![]() |
|||
| |||
|
|||||||
| Notiser |
| Övrigt Jag hittade inget annat ställe att posta denna fundering. |
![]() |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
|
(#1)
|
(#2)
|
(#3)
|
(#4)
|
(#5)
|
(#6)
|
|
Glad satanist
Reg.datum: Jul 2008
|
2008-08-20, 14:01
Överätning (binge eating):
Börja med stora mängder lagad, god mat. Stick emellan med ett glas vin. Efter en stund, pröva en annan sorts lagad, god, mat, och märk till din förvåning hur lätt även den slinker ner. Nu börjar en varm tryckkänsla spänna magen utåt, så här måste spädbarnet ha upplevt den trygga mättnaden efter en matning. Man ler lyckligt, och kommer plötsligt på att man har goda efterrätter i frysen/kylen. De slinker ner, liksom i en annan mage, som på kor. Man blir allt lyckligare, tv-programmen är plötsligt kul, man spritter av energi av den enorma blodsockerhalten. Varför inte lägga sig ner, i tv-soffan? En varm trygghet omsluter en, innnan man vet ordet av sover man en lycklig sömn ett par timmar. Sedan upp och borsta tänderna, i säng på riktigt, och efterföljande dagar mår man kanonbra, möjligen småirriterad på att jeansknappen skaver i midjan, men wtf, det kommer att gå över. ![]() |
|
|
|
(#7)
|
|
Analfabet
|
2008-08-20, 14:04
Citat:
Aaah...det där har jag också varit med om. Ofta när jag glömt att äta under en dag, och sedan sätter i mig en rejäl måltid. Då framkommer en lyckokänsla som inte är utav dess like och tuppluren blir ngt alldelens extra. Det är som du omsluts av varm fluffig bomull, och kommer i kontakt med de högre dimensionerna av tillvaron. |
|
|
|
|
(#8)
|
|
Glad satanist
|
2008-08-20, 14:07
Citat:
.Jag pratar inte om att äta när man är hungrig, utan att äta för flera personer emellanåt, trots att man redan ätit normalt. Ger helt klart en förhöjd livskänsla. |
|
|
|
|
(#9)
|
(#10)
|