Ämne: Lidl?
Visa ett inlägg
  (#7) Gammal
CodeMAN
Analfanatiker

CodeMANs avatar

Reg.datum: Jul 2008
2008-08-01, 12:43

Citat:
Ursprungligen postat av Jan Troell Visa inlägg
Men det där med osten har jag också funderat på. Kan det vara för att dom köper in otroliga kvantiteter när den råkar vara billig hos grossisten?
Fast andra kedjor (som dessutom kanske ännu större?) kan ju göra samma sak om de nu hade varit intresserade av att sänka priserna?

Jag tror helt enkelt att de andra butiker inte är intresserade av att sänka sina vinstmarginal. De har ett namn, och butiker nästan överallt, och därför kan våga göra som de vill.

Citat:
Ursprungligen postat av Jan Troell Visa inlägg
Om jag inte minns fel så är det inte alltid samma svenska ostar utan det kan variera, inte bara mellan butikerna utan också från månad till månad.
Jag tror också att det är hur Lidl kan vara billig, att de handlar från alla möjliga grossister istället från de kända. Personligheten struntar jag i helt å hållet om osten är svensk eller tysk, så länge den kommer från EU (Läs: samma hälsokrav).

Jag shoppade på Lidl för första gången av en slump när jag såg en skylt om billig nåt-grej något år sen. Kött, frukt, ost och läsk går att handla där, resten (konstiga pizzor?) har jag inte riktigt kollat än.
CodeMAN är inte uppkopplad
Svara med citat