Obsklassen - Forumet för dig som kräver lite extra stöd.  

Gå tillbaka   Obsklassen Livets väsentligheter Hus och Hem

Notiser

Hus och Hem Bostadsfrågor och hemtrivsel.

Ämnesverktyg Visningsalternativ
  (#1) Gammal
skumrask
Elev

skumrasks avatar

Reg.datum: Jul 2008
Gemensam tvätt - 2008-12-12, 11:12

Nu är jag ju mitt uppe i denna diskussion annorstädes men kan inte låta bli att ta upp den här också.

Hur är det med ni falna och fallna kvinnor, har ni svårt med att låta edra sambos el dylikt förtros med äran att ta hand om er smutstvätt?
Alla män som någon gång tvättat en kvinnas tvätt vet att det BLIR missfärgningar och dyligt klet i tjejers underkläder. Inget konstigt med det kan man tycka, naturens gång.

Det roliga är dock att det sitter jävligt långt inne hos somliga tycks det, man brukar få trosorna ihopknutna i en liten boll med kärringknop.
Som om det skulle hjälpa, det är ju inte direkt så att det dras mindre uppmärksamhet till denna realitet då man ändå med fördel knyter upp knoparna innan man kastar underkläderna i maskinen. Det som göms i snö..
Skulle jag av oklar anledning råka skita på mig eller dylikt eller ha bromsspår skulle jag nog slänga mina kalsonger, eller gömma dem tills det var min tvättvecka. Annars, är det inte till överdrift så får man väl helt enkelt stå för det, annars köper man med fördel enbart mörka underkläder.
Detta är dock ett beteende jag har noterat hos ett flertal sambos, åtminstone det första halvåret eller dylikt, sen skiter de i det.

Sedan är det ju en grym orättvisa att som man behöva tvätta, det är ju helt omöjligt att göra rätt med damtvätt, hundra olika specialtvättar, för ändamålet utsedda påsar som bygelbehås och dylikt skall ligga i annars blir det katastrof och bannor. Och inte nog med det, sedan skall man VIKA fanskapet rätt också. Hur fan viker man dessa besynnerliga tingestar snyggt?
Snören rep och elända som sitter på jumprar och skall viras kring livet, toppar, minikorta strumpor som man inte kan göra en boll av. Hopplöst!
skumrask är inte uppkopplad
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB code is
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp