Obsklassen - Forumet för dig som kräver lite extra stöd.  

Gå tillbaka   Obsklassen Livets väsentligheter Mångfotade vänner

Notiser

Mångfotade vänner Djur i största allmänhet.

Ämnesverktyg Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Mröff
Analfabet

Mröffs avatar

Reg.datum: Jul 2008
Djur i er omgivning - 2008-07-23, 11:53

När man spatserar omkring med vovve så träffar man på massor av andra hundägare och hundar.

Dessa är bekanta till min lilla fjomp:

- Blandrasvovvarna Tjejen och Jordan. En glad tik som fattat tycke för min fjomp. Intresset är omsesidigt. Jordan är mer skeptisk. Han är 12 år och tycker han är jobbig.

- Jack Russelln Hulda. En kavat tjej med extrem energi. Hon vägrar att kissa för att få vara ute så länge som möjligt.

- Schnauzern Sigge. En "pratande" hane, med massor av olika ljud. En aning dominant, men inte till överdrift. Och en av områdets profiler.

- Cocker Spanieln Morris. En lydig lite sävlig hane. Han är mest intresserad av sin boll.

- Mastiffen King. Tio gånger tyngre än min fjomp men en rolig filur. Han har nyligen fått en bebis som sällskap. Så matte går omkring med mastiff i koppel och barn i sele på magen.

- Blandis (kommer inte ihåg namnet) mellan amstaff och boxer. En otroligt tramsig lekfull individ. Stor och tigrerad.

- Amstaffen Olle. Hunden verkar OK, men hussen försöker leka tuff. Att husse är 50+ gör det hela än mer patetiskt.

Sedan är det säkert någon fler jag inte kommer på.
Vilka djur träffar ni på?

Om du har ett paraply i rumpan, var försiktig så du inte fäller ut det.

Senast redigerad av Mröff den 2008-07-23 klockan 11:57.
Mröff är inte uppkopplad
Svara med citat

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB code is
Smilies är
[IMG]-kod är