ont blod bara vi får en rejäl naturkatastrof. Så har vi något att samlas kring och det föds friska barn nio månader efteråt.
skumrask är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#17) Gammal
Mröff
Analfabet

Mröffs avatar

2008-08-02, 13:36

Citat:
I Kortedala och i Enskede. Jag tror att samhället kommer renas från ont blod bara vi får en rejäl naturkatastrof. Så har vi något att samlas kring och det föds friska barn nio månader efteråt.
Det har du iofs rätt i. Efter stormen Gudrun blev det väl en rejäl skjuts i barnafödandet i Småland. Mest på grund av det långdragna elavbrottet.

Just ett mycket långvarigt elavbrott tror jag på, som en varningsklocka för hur mycket av vårt liv som kretsar kring storskaliga system. Då kan tom din andjakt i centralort blir comme il faut bland den stora befolkningen, eftersom frysdiskarna på Maxi står tomma och folk inte har något att slänga på grillen.

Mröff är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#18) Gammal
Torsten
med borsten

Torstens avatar

2008-08-02, 13:38

Citat:
Ursprungligen postat av CodeMAN Visa inlägg
Kom igen, berätta nu. Ifall du har "annorlunda" (höger, högerextrema) åsikter så gör det inget, jag själv har blivit kallade för Jackie-wannabe 100 gånger nu.
Nej jag har inga andra åsikter än normalt funtade människor. Men nu ska Torsten åka till Webbhallen och köpa lite prylar så hej svejs på ett tag.
Torsten är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#19) Gammal
Mröff
Analfabet

Mröffs avatar

2008-08-29, 17:49

Nu har jag kommit på hur vi löser både frågan om terrorism, ökat småföretagande och en svensk marknad som får avundsjuka blickar internationellt sett.

Vi måste bygga om den svenska ekonomin totalt.
Släng bort all forskning och utveckling, ut med IT och andra branscher.

Börja med droghandel (främst opium), dumpa priserna och konkurrera ut Afghanistan. Slå terroristerna på deras egen planhalva.

Inga droginkomster, inga vapen för talibanerna.

Sverige får ett ökat antal driftiga småföretagare och kommer att röna stort intresse internationellt. En ny ekonomisk "boom" och en ny svensk modell, som andra länder kan vara avundsjuka på. Sverige betecknas redan som en exportnation av cannabis. Så...varför inte utveckla...

Ser ni några problem med detta?
Nej tänkte väl det. Punkt slut.

Mröff är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#20) Gammal
CodeMAN
Analfanatiker

CodeMANs avatar

2008-08-29, 18:26

Jag åkte med en taxiförare som jämförde svenskar med bögar. Han tyckte att alla hade blivit fjolliga nuförtiden.

Enligt honom så brydde sig om var landet var på väg, det enda som gällde för folk var sina mobiler/bärbara datorer, fotboll/OS på TV, sommarstugan/Thailand-resan, barnkalas, utgång på fredagskvällar...

Att ekonomin försämrades varje dag, att kriminiella gäng tog över Sverige, att vården hade enorma köer brydde sig ingen om, så länge flygplanet till Thailand lyfte i tid.

Och boven i dramat, enligt honom, var Sveriges neutralitet. Genom att inte lägga sig i någon konflikt trodde man att man skulle lämnas i fred.

Ack så fel man hade...
CodeMAN är inte uppkopplad
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB code is