Jag har för mig att Sverker i Plus tog upp detta i något program. Han intervjuade någon gubbe från Philips har jag för mig.

Sverker var arg på att tvapparaten alltid gick sönder när garantin gått ut och ställde Philipsgubben till svars för det. Jag har för mig att gubben sa att det var värmeväxlingar och damm i prylen som gjorde att den gick sönder. Sverker sa då att förr i tiden höll tvn i 30 år trots damm och värme och då erkände gubben att man har lödmaskiner och att kallödningar är vanliga för att inte säga nästan avsiktliga, vilket jag själv har erfarit många gånger när jag har försökt att laga en elektronisk pryl och att man använder billiga komponenter av mycket bristande kvalitet för att folk ska byta tv oftare än vart 30 år
Gubben rekommenderade också att man skulle dammsuga tvn eller datorn osv men "glömde" förståss säga att man måste vara ytterst försiktig med det eftersom dammsugaren kan bilda statisk elektricitet så prylen kan gå sönder och allt detta gör man bara för att få sälja fler prylar till folk för naturligtvis är det nästan omöjligt att laga dagens elektroniska prylar eftersom de ofta är ytmonterade, dvs komponenterna på kretskorten inuti är så små så man måste ha specialutrustning för att byta ut dem.