Obsklassen - Forumet för dig som kräver lite extra stöd.  

Gå tillbaka   Obsklassen Livets väsentligheter Hus och Hem

Notiser

Hus och Hem Bostadsfrågor och hemtrivsel.

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Svimfärdig
Återanpassningsbar?

Svimfärdigs avatar

Reg.datum: Jul 2008
Sovrumstråden. - 2008-08-08, 06:46

Nu vill jag veta allt om era sovrum.
Är det nån av er som Feng Shuiat era sovrum? Man ska ju ha ro i det rummet. Inte en massa prylar och gärna inte TV. Själv hatar jag TV i sovrummet och det kommer aldrig att komma in nån där.

En del lever nästan i sängen, hur är det med er?
Bäddar ni alltid med samma märke? Typ inget billigt tjafs utan man har hittat sin favorit. Tipsa på sköna och prisvärda sängkläder.

Belysning är skitviktigt med. Man måste ha myyyyslampa och läslampa. MINST!

Bilder är alltid kul btw.

"Bara för att jag inte bryr mig behöver det inte betyda att jag inte förstår."
Svimfärdig är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#2) Gammal
Kickan
Glad satanist

Kickans avatar

2008-08-08, 09:55

Flyttade ju till ny bostad för ca 1½ år sedan, och då gjorde jag egosatsningen att slå ihop 2 rum för att få ett jättelikt eget sovrum. Längs den ena hela väggen (well... avslutas med dörr iofs) satte jag garderober. Längs den andra hela väggen ställde jag bokhyllorna och knödde in alla mina böcker. Den 3:e väggen har fönster, och en dörr med utgång till en altan. Längs den 4:e väggen står sängens huvudgavel. Väggarna är målade i mörkrött. Sängens textiler är mörkbruna/mellanbruna, snickerier är i björk. Just köpt två stora kuddar som ligger ovanpå överkastet, mellangrå och i grovt tyg.

Jag älskar mitt sovrum. Det är verkligen mitt. En oas liksom (låter fånigt jag vet).

Förresten.. "jag" slog ut väggar och gjorde ditten och datten ...
väggen togs ner av två starka forumiter, en imponerande uppvisning involverande råa manliga sparkar, spett o dyl.
Kickan är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#3) Gammal
Miriam
Den vilda paltkokerskan

Miriams avatar

2008-08-08, 10:01

Citat:
Ursprungligen postat av Kickan Visa inlägg

Förresten.. "jag" slog ut väggar och gjorde ditten och datten ...
väggen togs ner av två starka forumiter, en imponerande uppvisning involverande råa manliga sparkar, spett o dyl.
Det hade jag varit villig att betala för att få se.
Miriam är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#4) Gammal
Svimfärdig
Återanpassningsbar?

Svimfärdigs avatar

2008-08-08, 10:01

Låter som en oas jaaa. Själv har jag grå väggar och det är underbart! Exet tyckte det var färglöst men för mig är det heaven. Gardinerna är grå med. Sängen har vinröda stolpar och svart smide i fotändan och gaveln. Skitsnygg är den. Från MIO.

Hahaha låter som en fin riva-vägg-fest.

Ett sovrum ska osa harmoni.

Svara med citat
  (#5) Gammal
Mröff
Analfabet

Mröffs avatar

2008-08-08, 10:12

Jag har feng shuiat mitt sovrum..

Ställt sängen så inte energiflödena skall rubbas Har dock lite stök med kläder på en stol för att det skall vara riktigt bra.

Kör med brunt, beige och mörkblått i mitt rum. Har en mörk ram på sängen, blått överkast, bruna kuddar och beiga lite halvt genomskinliga gardiner i linne med struktur för mer ljus i rummet.

Sätta in trägolv och måla om väggarna skall jag göra snart också. Ja, det var det jag skulle ha skatteåterbäringen till. Tack för att du startade denna tråd, så jag kom på det.

Kickan: Kan man låna dom där forumiterna till att utföra sådant?

Om du har ett paraply i rumpan, var försiktig så du inte fäller ut det.

Mröff är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#6) Gammal
Svimfärdig
Återanpassningsbar?

Svimfärdigs avatar

2008-08-08, 10:15

Citat:
Ursprungligen postat av mroeff Visa inlägg
Jag har feng shuiat mitt sovrum..

Ställt sängen så inte energiflödena skall rubbas.

Kör med brunt, beige och mörkblått i mitt rum. Har en mörk ram på sängen, blått överkast, bruna kuddar och beiga lite halvt genomskinliga gardiner i linne med struktur för mer ljus i rummet.

Sätta in trägolv och måla om väggarna skall jag göra snart också. Ja, det var det jag skulle ha skatteåterbäringen till. Tack för att du startade denna tråd, så jag kom på det.
Tänk att jag visste det.

Hur känns det nu då? Märker du nå skillnad på sömn?

Svara med citat
  (#7) Gammal
Mröff
Analfabet

Mröffs avatar

2008-08-08, 10:29

Citat:
Ursprungligen postat av Svimfärdig Visa inlägg
Tänk att jag visste det.

Hur känns det nu då? Märker du nå skillnad på sömn?
Nu skall du får höra. Abrakadabra. Simsalabim.

Förr hade jag sängen så jag hade ena halvan av den mot ett fönster, alltså i ett hörn. Det tyckte vovven var skitbra för då kunde han klättra upp och sitta på fönsterbrädan och glotta.

Enligt feng shui är detta inte bra då hövvet skall vara stabilt mot en vägg etc. Jag behövde också få in ny energi i rummet av diverse anledningar. Då flyttade jag sängen mot en annan vägg, med luft på båda sidorna om den. Med energiflödet passerande genom rummet utan att träffa sängen. Ställde lite blommor i fönstret , så inte energin skulle färdas för snabbt, och ljusa gardiner för att inte stänga ute ljuset. Rensade ut en massa saker. Vips...blev det skitbra och harmoniskt i sovrummet.

Eg. är allt detta common sense som alla gör utan att tänka på det. Sens moral: vi är alla feng shuiter även de som inte erkänner det.

Sovit gott har jag iofs alltid gjort, men däremot så känns det trevligare i sovrummet nu. Även om hunden var lite sur ett tag.

Obs: Jag talar ju då om den goda energin CHI...

Om du har ett paraply i rumpan, var försiktig så du inte fäller ut det.

Mröff är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#8) Gammal
Kickan
Glad satanist

Kickans avatar

2008-08-08, 11:03

Citat:
Ursprungligen postat av Svimfärdig Visa inlägg
Själv har jag grå väggar och det är underbart! Exet tyckte det var färglöst men för mig är det heaven. Gardinerna är grå med. Sängen har vinröda stolpar och svart smide i fotändan och gaveln.
Hupps.. vi har nog liknande färgval. Grått vinrött (brunt, mörkblått osv ....) Djupt, lugn, stabilt liksom, men ändå lysande.
Skulle inte vara främmande för att kräma på med glänsande brons, eller varför inte lite
Spoiler:
guld
som detalj, fakiskt.

Citat:
Ursprungligen postat av Miriam Visa inlägg
Det hade jag varit villig att betala för att få se.
Citat:
Ursprungligen postat av mroeff Visa inlägg
Kickan: Kan man låna dom där forumiterna till att utföra sådant?
De osade sån manlig sexighet att jag fick klagomål från manliga grannar att middagen brändes vid osv.
Men det är klart... vill ni ta den risken, så..
Kickan är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#9) Gammal
Svimfärdig
Återanpassningsbar?

Svimfärdigs avatar

2008-08-08, 13:49

Enda bruna jag har är lite bajs..eller vänta! jag har en stor jävla nalle på ett av nattduksborden.
På min sida har jag en stooooooooooor jävla hög med böcker. Inte mycket lugn och ro vad gäller oredan i mitt rum. Hmm jag måste nog ta och röja lite. Kläder på golvet har jag med. Ack en sån slarva jag är.

Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB code is
Smilies är
[IMG]-kod är