|
Djur i er omgivning -
2008-07-23, 11:53
När man spatserar omkring med vovve så träffar man på massor av andra hundägare och hundar.
Dessa är bekanta till min lilla fjomp:
- Blandrasvovvarna Tjejen och Jordan. En glad tik som fattat tycke för min fjomp. Intresset är omsesidigt. Jordan är mer skeptisk. Han är 12 år och tycker han är jobbig.
- Jack Russelln Hulda. En kavat tjej med extrem energi. Hon vägrar att kissa för att få vara ute så länge som möjligt.
- Schnauzern Sigge. En "pratande" hane, med massor av olika ljud. En aning dominant, men inte till överdrift. Och en av områdets profiler.
- Cocker Spanieln Morris. En lydig lite sävlig hane. Han är mest intresserad av sin boll.
- Mastiffen King. Tio gånger tyngre än min fjomp men en rolig filur. Han har nyligen fått en bebis som sällskap. Så matte går omkring med mastiff i koppel och barn i sele på magen.
- Blandis (kommer inte ihåg namnet) mellan amstaff och boxer. En otroligt tramsig lekfull individ. Stor och tigrerad.
- Amstaffen Olle. Hunden verkar OK, men hussen försöker leka tuff. Att husse är 50+ gör det hela än mer patetiskt.
Sedan är det säkert någon fler jag inte kommer på.
Vilka djur träffar ni på?
Om du har ett paraply i rumpan, var försiktig så du inte fäller ut det.
Senast redigerad av Mröff den 2008-07-23 klockan 11:57.
|