Obsklassen - Forumet för dig som kräver lite extra stöd.  

Gå tillbaka   Obsklassen Livets väsentligheter Mångfotade vänner

Notiser

Mångfotade vänner Djur i största allmänhet.

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  (#11) Gammal
CodeMAN
Analfanatiker
 
CodeMANs avatar
 
Inlägg: 4 294
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Costa del Stockholm
2008-08-15, 20:00

Det har jag redan gjort, med exet. Jag brukar dessutom ligga på gräsmattan utan filt eller keps. Jag fick nada, I tell you, NADA.

Hon hade två stycken...
CodeMAN är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#12) Gammal
Mröff
Analfabet
 
Mröffs avatar
 
Inlägg: 8 175
Reg.datum: Jul 2008
2008-08-15, 20:02

Då beror det på att fästingar gillar kvinnor, för vi är naturligtvis godast att mumsa på. Mygg är också förtjusta i kvinnor.



Om du har ett paraply i rumpan, var försiktig så du inte fäller ut det.



Mröff är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#13) Gammal
Ulvena
Test i bäst asbest
 
Ulvenas avatar
 
Inlägg: 3 850
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Hemma
2008-08-15, 20:11

Det där är väldigt konstigt faktiskt men vissa människor brukar dra till sig mygg och fästingar hur lätt som helst.
Jag är den sortens människa dessvärre. Minns en natt på ett billigt hotellrum i Pireus tillsammans med min pojkvän (numera man) jag låg under täcket medan han låg naken bredvid. På morgonen räknade vi 70+ myggbett på mig, inga på honom.
Min ena son är likadan, vi var i Grekland en sommar, han var dryga ett år och blev så myggbiten att han fick åka in på sjukhus.

Underligt, har vi godare lukt eller något?
De enda i familjen som haft Borrelia är den sonen och jag dessutom.

Vi är självfallet vaccinerade mot TBE, alla i familjen.


Only the paranoid survive.

Senast redigerad av Ulvena den 2008-08-15 klockan 20:40.
Ulvena är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#14) Gammal
Mröff
Analfabet
 
Mröffs avatar
 
Inlägg: 8 175
Reg.datum: Jul 2008
2008-08-15, 20:26

Jag är van vid mygg

De gillar värme, dvs ha inte svarta kläder på dig om det är varmt.
De gillar kvinnor, för vi har godare blod pga hormoner.



Om du har ett paraply i rumpan, var försiktig så du inte fäller ut det.



Mröff är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#15) Gammal
Fortune
Söt och mycket naiv
 
Fortunes avatar
 
Inlägg: 1 513
Reg.datum: Aug 2008
2008-08-15, 20:39

Citat:
Ursprungligen postat av CodeMAN Visa inlägg
Jag känner mig oerhört diskriminerad i fästingfrågan då jag aldrig haft en fästing i mina 39 år. Det känns både trist och oroväckande, som om det är något fel med mig.

Diesel (herr katt) hade fått en fästing på huvet, vilket jag ryckte bort kroppen av. Huvudet stannade kvar, men enligt diverse "säkra" källor på internättet så var det ingen fara. Mycket riktigt så försvann bulan alldeles på egen hand inom 4-5 dagar.
Jag har nog bara haft en i hela mitt liv men jag har plockat otaliga från djur.
Fortune är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#16) Gammal
Ulvena
Test i bäst asbest
 
Ulvenas avatar
 
Inlägg: 3 850
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Hemma
2008-08-15, 20:43

Jag bor ju i Stockholms skärgård, här är det mygg (fast rätt lugnt i år) och mycket fästingar, de har också hållt sig rätt lugna i år har plockat två tror jag en från ena sonen och en från dottern. Inte en enda från hunden men han har ett fästinghalsband från Polen på sig.


Only the paranoid survive.
Ulvena är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#17) Gammal
Mröff
Analfabet
 
Mröffs avatar
 
Inlägg: 8 175
Reg.datum: Jul 2008
2008-08-15, 20:47

Jag undrar varför det inte finns fästinghalsband för människor. De är hur bra som helst, min fjomp har inte haft en enda med ett sådant på.



Om du har ett paraply i rumpan, var försiktig så du inte fäller ut det.



Mröff är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#18) Gammal
Ulvena
Test i bäst asbest
 
Ulvenas avatar
 
Inlägg: 3 850
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Hemma
2008-08-15, 20:53

Citat:
Ursprungligen postat av mroeff Visa inlägg
Jag undrar varför det inte finns fästinghalsband för människor. De är hur bra som helst, min fjomp har inte haft en enda med ett sådant på.
Det undrar jag med, man kan använda Mygga men tydligen är de ämnena som finns i halsbanden och dropparna farliga för människor, det står tydligt att man måste tvätta händerna noga efter att varit i kontakt med dem.
Förra sommaren dog ett par katter efter att ägarna använt hunddroppar i stället för kattdroppar på dem.
Det verkar inte vara ett medel att leka med om man säger så.


Only the paranoid survive.
Ulvena är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#19) Gammal
Mröff
Analfabet
 
Mröffs avatar
 
Inlägg: 8 175
Reg.datum: Jul 2008
2008-08-15, 21:06

Jäkla konstigt det där...man borde jö själv få i sig lite av fästingmedlet när man håller på med vovven. Kommer jag att dö av förgiftning



Om du har ett paraply i rumpan, var försiktig så du inte fäller ut det.



Mröff är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#20) Gammal
Ulvena
Test i bäst asbest
 
Ulvenas avatar
 
Inlägg: 3 850
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Hemma
2008-08-15, 21:13

Citat:
Ursprungligen postat av mroeff Visa inlägg
Jäkla konstigt det där...man borde jö själv få i sig lite av fästingmedlet när man håller på med vovven. Kommer jag att dö av förgiftning
Då dör vi tillsammans.

Nej, men jag tror att fästinghalsbanden utsöndrar nåt kontinuerligt som inte är så bra för människor eller så har jag sluppit fästingar i år för att det var jag som satte på hunden halsbandet.


Only the paranoid survive.
Ulvena är inte uppkopplad
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB code is
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp