![]() |
|||
| |||
(#411)
|
(#412)
|
(#413)
|
|
Väderpojke
Reg.datum: Jul 2008
|
2008-11-03, 23:45
Stackars Svimmis som inte har någon mat
![]() Jag har gjort en specialare i ugnen igen, jag är ju så usel på att laga mat så jag låter ugnen laga maten åt mig medan jag roar mig med annat ![]() I vart fall tog jag lite frysta grönsaker, frysta potatistärningar, går väl med pommes frites också och fryst Chicken Mcnugget och så in i en foliebehållare med lite olja i botten. Värm i 200 grader i ungefär 15-20 minuter och sedan är det bara att äta. Det borde du testa att göra någon gång Svimmis ![]() Nåväl på tal om Miriams blöta, som för övrigt är bara något man äter norrut och troligen kommer sig av att man vissa tider hade det knapert med mat i stugorna, så hade jag en lumparkompis som alltid varje helg skulle äta blöta. Han var från norrbotten och gjorde någon rolig variant av det hela. Först så kokade han upp buljong och sånt och så blötte han tunnbrödet fast till detta åt han även pitepalt och bredde sylt och smör på tunnbrödet osv. Det såg så roligt ut så man skrattade sig nästan fördärvad för samtidigt som han gjorde rätten lekte han någon slags tvkock som förklarade hela fenomenet med pitepalten och blötan. Han började senare jobba på Tv4 Norrbotten som jag förstår det så yrkesvalet kom väl naturligt där i köket ![]() ![]() FRA ser DIG!!!!
![]() Denna dag, ett liv.... Allt är regeringens fel... ![]() An Irish blessing med Roma Downey och musik av Phil Coulter http://www.youtube.com/watch?v=G131ORJH6X0 |
|
|
|
(#414)
|
|
Väderpojke
|
2008-11-03, 23:55
Citat:
![]() Hahaha, jag minns morfar när han skojade och sa ungefär att han åt så mycket så att han blev arg, dvs han blev så mätt så att han orkade inte göra något mer fastän han hade så mycket att göra och var tvungen att lägga sig och vila istället ![]() ![]() Hmm nu blir jag ju sugen på en kanelbulle bara för att jag pratar om mat, ska kolla om jag har någon i frysen ![]() FRA ser DIG!!!!
![]() Denna dag, ett liv.... Allt är regeringens fel... ![]() An Irish blessing med Roma Downey och musik av Phil Coulter http://www.youtube.com/watch?v=G131ORJH6X0 |
|
|
|
|
(#415)
|
(#416)
|
(#417)
|
(#418)
|
|
Elev
|
2008-11-04, 11:51
Svempa måste ha den mest ohälsosamma kropp man kan tänka sig, och han verkar sätta en ära i det också.
Nej nu skall jag göra femti armhävningar bara för det. Jag har ätit scones med marmelad på gröna tomater. Igår kommer jag inte ihåg vad jag åt. Jo, köttsoppa med klimp, mjuk smörgås med prästost. Så det så. |
|
|
|
(#419)
|
(#420)
|