Ämne: Pride och HBT
Visa ett inlägg
  (#2) Gammal
Gullan
Miss Marple

Gullans avatar

Reg.datum: Jul 2008
2008-08-03, 10:54

Citat:
Ursprungligen postat av mroeff Visa inlägg
Vi får inte knipa med könet (som Tiina Rosenberg säger). Men är det relevant om ngn kniper könet eller inte?

Nu kommer jag säga ngt kontroversiellt, men jag är leds på att exponeras för HBT-personers sexualitet utan är intresserad av dem som människor i större perspektiv.

OK, Pridefestivalen är rolig och den är skitskoj. Det är för sällan det är karnevalståg i Svedala.

Däremot är jag skitleds på att det bara skall pratas om vad folk gör sexuellt med varandra. Det är lite som att måsta höra på vad arbetskamrater etc har för sig i sänghalmen.

Ibland går det tom så långt, som när jag blev ovän med en homosexuell kompis. Jag försökte hindra honom att bli nedslagen i Norrbotten, när han offensivt försökte stöta på asfaltarbetare i Tornedalen. Vi rök ihop för han sade att jag inte accepterade hans sexualitet...

Kanske gjorde jag fel...men å andra sidan respekterade ju han inte min "tråksexualitet".
Det där är ju precis samma dumma resonemang som en del invandrare använder. "Jag kan inte göra dittan och blattan bara för att alla är rasister och hindrar mig!" Så fula knep att ta till och samtidigt så nedvärderande av den egna personen att förminska sig till, i ditt exempel, en sexualitet.
Gullan är inte uppkopplad
Svara med citat