Obsklassen - Forumet för dig som kräver lite extra stöd.  

Gå tillbaka   Obsklassen Livets väsentligheter Hus och Hem

Notiser

Hus och Hem Bostadsfrågor och hemtrivsel.

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Torsten
med borsten

Torstens avatar

Reg.datum: Jul 2008
Hur bor du och hur skulle du vilja bo? - 2008-12-29, 13:48

Skäms lite bor i en vanlig hyresrätt visserligen med bra läge men ändå. Samtidigt är jag i grunden statsmänniska och skulle nog dö av tristess om jag lämnade storstan tyvärr. Men visst en lite större lya typ 2-300kvm på t.ex Östermalm skulle inte sitta helt fel. Men vete fan om den skulle sakna en öppen spis? Hörde en stackars 11-12 åring på buss 47 som blev retad av sina rikemanskompisar för att han bara bodde i ynka fem rum och räknade in TV rummet.
Torsten är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#2) Gammal
Svimfärdig
Återanpassningsbar?

Svimfärdigs avatar

2008-12-29, 13:54

Hyres. En 3:a. Vill bo med Sven Hedin och Kickan i ett kollektiv. Offermossor all ovah och...bisarra samla...samtal.

Nej jag vet fan inte hur jag vill bo. Vart jag än bott dom senaste åren har det inte känts "hemma".

Jävlar vad svår fråga...hahaha. Ni anar inte vad det knakar här.
Landet känns...mörkt, jag är fan lite mörkrädd. Stan...ja en lagom stor.

NÄÄÄÄÄÄÄ JAG GER UPP!

"Bara för att jag inte bryr mig behöver det inte betyda att jag inte förstår."
Svimfärdig är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#3) Gammal
Sven Hedin
Smegmatiker

Sven Hedins avatar

2008-12-29, 14:20

Ett asbizarrt kollektiv...

Jag bor ju i villa. En ganska vanlig fyrkantig träkåk med källare och skorsten... typ.
Men där vill jag ju inte bo. Nä, jag vill ju bo trafikstört och spännade inne i stan... Som det är nu så har jag spanat in ett ställe som fanemej ligger ovanpå en nedlagd Caltex-station. Det där med bensinstationen hade jag dock inte en aning om, utan det var när jag bläddrade i min nya göteborgs-bok som jag upptäckte det, men lägenheten i sig har jag varit förtjust i ända sedan barnsben. Det ligger i mina favoritkvarter runt Sjöfartsmuseet, och lägenheten, i den mån det verkligen är en lägenhet, har fönster ut mot fiskhamnen och in mot en mörk stump av Djurgårdsgatan. Vad mer kan man önska?
Tidigare så stack det ut ett väldigt dekorativt koppartak precis under de där fönstren, men tyvärr så har det plockats ner nu... Det fina med den där lägenheten, förutom den betagande utsikten över älven, är att den med lite god vilja skulle kunna inkludera en hel radda med ganska stora garage. Det gäller bara att komma över lokalkontraktet från kylfirman som hyr där nu...och kanske lite andra grejor.

Jag är lite inne på ett ödehus i Färjenäs också... Det är en gedigen träkåk med ateljé på övervåningen där nån Wahlgren som var konstnär har huserat. Även detta boende torde vara trafikstört då det ligger ungefär tjugo meter från Älvsborgsbron. Sicket drömläge alltså...

Jo, sen så vill jag ju ha en sommarstuga. Eller kanske två sommarstugor. En i Norrland och en nere i Alperna.

Senast redigerad av Sven Hedin den 2008-12-29 klockan 14:28.
Sven Hedin är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#4) Gammal
CodeMAN
Analfanatiker

CodeMANs avatar

2008-12-29, 14:33

Just nu bor jag utanför stan, eftersom mitt äventyr till och från Gävle slutade med att jag fick använda min kötid hos bostadsförmedlingen, och 4 års kötid räckte enbart till en lägenhet i västerort.

Jag har dock hittat min drömort. Den är på söder, MEN inte var som helst på söder. Det är den delen av Hornstull mot vattnet; området har ett namn, men jag kan inte komma på det nu.

Det finns massor av restauranger med god mat, flera matbutiker, 7-eleven, och t-bana i närheten. Trots kalabaliken i området så är gaturna mot vattnet ganska tysta, och därmed passar bra för farbror Cody.

Spritney Bears rockar f1!
CodeMAN är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#5) Gammal
Torsten
med borsten

Torstens avatar

2008-12-29, 15:31

Citat:
Ursprungligen postat av CodeMAN Visa inlägg
Just nu bor jag utanför stan, eftersom mitt äventyr till och från Gävle slutade med att jag fick använda min kötid hos bostadsförmedlingen, och 4 års kötid räckte enbart till en lägenhet i västerort.

Jag har dock hittat min drömort. Den är på söder, MEN inte var som helst på söder. Det är den delen av Hornstull mot vattnet; området har ett namn, men jag kan inte komma på det nu.

Det finns massor av restauranger med god mat, flera matbutiker, 7-eleven, och t-bana i närheten. Trots kalabaliken i området så är gaturna mot vattnet ganska tysta, och därmed passar bra för farbror Cody.
Du menar Bergsundsstrand antar jag? Ja som sagt ett rätt mysigt område om det inte vore för den djävulska trafiken. Dock nära till Långholmen med sin fina grönska att fly till.
Torsten är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#6) Gammal
Ulvena
Test i bäst asbest

Ulvenas avatar

2008-12-29, 16:32

Jag bor i ett stort hus i en skärgårdskommun, som ligger i Stockholms län.
Det är trivsamt men lite långt till affärer och service, å andra sidan har jag skogen utanför dörren på ena sidan och Östersjön på andra sidan.

När jag blir äldre och inte behöver ta ansvar för barnen så vill jag ha en lägenhet inne i stan, söder eller Kungsholmen samt ett sommarhus i skärgården och en lägenhet nånstans där det är varmt på vintern.

Only the paranoid survive.
Ulvena är inte uppkopplad
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB code is