Visa ett inlägg
  (#3) Gammal
Mröff
Analfabet
 
Mröffs avatar
 
Inlägg: 8 175
Reg.datum: Jul 2008
2009-02-10, 15:50

Citat:
Ursprungligen postat av Ulvena Visa inlägg
Släppte hon hunden när den attackerade, vilket j*vla pucko!
Jag hatar folk som inte håller ordning på sina stora, ouppfostrade hundar.
Många blir ju rädda när hundar slåss, för det ser onekligen eländigt ut. Jag kunde inte heller böja mig ner och ta TB, för då fanns det risk att stora vovven kunde riskera att slänga käften mot mitt ansikte. Är det två jämnstora hundar funkar det lite bättre att sparka bort dem från varandra, eller med annat övervåld försöka få kontroll på situationen. Har en av de stora hundarna bitit sig fast i den andra drar man den helt enkelt upp den högt i bakbenen så den tappar förankringen. Då släpper den ofta.

När jag nu tog upp TB första gången, och efter ett tag i slagsmålet, fortsatte den stora hunden attackera TB i min famn. Då sparkade jag bort den på bringan.

Hennes hund uppfyllde dock inte de grundläggande reglerna när det gäller maktspelet mellan hundar. En större hund har maktövertag över en mindre hund, genom höjden. Det fattade inte den här hunden. Därför skall en "frisk" större hanhund inte attackera en mindre hanhund.

Trots allt blev jag lite spak och darrig efteråt och började prata om och om igen om situationen och om jag gjort fel med de andra jag var ute med. Det optimala är trots allt om hon dragit iväg sin hund och jag tagit TB.
Det ser fördjävligt ut med hundar i slagsmål och TB är som sagt inte så stor. Han kunde lätt ha blivit skadad..



Om du har ett paraply i rumpan, var försiktig så du inte fäller ut det.




Senast redigerad av Mröff den 2009-02-10 klockan 16:01.
Mröff är inte uppkopplad
Svara med citat