Visa ett inlägg
  (#34) Gammal
Mröff
Analfabet

Mröffs avatar

Reg.datum: Jul 2008
2008-07-20, 10:49

Citat:
Ursprungligen postat av Gullan Visa inlägg
Det är ju det som är den stora skillnaden mellan de som har mördat och de som inte har mördat. Att passera gränsen. Snacka går och uppröras går men sen då?

Leif GW har tänkt högt i några fler krönikor. Bland annat tycker jag han tänker bra här, gällande galen eller inte och det dubbla i resonemanget kring fängelse vs. sluten psykvård. http://www.expressen.se/kronikorer/gw/1.1238023/leif-gw-persson-en-ond-man
Ja, nog för att det är andra rutiner på rättspsyk och inte lika hård miljö.
Men...sitter du för att sådant brott som AE lär vistelsen på rättspsyk (med särskild utskrivningsrätt) bli väldigt lång. Det kan nog gå evigheter innan han ens får komma ut på permis med vårdare under 15 min. Varje liten föräldring när det gäller permis etc skall genomgå en slags "domstolsprövning", med läkarutlåtande, domare, åklagare, försvarare och nämndemän.

Missköter du dig det minsta får du sitta i en slags "skyddscell" och gå och bajsa med dörren öppen.

Iofs finns det väl några personer i Sverige som suttit i vanligt fängelse i över 25 år. Har för mig att jag läst om en sådan gubbe vars straff aldrig blir tidsbestämt.

Om du har ett paraply i rumpan, var försiktig så du inte fäller ut det.

Mröff är inte uppkopplad
Svara med citat