Obsklassen - Forumet för dig som kräver lite extra stöd.  

Gå tillbaka   Obsklassen Allvarliga frågor Övrigt

Notiser

Övrigt Jag hittade inget annat ställe att posta denna fundering.

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
  (#11) Gammal
Fortune
Söt och mycket naiv

Fortunes avatar

Reg.datum: Aug 2008
2008-12-29, 19:44

Jag är mer än nöjd med julklappspengarna jag fick. (1100kr) framförallt eftersom jag inte hade väntat mig någonting och heller inte vill ha något egentligen men pengar går ju alltid åt så jag lät mig övertalas. Just det, fick en cd med .....ähhh skitsamma med vem.....av min systerson också.
Fortune är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#12) Gammal
Torsten
med borsten

Torstens avatar

Reg.datum: Jul 2008
2008-12-29, 19:54

Citat:
Ursprungligen postat av Fortune Visa inlägg
Jag är mer än nöjd med julklappspengarna jag fick. (1100kr) framförallt eftersom jag inte hade väntat mig någonting och heller inte vill ha något egentligen men pengar går ju alltid åt så jag lät mig övertalas. Just det, fick en cd med .....ähhh skitsamma med vem.....av min systerson också.
Ja det är perfekt. Om alla gav pengar till varandra i stället för grejor som ändå byts så går det nästan jämnt upp.
Torsten är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#13) Gammal
Fortune
Söt och mycket naiv

Fortunes avatar

2008-12-29, 20:12

Citat:
Ursprungligen postat av Torsten Visa inlägg
Ja det är perfekt. Om alla gav pengar till varandra i stället för grejor som ändå byts så går det nästan jämnt upp.
Fast himla onödigt att byta pengar ju. Jag har inte gett bort någonting i år heller. Och är det någon/några som ger mig så får dom ju skylla sig själva att dom inte får nåt tillbaks eftersom jag V Ä L D I G T T Y D L I G T har sagt att jag inte vill ha eller tänker ge bort några klappar.
Svara med citat
  (#14) Gammal
Ulvena
Test i bäst asbest

Ulvenas avatar

2008-12-29, 20:34

Jag är mycket, mycket nöjd mest med mitt nya duntäcke, det är så varmt och gosigt och ändå så lätt att det inte tynger ner en.

Helt underbart perfekt, vilket jag påpekar för min man varje dag, ibland får han komma under och prova men då tycker han det är för varmt men fatta att jag kunnat sova väldig avklädd och utan dunsockor på mig på sistone.

Vi har bara 20-21 grader i sovrummet, alldeles för kallt enlig mig men med det nya täcket är det perfekt.

Only the paranoid survive.
Ulvena är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#15) Gammal
Fortune
Söt och mycket naiv

Fortunes avatar

2008-12-29, 20:39

Citat:
Ursprungligen postat av Ulvena Visa inlägg
Jag är mycket, mycket nöjd mest med mitt nya duntäcke, det är så varmt och gosigt och ändå så lätt att det inte tynger ner en.

Helt underbart perfekt, vilket jag påpekar för min man varje dag, ibland får han komma under och prova men då tycker han det är för varmt men fatta att jag kunnat sova väldig avklädd och utan dunsockor på mig på sistone.

Vi har bara 20-21 grader i sovrummet, alldeles för kallt enlig mig men med det nya täcket är det perfekt.
Men? Täcken ska ju vara tunga så att man känner det på kroppen.

Igår var jag och hälsade på min pappa, hemma hos honom var det runt 19 grader och då var det mitt på dagen, han har säkert inte mer än kanske 17 på natten. Skönt.
Svara med citat
  (#16) Gammal
Ulvena
Test i bäst asbest

Ulvenas avatar

2008-12-29, 20:54

Citat:
Men? Täcken ska ju vara tunga så att man känner det på kroppen.

Igår var jag och hälsade på min pappa, hemma hos honom var det runt 19 grader och då var det mitt på dagen, han har säkert inte mer än kanske 17 på natten. Skönt.

Nej, täcken ska vara lätta och varma, som att sova i ett varmt moln.
Gradantalet i din pappas hus gränsar mot misshandel enligt mig, jag HATAR att frysa och jag fryser lätt.
Jag propagerar för minst 24 grader inomhus men det är bara jag i familjen som gillar det.

Nu har vi en kompromiss på runt 20-22 grader, jag går runt rejält påpälsad medan de andra gärna går i shorts och bar överkropp, jag är född i fel land.

Fatta vad Afrika hade passat mig.

Svara med citat
  (#17) Gammal
Fortune
Söt och mycket naiv

Fortunes avatar

2008-12-29, 20:56

Citat:
Ursprungligen postat av Ulvena Visa inlägg
Nej, täcken ska vara lätta och varma, som att sova i ett varmt moln.
Gradantalet i din pappas hus gränsar mot misshandel enligt mig, jag HATAR att frysa och jag fryser lätt.
Jag propagerar för minst 24 grader inomhus men det är bara jag i familjen som gillar det.

Nu har vi en kompromiss på runt 20-22 grader, jag går runt rejält påpälsad medan de andra gärna går i shorts och bar överkropp, jag är född i fel land.

Fatta vad Afrika hade passat mig.
Jag tycker nog att du ska ta dig ner dit snarast möjligt. Jag som trivs i kylan stannar kvar och håller ställningarna.

Eftersom vi inte har varit hemma på en vecka så har jag ungefär 18 grader inne just nu och här sitter jag i kjol och t-shirt. Och naturligtvis trosor och bh men inget annat.
Svara med citat
  (#18) Gammal
Ulvena
Test i bäst asbest

Ulvenas avatar

2008-12-29, 21:01

Citat:
Jag tycker nog att du ska ta dig ner dit snarast möjligt. Jag som trivs i kylan stannar kvar och håller ställningarna.

Eftersom vi inte har varit hemma på en vecka så har jag ungefär 18 grader inne just nu och här sitter jag i kjol och t-shirt. Och naturligtvis trosor och bh men inget annat.
Vi är olika helt enkelt, det var 6 minus ute idag, jag höll på att frysa ihjäl (nåja ) och då var jag rejält påpälsad ändå.

De flesta i Sverige verkar tycka att kyla är okej men jag har en bundsförvant i min svärfar och han är ändå från nån liten håla utanför Piteå, han och jag gillar värme.

Svara med citat
  (#19) Gammal
Vänlige Viktor
Elev

Reg.datum: Sep 2008
2008-12-29, 22:23

I got a sweater for Xmas.

Would have prefered a moaner or a screamer.
Vänlige Viktor är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#20) Gammal
Sven Hedin
Smegmatiker

Sven Hedins avatar

2008-12-29, 22:28

Haha!
Sven Hedin är inte uppkopplad
Svara med citat
Svara