Ämne: Lidl?
Visa ett inlägg
  (#5) Gammal
Sven Hedin
Smegmatiker

Sven Hedins avatar

Reg.datum: Jul 2008
2008-08-01, 12:12

Ohhhh... Lidl är det bästa som finns. Det ryktades ju om att det var ett helvete att arbeta där, då precis när det började dyka upp butiker, men jag tog mig en titt på dom som arbetade i butiken i Svenljunga och dom verkade väldigt harmoniska och fina. Lite så där lagom slappa som folk är mest och inte alls jagade av nån hornblåsare som var specialrekryterad för att jaga den underbetalda personalen, söka igenom klädskåp och väskor eller videofilma i omklädningsrummen. Nä, det är nog bra där nu.

Men det där med osten har jag också funderat på. Kan det vara för att dom köper in otroliga kvantiteter när den råkar vara billig hos grossisten? Om jag inte minns fel så är det inte alltid samma svenska ostar utan det kan variera, inte bara mellan butikerna utan också från månad till månad.
Men inte köper man väl den svenska osten när det finns obeskrivligt god tysk Emmentaler för nästan inga pengar alls? Tyvärr så verkar den ha gått upp nu, men för ett par år sen så kunde man köpa denna gudagåva för 39 kronor kilot. Det fick man ju knappt hushållsost för, och herrejävlar vad jag åt ost... Jag kunde med lätthet hyvla i mig en hel sån där ostbit medans jag tittade på t.ex. Morden i Midsomer. En bra TV-ost alltså...

Frukten har jag aldrig tittat närmare på men väl deras ravioli-konserver och ugnsfärdiga lasagne. Den är ju SÅ GOD! Frysförpackningarna med cevapvici är också otroligt prisvärda och den panerade fisken med räkgegga...oj oj oj!

Budgetläsken, importostbågarna och fulölen med de vackra etikettera är inte heller att förakta, men man kan ju köpa vanlig mat där. Också...

Edit:
Jag höll ju på att glömma deras obeskrivligt goda potatissallad! Men nu ser jag att en annan läckergom redan har tagit upp den. Herrejösses vilken sallad... Och de där färsbiffarna med Mozarella-fyllning. Eller korven på glasburk... Listan kan göras hur lång som helst. Åkt till Lidl, och om ingenting faller er på läppen så köp åtminstone en ogräsbrännare eller en brandsläckare för nästan inga pengar alls.

Senast redigerad av Sven Hedin den 2008-08-01 klockan 12:19.
Sven Hedin är inte uppkopplad
Svara med citat