![]() |
|||
| |||
|
|||||||
| Notiser |
| Bokmalen och språkliga frågor Litteratur, serier och språk. |
![]() |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
|
(#1)
|
(#2)
|
(#3)
|
(#4)
|
|
Analfabet
Reg.datum: Jul 2008
|
2009-01-17, 00:19
Jag är leds på den där historien, och får bara en sur smak i munnen av att en diskussionen om allvarliga saker som kvinnomisshandel måste dras med det här bagaget också.
Iofs har väl fokus också kommit att handla om hur en man med utländsk härkomst kan råka jävligt illa ut vid vårdnadstvister etc om han gängar sig med en svensk kvinna. Om du har ett paraply i rumpan, var försiktig så du inte fäller ut det. |
|
|
|
(#5)
|
|
Den vilda paltkokerskan
Reg.datum: Jul 2008
|
2009-01-17, 00:21
Det jag tyckte var bra i artikeln jag hänvisade till var just att den tog upp så mycket annat som jag stört mig på I Liza Marklunds böcker.
Hennes usla människosyn helt enkelt. |
|
|
|
(#6)
|
|
Den ultimata bajstanten
Reg.datum: Aug 2008
|
2009-01-17, 13:25
Jag tänkte jag skulle läsa igenom den där människans blogg...... Hon som säger att Marklund ljuger....... Men jag har inte orkat. Är det nån som gjort det? Och hur "sanningsenlig" är hon? Jag måste säga direkt att jag inte satt mig in i detta ordentligt. Men det känns som om ..... jaha liksom...... Jag vädrar personliga bråk mellan Marklund och den andra damen som bakomliggande motiv, men jag har som sagt ingen aning.
Är det så jävla hemskt om historien är påhittad egentligen? Jag vet inte men alla böcker jag läser (även de som påstås vara "sann-historier") läser jag med viss skepsis. Man får ju bara den enas sida och det är ju den personens sanning så att säga. Jag ska se om jag orkar läsa bloggen och återkomma i frågan ![]() I´m happy |
|
|
|